Wybierz dowolny tekst i kliknij ikonę, aby posłuchać!
poniedziałek, 9 czerwca, 2025
Strona głównaAktualnościZe świataYouTube uruchamia reklamy side-by-side dla transmisji na żywo

YouTube uruchamia reklamy side-by-side dla transmisji na żywo

YouTube wprowadza nowy format przekazów promocyjnych dla transmisji na żywo – reklamy side-by-side. Będą one wyświetlane w aplikacji na telewizorach podłączonych do internetu oraz w przeglądarkach internetowych – pisze socialmediatoday.com.

Jak wyjaśnia źródło, reklamy side-by-side zostały zaprojektowane tak, aby były jak najmniej inwazyjne dla odbiorców. Będą one bowiem wyświetlane bez przerywania transmisji – główne okno odtwarzania zostanie pomniejszone i przesunięte, a obok niego w osobnym panelu pojawi się reklama.

YouTube podaje, że „reklama będzie odtwarzana równolegle z transmisją na żywo wewnątrz odtwarzacza wideo”. „Dźwięk transmisji zostanie wyciszony, a w jego miejsce odtworzony zostanie dźwięk reklamy. Po zakończeniu przerwy reklamowej lub pominięciu reklamy, odtwarzacz wróci do normalnego rozmiaru, a dźwięk transmisji zostanie przywrócony” – dodaje serwis, cytowany przez źródło.

YouTube

Źródło: youtube.com/creatorinsider

Według socialmediatoday.com format ten nadal może być w pewnym stopniu inwazyjny dla odbiorców ze względu na przerywający transmisję dźwięk reklamy. Mimo to YouTube pracuje nad tym, aby tego typu przekazy promocyjne były jak najbardziej atrakcyjne dla partnerów reklamowych i jednocześnie stanowiły kolejne źródło zarobku dla twórców prowadzących transmisje na żywo w serwisie.

Reklamy side-by-side są kolejnym krokiem w kierunku rozwoju zyskujących na popularności transmisji na żywo. Jak informuje YouTube, forma ta będzie dostępna dla wszystkich kwalifikujących się live’ów, które są nadawane ze standardowym opóźnieniem. Aby uruchomić reklamy side-by-side, twórcy będą musieli mieć włączoną opcję „Niech YouTube Zdecyduje” w ustawieniach reklam mid-roll – czytamy.

Źródło: socialmediatoday.com, YouTube Launches Side-by-Side Ads for Livestreams, Andrew Hutchinson, 29.05.2025

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Wybierz i posłuchaj