Naciśnij przycisk odtwarzania, aby odsłuchać tę zawartość
1x
Szybkość odtwarzania- 0.5
- 0.6
- 0.7
- 0.8
- 0.9
- 1
- 1.1
- 1.2
- 1.3
- 1.5
- 2
ZFPR zabiera głos w sprawie Profile PR i ARP. oświadczenie zarządu firm public relations. dotyczy artykułu z dnia 25 września 2013 r. na portalu www.trójmiasto.pl pt. „agencja rozwoju przemysłu manipuluje. niekontrolowany wyciek w sprawie stoczni gdańsk” autorstwa wioletty kakowskiej-mehring. na wstępie chcielibyśmy zaznaczyć, że wszelkie zarzuty natury etycznej władze związku firm public relations traktują bardzo poważnie zwłaszcza, iż dotyczą one firmy profile, jednego z członków tej organizacji oraz samej osoby rafała szymczaka – prezesa związku firm public relations oraz partnera agencji profile. zgodnie z wewnętrznymi regulacjami związku firm public relations w przypadku wątpliwości natury etycznej zarząd związku ma prawo natychmiast zawiesić firmę w prawach członka do wyjaśnienia wątpliwości. co dalej może prowadzić do wykluczenia takiej firmy z listy jej członków. w opublikowanej na łamach portalu trójmiasto.pl rekomendacji firmy profile nie ma mowy o jakiejkolwiek manipulacji, przeinaczaniu, naginaniu, wykorzystaniu do własnych celów, wywieraniu (często ukrytego) wpływu. co z etycznego punktu nie budzi wątpliwości naruszania kodeksu dobrych praktyk zfpr i nie daje podstaw do zawieszenia firmy profile w prawach członka związku. zarzuty kierowane pod adresem firmy profile oraz osoby rafała szymczaka uznajemy za bezpodstawne, gdyż dotyczą formy przekazów, a nie ich treści. określenie „kontrolowany przeciek” (jakkolwiek brzmi kontrowersyjnie), o ile zawiera treści prawdziwe, nie może być uznane za manipulację, ponieważ w istocie jest jedynie selektywną formą przekazu. z opublikowanej rekomendacji wynika, iż firma profile swoje rekomendacje opracowała po zapoznaniu się z biznes planem klienta. świadczy to o staranności działania, aby informacje kierowane do opinii publicznej były prawdziwe, rzetelne oraz wyczerpujące i niebudzące wątpliwości natury etycznej. pragniemy również zaznaczyć, iż pracownicy firm pr są zobowiązani do zachowania najwyższej staranności działania w kwestii poufności informacji otrzymanych od klientów. dlatego publikacja/komentowanie wewnętrznych dokumentów firm bez zgody klienta jest naruszeniem zasad etycznych, a takim właśnie dokumentem jest publikowana rekomendacja. publiczną krytykę w tej sprawie kierowaną pod adresem firmy profile i prezesa rafała szymczaka przez członków zfpr oraz ich pracowników zarząd będzie traktował jako dyskredytację i zgodnie z kodeksem dobrych praktyk zfpr pociągnie te firmy do odpowiedzialności. komentarz szymona sikorskiego do sprawy profile i arp.
Oświadczenie Zarządu Firm Public Relations
Dotyczy artykułu z dnia 25 września 2013 r. na portalu www.trójmiasto.pl pt. „Agencja Rozwoju Przemysłu manipuluje. Niekontrolowany wyciek w sprawie Stoczni Gdańsk” autorstwa Wioletty Kakowskiej-Mehring.
Na wstępie chcielibyśmy zaznaczyć, że wszelkie zarzuty natury etycznej władze Związku Firm Public Relations traktują bardzo poważnie zwłaszcza, iż dotyczą one firmy Profile, jednego z członków tej organizacji oraz samej osoby Rafała Szymczaka – prezesa Związku Firm Public Relations oraz partnera agencji Profile.
Zgodnie z wewnętrznymi regulacjami Związku Firm Public Relations w przypadku wątpliwości natury etycznej Zarząd Związku ma prawo natychmiast zawiesić firmę w prawach członka do wyjaśnienia wątpliwości. Co dalej może prowadzić do wykluczenia takiej firmy z listy jej członków.
W opublikowanej na łamach portalu trójmiasto.pl rekomendacji firmy Profile nie ma mowy o jakiejkolwiek manipulacji, przeinaczaniu, naginaniu, wykorzystaniu do własnych celów, wywieraniu (często ukrytego) wpływu. Co z etycznego punktu nie budzi wątpliwości naruszania Kodeksu Dobrych Praktyk ZFPR i nie daje podstaw do zawieszenia firmy Profile w prawach członka Związku.
Zarzuty kierowane pod adresem firmy Profile oraz osoby Rafała Szymczaka uznajemy za bezpodstawne, gdyż dotyczą formy przekazów, a nie ich treści. Określenie „kontrolowany przeciek” (jakkolwiek brzmi kontrowersyjnie), o ile zawiera treści prawdziwe, nie może być uznane za manipulację, ponieważ w istocie jest jedynie selektywną formą przekazu.
Z opublikowanej rekomendacji wynika, iż firma Profile swoje rekomendacje opracowała po zapoznaniu się z biznes planem klienta. Świadczy to o staranności działania, aby informacje kierowane do opinii publicznej były prawdziwe, rzetelne oraz wyczerpujące i niebudzące wątpliwości natury etycznej.
Pragniemy również zaznaczyć, iż pracownicy firm PR są zobowiązani do zachowania najwyższej staranności działania w kwestii poufności informacji otrzymanych od klientów. Dlatego publikacja/komentowanie wewnętrznych dokumentów firm bez zgody klienta jest naruszeniem zasad etycznych, a takim właśnie dokumentem jest publikowana rekomendacja.
Publiczną krytykę w tej sprawie kierowaną pod adresem firmy Profile i Prezesa Rafała Szymczaka przez członków ZFPR oraz ich pracowników Zarząd będzie traktował jako dyskredytację i zgodnie z Kodeksem Dobrych Praktyk ZFPR pociągnie te firmy do odpowiedzialności.
Komentarz Szymona Sikorskiego do sprawy Profile i ARP