Kongres młodych PR-owców
Od 8 do 13 maja w Turynie spotka się ponad 100 studentów kierunku PR z całej Europy podczas tegorocznego Spring Congress. Wiosenny kongres organizuje europejska studencka organizacja PR i komunikacji PRIME. Oryginalny temat spotkania brzmi: „ride the event – shape the future”. Spotkanie ma na celu stworzenie koncepcji PR-owskich dla miasta Turyn, które kojarzone jest z miejscem mało atrakcyjnym ze względu na swój przemysłowy charakter. „Daniel Krolzik, główny reprezentant studentów z Niemiec, jest zadowolony, że w tym roku przyjadą również studenci z Afryki, Azji i południowej Ameryki. Jest zdania, że organizacja PRIME stwarza tym samym możliwość wymiany opinii i wyrównania szans studentów nie tylko z Europy, ale i całego świata” – czytamy na stronie GPRA. PRIME zrzesza studentów z 17 krajów Europy i jest największą organizacją integrującą najmłodsze pokolenie PR-owców. Członkowie tej organizacji spotykają się trzy razy w roku. Po Turynie odwiedzą Budapeszt i Lizbonę.
Zawód coraz bardziej wymagający
Austriacki Związek PR PRVA publikuje na swojej stronie internetowej artykuł Herberta Denka, który opisuje zmiany w podejściu do zawodu PR-owca, jakie nastąpiły na przestrzeni ostatnich lat. Wraz z coraz bardziej wymagającym rynkiem usług PR, profesjonalizacją branży, wzrastającym znaczeniem jej narzędzi, powstają coraz większe wymagania wobec PR-owców. Coraz większe znaczenie w tym zawodzie mają zdolności językowe oraz interpersonalne. Pod uwagę brane są również: znajomość najnowszych technologii i oprogramowań oraz umiejętność doboru grupy docelowej. Znaczące dla osiągnięcia sukcesu pozostają w dalszym ciągu doświadczenie dziennikarskie bądź PR-owskie, skończone studia i znajomość języka angielskiego. Studia o kierunku stricte PR-owskim są mile widziane, ale nie są konieczne. Aż 63 proc. pracodawców kładzie szczególny nacisk na zdolności interpersonalne, w tym na: zdolność pracy w zespole, komunikatywność, miłe usposobienie w kontaktach z ludźmi, zaangażowanie, dyspozycyjność oraz wytrzymałość. To wyniki badania, jakie przeprowadziła firma ikp.
Ile zarobiły niemieckie agencje
Niemieckie agencje zgłoszone do Rankingu PR 2004 osiągnęły w ubiegłym roku 360,07 milionów euro obrotu, co oznacza, że branża w ciągu jednego roku zanotowała prawie 6-proc. wzrost. O 130 osób zwiększyła się również liczba pracowników agencji PR w tym kraju. Największy sukces finansowy w Niemczech w roku 2004 osiągnęła firma Henrig Schuppener-Gruppe posiadająca swoje siedziby we Frankfurcie nam Menem i Düsseldorfie, która zarobiła 2,96 milionów euro. Prognoza towarzystwa zrzeszającego niemieckie agencje PR (GPRA), według której miał nastąpić 10-proc. wzrost nie sprawdziła się.
Pożądani
Amerykański Fortune opublikował listę „Zawodów przyszłości następnego dziesięciolecia” wyliczając 20 najszybciej rozwijających się profesjonalnych zawodów. Po wyeliminowaniu bardzo rzadko występujących zawodów wykonywanych przez mniej niż 1000 osób w całych Stanach, PR-owcy znaleźli się na 8 miejscu tej listy z 27-proc. wzrostem.


