piątek, 5 grudnia, 2025
Strona głównaAktualnościZe świataMedia odstraszają turystów od Barcelony? Miasto chce wzmocnić wizerunek

Media odstraszają turystów od Barcelony? Miasto chce wzmocnić wizerunek

Wraz z końcem lata pojawiły się nowe dane dotyczące bilansu turystycznego Barcelony. Mimo że liczba odwiedzających w ujęciu ogólnym wzrosła, średnie obłożenie mieszkań turystycznych w sierpniu 2025 roku zmniejszyło się o 2,5 proc. w porównaniu do analogicznego okresu w ubiegłym roku. Dane te zaniepokoiły Stowarzyszenie Apartamentów Turystycznych Barcelony (Apartur), które winą za te zmiany obarcza „negatywny przekaz medialny dotyczący miasta Barcelony” – podaje elperiodico.com.

Średnie obłożenie mieszkań turystycznych w okresie od czerwca do sierpnia tego roku wyniosło 88 proc. Wynik ten przewyższył prognozy Aparturu, który zakładał, że może ono wynieść około 80 proc. Choć dane te nie powinny wzbudzać obaw, organizacja skupiła się na sierpniowym spadku, który sygnalizuje potencjalne problemy.

Sytuacja wymusiła bowiem na gospodarzach dostosowanie cen do preferencji turystów w celu przyciągnięcia większej liczby gości. Co więcej, wydatki odwiedzających Barcelonę w sierpniu były niższe, a długość pobytów hotelowych uległa skróceniu – czytamy.

Według Aparturu, tendencja z końca sezonu ma wynikać z „kombinacji czynników ekonomicznych, społecznych i klimatycznych”. Jako główny powód spadku wskazano jednak „negatywny przekaz medialny dotyczący miasta Barcelony”. Organizacja podkreśliła, że „oficjalne komunikaty dotyczące bezpieczeństwa, w tym ostrzeżenia przed kradzieżami i napadami, publikowane w krajach, z których napływają turyści” miały szczególny wpływ na podróżnych o wyższym statusie majątkowym – dowiadujemy się.

Marian Muro, dyrektorka generalna Aparturu, stwierdziła, że spadek ten powinien skłonić do refleksji. Zaznaczyła, że „Barcelona nadal pozostaje kierunkiem najwyższej klasy, zdolnym do przyciągania międzynarodowych gości, ale potrzebuje wzmocnienia swojego wizerunku”. Ekspertka ds. turystyki zaapelowała więc o „pilne wdrożenie polityk, które zagwarantują bezpieczeństwo i podkreślą jakość destynacji, tak aby miasto nie straciło konkurencyjności względem innych europejskich kierunków” – pisze źródło. (ao)

Źródło: elperiodico.com, Los pisos turísticos de Barcelona logran un 88% de ocupación media en verano pese a caer en agosto, Patricia Castán, 10.09.2025

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj