LinkedIn usuwa opcję umożliwiającą dodanie niestandardowego linku do profili użytkowników. Funkcja ta była dotychczas dostępna wyłącznie dla subskrybentów wersji Premium – podaje socialmediatoday.com.
Czytaj więcej: Nowości na LinkedInie. Serwis wyeksponuje linki i newslettery
LinkedIn dodał do profili niestandardowe przyciski CTA jako funkcję Premium w 2023 roku. Podczas ich tworzenia użytkownicy otrzymywali możliwość wyboru opisu spośród różnych opcji, w tym m.in. „Odwiedź mój sklep”, „Odwiedź moją stronę internetową”, do którego następnie mogli przypisać zewnętrzny adres URL – dowiadujemy się.
Jak zauważa źródło, opcja ta stanowiła dodatkowy sposób na kierowanie bezpośredniego ruchu z profilu na LinkedInie.
Serwis wyjaśnia, że „nieustannie ocenia funkcje i zastanawia się, jak najlepiej dostarczać wartość jego członkom i klientom”, a „w ramach tego procesu może zdecydować się na ulepszenie lub usunięcie niektórych funkcji, aby móc inwestować w te, które oferują największą wartość”. „W związku z tym nie wspieramy już dodawania nowych linków do profilu. Każdy niestandardowy link, który został wcześniej dodany, pozostanie widoczny w górnej części karty profilu, ale po jego usunięciu nie będzie już możliwości dodania nowego linku” – dodaje LinkedIn.
Oznacza to, że te linki, które zostały dodane wcześniej, nadal będą aktywne i widoczne w profilach użytkowników. Każda próba zmiany spowoduje jednak ich usunięcie. Osoby, które do tej pory nie korzystały z tej funkcji, nie będą miały natomiast możliwości, aby ją aktywować – czytamy. (ao)
Źródło: socialmediatoday.com, LinkedIn Removes Custom CTA Links from User Profiles, Andrew Hutchinson, 27.05.2025