niedziela, 14 lipca, 2024

Z zagranicy

Nagrody Silver Anvil
Portal bulldogreporter informuje o nagrodzonych w tegorocznej edycji konkursu Silver Anvil organizowanego przez PRSA. Nagrodę Best of Silver Anvil Award otrzymała kampania przygotowana przez agencję Edelman dla marki Dove. Kampania została uznana za przełamującą dotychczasowe zasady i odważnie podejmującą ryzyko. Wzięły w niej udział kobiety nie prezentujące typu urody rozpowszechnianego przez media, które wystąpiły ubrane jedynie w bieliznę. Kampania oparta była na, potwierdzonym badaniami, przekonaniu, że większość kobiet odbiera kreowany przez media wzorzec kobiecości jako nierealistyczny i nieosiągalny. Zamierzeniem kampanii było poszerzenie pojęcia „kobiecości” i odkłamanie medialnego stereotypu. Bernadette Mansur została ogłoszona 2006 Public Relations Professional of the Year za jej pracę nad komunikacją kryzysową National Hockey League. Al Golin uhonorowany został nagrodą Gold Anvil Award za swoje osiągnięcia życiowe w branży PR. Konkurs Silver Anvil jest organizowany przez PRSA od 1946 roku. W ciągu jego sześćdziesięcioletniej historii nagrodzonych zostało ponad tysiąc różnych organizacji za ich osiągnięcia w strategicznym PR. Pełna lista nagrodzonych.

Nowy prezes WORLDCOM PR Group w regionie Europa/Afryka
WORLDCOM Public Relations Group ogłosiła nominację Diego Biasi na nowego prezesa zarządu regionu Europa/Afryka. Będzie on sprawował nową funkcję przez dwa lata, do kwietnia 2008 r. Jego następcą będzie Crispin Manners, dyrektor generalny londyńskiej agencji PR Kaizo, któremu powierzono fotel wiceprezesa WORLDCOM Europa. Biasi, prezes i dyrektor generalny agencji PR Business Press z siedzibą w Mediolanie, otrzymał zadanie pokierowania rozszerzeniem grupy poprzez znalezienie i pozyskanie nowych agencji partnerskich w krajach Europy Wschodniej i na Bliskim Wschodzie. Pod kierownictwem Biasiego, WORLDCOM Europa/Afryka przymierza się do ekspansji na nowe rynki wschodzące, takie jak kraje Europy Wschodniej i Bliski Wschód. Międzynarodowe koncerny rozpoczynające lub rozwijające działalność marketingową w tych regionach będą miały dostęp do agencji PR, które mogą zapewnić lokalne rozpoznanie i wdrożenia przy zachowaniu globalnego podejścia. Mniejsze spółki planujące wejście na rynki zagraniczne także otrzymają fachowe wsparcie, do jakiego przywykły na rodzimych rynkach. W 1990 r., wykorzystując swoją wiedzę, doświadczenie biznesowe i informatyczne, Biasi założył Business Press, włoską agencję zatrudniającą 40 specjalistów świadczących usługi z zakresu PR i kształtowania wizerunku produktu dla przedsiębiorstw z różnych gałęzi gospodarki. Obecnie do klientów agencji należą m.in.: LG Electronics, Internet Security Systems, TomTom, Océ, Palm, Kodak, SCA Hygiene Products, Campari, Cotton Council International i Verizon Business.

Kobiety ze świata reklamy i PR w Nowym Yorku łączą siły
Organizacje AWNY (Advertising Women of New York) i WEPR (Women Executives in Public Relations) połączyły się. WEPR stał się specjalnym sektorem działającym w obrębie struktur AWNY. Według Arlene Manos, zarządzającej AWNY, definicja reklamy we współczesnym świecie zawiera w sobie wiele kanałów informacyjnych, dzięki którym wiadomości trafiają do konsumenta, a PR jest ważniejszym z nich. Christina Pagano, zarządzająca dotąd WEPR, będzie zarządzać organizacją jako sekcją AWNY i zasiadać w zarządzie organizacji. Ponadto Rachel Honig i Karen Reina, członkinie zarządu WEPR, będą odtąd jej zastępczyniami. Sektor będzie odpowiadał za organizację eventów związanych z branżą PR i promocją eventów AWNY. Specjaliści PR, którzy dołączyli na mocy porozumienia stowarzyszeń do AWNY, mają działać zarówno w swoim sektorze, jak i w sektorach AWNY. Fundacja WEPR stanie się także działem AWNY. Nadal będzie zajmować się przyznawaniem stypendiów studentom i absolwentom chcącym związać się zawodowo z PR-em, a na jej czele pozostanie Patricia Davis.

