Wybierz dowolny tekst i kliknij ikonę, aby posłuchać!
środa, 18 czerwca, 2025
Strona głównaAktualnościZadbaj o wizerunek w czasie rekrutacji, czyli firma przyjazna kandydatowi

Zadbaj o wizerunek w czasie rekrutacji, czyli firma przyjazna kandydatowi

Zarządzanie relacjami z klientem, w których istotne jest również dbanie o opinie konsumenta na temat marki, z którą się styka, jest już standardem. Teraz przyszedł czas na tzw. candidate experience, czyli strategię zarządzania tym, jak firmę odbiera kandydat przed, w trakcie i po procesie rekrutacyjnym.

W czerwcu tego roku powstała Koalicja na Rzecz Przyjaznej Rekrutacji. Jej celem jest promowanie dobrych praktyk w rekrutacji, ze szczególnym naciskiem na dbałość o wrażenia kandydatów z przebiegu procesu. W podręczniku dostępnym na stronie Koalicji dostępne są konkretne wskazówki, jak prowadzić przyjazną rekrutację – począwszy od formy i treści ogłoszenia, przez zakładkę „kariera” na stronie internetowej firmy, po selekcję aplikacji i rozmowę kwalifikacyjną. Organizatorzy kładą szczególny nacisk na komunikację z kandydatem i przesyłanie odpowiedzi na każdym etapie procesu rekrutacyjnego.

Zgodnie z ideą candidate experience dobra relacja z kandydatem wpływa nie tylko na wizerunek firmy jako pracodawcy, ale przekłada się również na opinię o produktach i usługach firmy, gdyż często kandydaci są też klientami marki. W tym kontekście bardzo wymowne są wyniki badań amerykańskiej firmy StartWire, z których wynika, że 77 proc. ankietowanych, którzy nie otrzymali odpowiedzi na swoją aplikację, zmienia opinię o firmie na negatywną, a 58 proc. raczej nie kupi produktu czy usługi firmy, która nie zareagowała na ich zgłoszenie.

Firma eRecruitment Solutions, właściciel marki eRecruiter, pomysłodawca akcji, cały czas przyjmuje zgłoszenia do tej inicjatywy. Jak zapewnia Marcin Sieńczyk, reprezentujący firmę, „przystąpienie do Koalicji jest dobrowolne, ale zależy nam, by firmy, które do niej się przyłączą, dawały dobry przykład innym i postępowały zgodnie z Kodeksem Dobrych Praktyk w Rekrutacji. By był to dla nich powód do dumy, ale również swego rodzaju zobowiązanie”.

Szczegółowe informacje znajdują się na stronie. PRoto.pl jest patronem medialnym przedsięwzięcia.

Dotychczas do Koalicji przystąpiły następujące firmy:

– 4Life Direct
– Antenna Software
– Elamed
– Emmerson
– FIEGE
– Grupa LOTOS
– Home Estate
– Human Capital Expert
– Implix
– Infolet
– Konica Minolta Business Solutions Polska .
– Konsilio
– KRD BIG
– Lavoro
– Librus
– Lincoln Electric Bester
– MARS POLSKA
– Metro Services PL
– MS Services
– NetArt Spółka Akcyjna S.K.A. (nazwa.pl)
– Paylane
– Persona Grata
– Polcode
– Recrutamos Doradztwo Personalne
– SENTE Systemy Informatyczne
– Teleca Poland
– TPA Horwath Management

 

 

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Wybierz i posłuchaj