Zbliża się niż, krakowskie uczelnie promują się nawet w Chinach

dodano: 
22.03.2012
komentarzy: 
0

Mimo że niż demograficzny uderzy w polskie uczelnie około 2020 roku, krakowskie uniwersytety już walczą o studenta. Jak czytamy w Gazecie Wyborczej Edukacja, uczelnie stawiają na internet, bezpośrednie spotkania z przyszłymi studentami, a nawet roadshow po Chinach.

Coraz mniejsza liczba kandydatów spowodowała, że uniwersytety zostały zmuszone do zamknięcia niektórych kierunków. Taki los spotkał na przykład zaoczne dziennikarstwo i komunikację społeczną na Uniwersytecie Jagiellońskim – zlikwidowano studia drugiego stopnia.

Jak uniwersytety chcą przyciągnąć studentów? Akademia Górniczo-Hutnicza przygotowuje nową stronę internetową. Uniwersytet Jagielloński na swojej stronie przygotował zabawę, w której przyszli studenci po wpisaniu swoich danych dowiadywali się, jaka będzie ich przyszłość. Sposoby na promocję nie ograniczają się do internetu – Uniwersytet Rolniczy stawia na udział w licznych giełdach edukacyjnych i spotkania pracowników uczelni z uczniami małopolskich szkół ponadgimnazjalnych. Dodatkowo prowadzi także uniwersytet dla młodzieży.

Szkoły promują się nie tylko w Małopolsce. Wyższa Szkoła Europejska im. ks. Józefa Tischnera organizuje roadshow, który obejmie m.in. Chiny i Ukrainę. (ks)

Źródło:

Gazeta Wyborcza Edukacja, Krakowskim magnetyzmem w studentów, Anna Goc, 22.03.2012
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin