Zadowolony pracownik wykreuje firmę

dodano: 
02.12.2013
komentarzy: 
0

„Pracownik ma zdecydo­wanie większy wpływ na budowanie wi­zerunku firmy niż jakakolwiek kampa­nia wizerunkowa” – zaznacza Justyna Czarnoba, menedżer komunikacji korporacyjnej i społecznej odpowiedzialności biznesu GSK Commercial.

Dbając o pozytywny wizerunek firmy, coraz częściej zwraca się szczególną uwagę na potrzeby pracownika. To on kreuje opinię o firmie wśród pozostałych pracowników, znajomych, rodziny, a nawet konkurencji. Istotne jest pokazanie pracownikowi, że jego los jest dla nas ważny zarówno podczas wykonywania swoich obowiązków, ale również po jego zwolnieniu. „Jest wiele dowodów na to, że firmy, które w sposób profesjonalny i empatyczny podchodzą do zarządzania ludźmi, zwłaszcza w trudnych czasach, wygry­wają” – podkreśla Krzysztof Kwiecień, HR Director Poland & Baltic Deloitte Advisory.

Specjaliści przyznają zgodnie, że profesjonalizm i empatia w zarządzaniu pracownikami przynoszą pozytywne efekty. Dyrektor ds. korporacyjnych Grupy Żywiec Katarzyna Borecka, zaznacza, że dobra opinia o swoim pracodawcy pozwala stworzyć „naturalny, niewymuszony PR”. Coraz częściej na te opinie o danej firmie, wpływa właśnie produkt i człowiek.

W polskich firmach nieustannie dochodzi się do wniosku, że przewagę konkurencyjną budować należy również w czasie kryzysu. „Po pierwsze, gdy przyglądają się sobie, uwzględniając pewne wartości, stwierdzają często, że niekoniecznie muszą zwolnić tyle osób, ile początko­wo zakładano. Po drugie, PR wokół fir­my działającej w takiej chwili w sposób uwzględniający pewne wartości jest zupełnie inny. Po trzecie, po czasach trudnych pracownicy są skłonni do ta­kiej firmy wrócić. A to oni są najlepszy­mi nośnikami tego obrazu” – zaznacza Kwiecień.

Zbigniew Gajewski, zastępca dyrektora generalnego Konfederacji Lewiatan, zachęca do zajrzenia do Barometru CSR. „To ba­danie pokazuje, że 55 procent respon­dentów chciałoby pracować w firmie, która pokazuje swoje działania CSR. A 71 procent twierdzi, że działalność CSR-owa zwiększa lojalność pracowników. Oczywiście to jest ogólne przekona­nie, ale widać, że ta tematyka nabiera znaczenia”. (eo)

Źródło:

Press, Dla spójności, 01.12.2013 r.
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin