Zainspiruj się z Jabłońskim!
dr Wojciech Jabłoński, politolog UW
„Managing Public Relations”, J. Grunig, T. Hunt Holt, Rinehart & Winston, New York 1984
Pozycja klasyczna, słusznie w wielu kręgach doradców uchodząca za najczęściej cytowaną biblię PR-u. Zwięzłe, proste (momentami nawet - jak w przypadku odkrycia słynnych czterech modeli public relations - zbyt proste) opracowanie, które do dziś imponuje geniuszem, mimo iż w kwestii wymienionych tam kanałów komunikacyjnych (przypomnijmy: mowa o kontekście latach 80. XX w.) wyczuć można cienką warstwę kurzu.
„Psychologia tłumu”, G. Le Bon, PWN, Warszawa 1986
Dzieło podstawowe dla politycznych marketerów; praca pisana z perspektywy społeczeństwa industrialnego, uderza trafnym, analitycznym chłodem również w czasach internetu i komórek. Warto ją czytać wielokrotnie - nie tylko ze względu na to, iż zdarzało się, że nieopatrznie polecali ją sami politycy...
„Deciding What`s News: A Study of CBS Evening News”, H. J. Gans, NBC
News Nightly News, Newsweek, and Time" Pantheon Books, New York 1979
Ta analiza wiele uczy tych, którzy projektują media relations; dla mnie to przede wszystkim opracowanie pokazujące, jak bardzo dziennikarscy gatekeeperzy kochają władzę polityczną i jak mało przejmują się tym, co dla serwisu informacyjnego może okazać się obiektywnie istotne.