poniedziałek, 23 czerwca, 2025

Zawód lobbysta

Tygodnik Polityka publikuje artykuł Joanny Solskiej na temat lobbingu. Autorka stwierdza, że mimo wejścia w życie nowej ustawy o lobbingu „proces tworzenia ustaw wcale (…) nie stał się bardziej przejrzysty niż wtedy, gdy jakaś niewidzialna ręka dopisywała »lub czasopisma« w projekcie ustawy medialnej”. Publicystka zwraca uwagę, że prawdziwym zadaniem lobbystów jest ułatwienie politykom podjęcia decyzji w konkretnych sprawach oraz dostarczenie argumentów.
„Profesjonalny lobbysta (…) nie ukrywa, dla kogo pracuje i jaką zmianę w prawie chciałby przeprowadzić. Przedstawia argumenty swego klienta uzasadniające zmianę prawa” – mówi anonimowy przedstawiciel branży. Solska zauważa, że „w Polsce (…) lobbysta to po prostu człowiek, który może dużo załatwić, ponieważ zna kogo trzeba”. Jednak co cztery lata „trzeba się (…) kolegować z kimś innym”. „W identycznym rytmie zmieniają się więc liderzy branży PR oraz marketingu” – czytamy. W artykule znajdziemy ponadto obszerny opis branży i zmian, jakie w niej zachodzą.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Poprzedni artykuł
Następny artykuł