AWNY to pierwsze stowarzyszenie gromadzące kobiety związane z szeroko pojętą komunikacją, które zostało założone w 1912 roku. Obecnie należy do niego 1250 kobiet i mężczyzn z branży reklamowej, mediów, marketingu i promocji. Ma ono zapewniać platformę wymiany doświadczeń i wzrost świadomości w branży, wspierać działania charytatywne poprzez fundację AWNY oraz promować kobiety w branży.

WEPR, założone w 1946, przez Denny Griswold, jest pionierską organizacją stworzoną dla kobiet działających w branży PR. Jej celem jest umożliwienie wymiany doświadczeń i informacji i rozwiązań biznesowych. Dodatkowo wspiera edukację branży poprzez fundację WEPR, założoną w 1984.

Amerykańscy konsumenci o CSR
Na łamach The New York Times możemy znaleźć informację o wynikach badań przeprowadzonych przez Narodową Ligę Konsumentów (National Consumer Leagues) oraz agencję Fleishman-Hillard na temat postawy Amerykanów wobec społecznej odpowiedzialności biznesu. Badanie odkryło, że dla blisko połowy respondentów odpowiednie traktowanie własnych pracowników jest najważniejszym dowodem na odpowiedzialność społeczną przedsiębiorstw. 76% respondentów wskazało, że aby firma mogła być uznana za odpowiedzialną społecznie powinna przede wszystkim zadbać o wzrost wynagrodzeń pracowników. Mniejsze znaczenie ankietowani przykładali do działalności charytatywnej przedsiębiorstw. Także ponad 50% respondentów, jako istotny dla postrzegania firmy jako odpowiedzialnej społecznie, wskazało dobre traktowanie pracowników. 79% ankietowanych stwierdziło, że przy swoich decyzjach zakupowych kieruje się informacją, czy producent wyznaje wartości zbieżne z ich własnymi. Jedynie 21% ocenia pozytywnie działania CSR prowadzone przez firmy, a 30% pytanych o porównanie sytuacji obecnej i sprzed trzech lat zauważyło poprawę. Badanie wykazało również rolę, jaką pełni internet w postrzeganiu przez otoczenie firm odpowiedzialnych społecznie. Aż 47% badanych stwierdziło, że korzysta z internetu, aby sprawdzić, jakie działania na rzecz CSR podejmuje firma. Ponadto dla 53% konsumentów wynalezione przez nich osobiście w internecie informacje są najbardziej wiarygodne. Badanie zostało przeprowadzone w lutym i marcu br. metodą wywiadów telefonicznych wśród 800 respondentów.

Informacje coraz bardziej subiektywne
Na swoim blogu Richard Edelman zastanawia się nad komentarzami zebranymi podczas ostatniego seminarium PR przez Alexa Jonesa z Shorenstein Center Uniwersytetu Harwardzkiego. Zgromadzone na nim osoby, zajmujące kierownicze stanowiska branżowe, doszły do wniosku, że w newsach jest coraz mniej obiektywizmu, a coraz więcej relatywnej prawdy. Informacje – jako część strategii biznesowej – są sprofilowane ideologicznie, by dotrzeć do konkretnej grupy docelowej. Zdaniem Jonesa pracownicy mediów szukają coraz bardziej nasyconych informacji, co stawia przed PR-owcami nowe zadania – będą oni chcieli pisać informacje przypominające video news releasy. Według Edelmana większe możliwości wiążą się także z większą odpowiedzialnością – bycia wiarygodnym i całkowicie transparentnym.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj