Zaćmienie Słońca. Oświecenie w branży public relations

dodano: 
25.08.2017
komentarzy: 
0

W miniony poniedziałek na terenie Stanów Zjednoczonych można było obserwować zaćmienie Słońca. To niecodzienne zjawisko okazało się chwytliwym tematem dla branży public relations. Tekst na ten temat przygotował portal PR Daily. Przyjrzymy się zatem, jak potencjał wydarzenia został wykorzystany przez Amerykanów.

– W dniu zaćmienia sieć barów szybkiej obsługi Dairy Queen wprowadziła promocyjną cenę lodów, a restauracje Denny’s przygotowały specjalną ofertę na ciasteczka w kształcie księżyca – za 4 dolary można było zjeść ich tyle, ile się chciało.
– Krispy Kreme przygotowało filmik promocyjny specjalnej czekoladowej polewy do swoich flagowych donutów.

– Producent materaców – Casper, którego siedziba znajduje się w mieście o tej samej nazwie, zaoferował mieszkańcom możliwość obejrzenia zjawiska w luksusowym namiocie, w którym znajdowały się wygodne materace.


Źródło: screen ze strony instagram.com/casper

– Frigidaire, oferujące sprzęt AGD, przygotowało „zaciemnioną wyprzedaż” (ang. blackout sale), która obejmowała produkty ze stali nierdzewnej w kolorze czarnym.
– Amtrak, operator pociągów zaproponował klientom specjalną wycieczkę objazdową z Chicago na południe Illinois, podczas której pasażerowie mogli podziwiać, jak Księżyc przysłania Słońce.
– Agencja NASA relacjonowała dzień publikując posty na stronie Google. W dniu zaćmienia zamieszczono wiele zdjęć – z Ziemi, powietrza czy kosmosu.
– Słynna piosenkarka Bonnie Tyler została zaproszona do współpracy przez Royal Caribbean – firmę oferującą rejsy wycieczkowe. Na jednym ze statków śpiewała na żywo przebój „A Total Eclipse of the Heart” (z ang. „Pełne zaćmienie serca”). Jej hit został także wykorzystany przez theguardian.com, który utworzył playlistę w serwisie Spotify do wysłuchania podczas zaćmienia.
– Firma Softstar Shoes przygotowała specjalny egzemplarz butów, nazywając je „Mokasyny na zaćmienie” (ang. „Eclipse Moccasins”). Post opublikowany został na Twitterze.


Źródło: screen ze strony prdaily.com

– The U.S. Postal Service, świadcząca usługi pocztowe w Stanach Zjednoczonych wydała okazjonalną edycję znaczków pocztowych ze zdjęciem, na którym uchwycono zaćmienie Słońca.


Źródło: screen ze strony prdaily.com

– Marka Chiquita – producent i dystrybutor bananów – przygotowała humorystyczny filmik, w którym zademonstrowała zjawisko, edukując jednocześnie o… występowaniu „bananowego słońca” (ang. „the banana sun”). Twórcy przekonują w nim, że Słońce tuż przed i chwilę po minięciu się w jednej linii z Księżycem, który je przysłania, ma kształt banana.

– Lokalna szkoła średnia postanowiła zamówić 1300 par specjalnych okularów do oglądania zaćmienia Słońca, jednak władze dzielnicy nakazały wszystkim placówkom, aby uczniowie nie wychodzili na zewnątrz podczas zjawiska, chcąc tym samym uchronić ich wzrok przed szkodliwym promieniowaniem. Szkoła sprzedała nabyte akcesoria za jeden dolar każdy, jednak prawnie nie miała na to pozwolenia. Sytuacja została negatywnie przedstawiona w mediach.
– Dutch Bros. Coffee także chciało umożliwić swoim klientom obserwację zjawiska, jednak okulary rozdawane w lokalu okazały się wadliwe. Firma musiała wystosować komunikat ostrzegający przed użyciem produktu.


Źródło: screen ze strony prdaily.com

(bm)

Źródło:

prdaily.com, How good PR waxes and wanes around the eclipse, Kevin Allen, 23.08.2017
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin