131 zgłoszeń wpłynęło do tegorocznej edycji Złotych Spinaczy, organizowanych przez ZFPR. Nadesłane projekty będą rywalizować w piętnastu kategoriach, z czego pięć to nowe specjalizacje pierwszy raz wprowadzone do konkursu.
Najpopularniejsza okazała się kategoria efektywność, do której zgłoszono 28 prac. Liczba projektów w pozostałych specjalizacjach przedstawia się następująco: Kampania edukacyjna, Kampania społeczna – po 12 zgłoszonych projektów; PR produktu – 10 projektów; PR korporacyjny, Event komercyjny, CSR, Kreatywność – po 9 projektów; Launch nowego produktu, usługi lub firmy, PR miejsca, miasta lub regionu – po 8 zgłoszeń; Event społeczny, PR on-line – po 5 projektów; Public Affairs&Lobbing – 4 projekty; Komunikacja antykryzysowa lub/i komunikacja kryzysowa – 3 projekty; Komunikacja wewnętrzna – 2 projekty.
Wśród 69 podmiotów zgłaszających prace do konkursu znalazły się agencje PR, organizacje pozarządowe, firmy i instytucje państwowe.


