Złote Spinacze krytycznym okiem

dodano: 
18.01.2006
komentarzy: 
78

Monika Tuchalska z Home&Market dzieli się z czytelnikami swoimi uwagami na temat ostatniej edycji konkursu Złote Spinacze. Finał miał miejsce pod koniec listopada ubiegłego roku. Autorka podkreśla, że pomimo otwartości konkursu, grono jurorów, jak i nagrodzonych ma charakter hermetyczny „w efekcie czego można odnieść wrażenie, że nagradza samo siebie”.
Tuchalska zauważa także, że „tak zwane „środowisko potrafi stworzyć więzi i zależności silniejsze niż jakiekolwiek stowarzyszenia formalne.”. Dariusz Tworzydło, specjalista PR, a od dwóch edycji także juror konkursu, stwierdza: „Znam wiele dobrych kampanii, które nie zostały zgłoszone. Być może ich twórcom brak wiary w możliwość osiągnięcia sukcesu, może obawiają się, że trudno zdobyć laur.”

Źródło:

Home&Market, Nie spinać PR-owca!, Monika Tuchalska, 01.01.06
komentarzy:
78

Komentarze

(50)
Dodaj komentarz
10.10.2006
8:52:36
szczur
(10.10.2006 8:52:36)
Nie ma to jak konkursy organizowane przez H&M - hi hi, cóż za solidność, profesjonalizm i obiektywizm - hi hi, rozśmieszają mnie te popłuczyny, a ponieważ śmiechu nigdy za wiele, dlatego dziękuję Pani Monice, za to, że mnie tak rozbawiła. Pozdrawiam również jej "mocodawców" z niezwykle poczytnego i fachowego H&M - hi hi.
24.01.2006
15:02:21
lolek
(24.01.2006 15:02:21)
do przedmówcy- Twoja wypowiedz nic nie wniosla do dyskusji,wiec po co piszesz??? A juz na pewno jest pozbawiona "merytorycznych argumentów" Panie PRaktyku- swieta slowa!!!!!
24.01.2006
14:48:37
...
(24.01.2006 14:48:37)
Nie tylko dziennikarz miałby niezły ubaw. Proponuję, aby co "smaczniejsze", choć raczej ciężkostrwane, fragmenty wrzucać do prezentacji dla klientów właśnie! Bo poziom dyskusji ... doprawdy Moi Mili PR-owcy... mniej emocji zwlaszcza neatywnych, a wiecej merytorycznych argumentów!
24.01.2006
12:26:56
PRaktyk
(24.01.2006 12:26:56)
KLIENTÓW AGENCJI RUSZAJĄ NAGRODY Złote Spinacze to narzędzie służące agencjom do wygrywania nowych klientów, ktorzy patrzą na nagrody przy wyborze agencji do obsługi. I jak taka agencja pojawia się u potencjalnego klienta to account odpala prezentację w Power Point i zaczyna nawijkę: "Jestesmy najlepsi na rynku, czego dowodem są branżowe nagrody przyznane naszej agencji w roku 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007 - 2020 przez NIEZALEŻNY ZFPR". W tym świetle nie dziwota, że agencjom PR tak zależy na zdobyciu jak największej ilości nagród w ZŁOTYCH SPINACZACH. UCZMY SIĘ OD SAR/EFFIE Moim zdaniem ZFPR powienien wzorować się na konkursie najbardziej skutecznych reklam Effie organizaowanym przez Stowarzyszenie Agencji Reklamowych. Ten konkurs wypracował sobie już niezłą markę, i gdzie prezesowi SAR Pawłowi Kastoremu (jednocześnie szef Corporate Profiles DDB) nie można zarzucić żadnej subiektywności w działaniach. POZIOM TEJ DYSKUSJI Nie za dobrze świadczy o nas samych jako PR-owcach. U klienta świecimy białymi zębami, a tu się opluwamy. To forum to ciekawy case na artykuł o kondycji polskiego PR i już teraz z pewnością czyta go jakiś dziennikarz, którzy morze na jego podstawie napisać ciekawy artykuł.
24.01.2006
9:13:53
niePRowiec
(24.01.2006 9:13:53)
Wy się naprawdę tak ekscytujecie tą waszą robotą? Jakieś zarzuty o zawiści, szczekaniu itd itp. To, że wiadomo kto zdobędzie spinacze przed ich rozdaniem może szokować, ale ludzi spoza branży. ZFPR to piękna instytucja promująca własnych członków. Jeżeli się im udało zdobyć miano niezależnej wśród firm niePRowskich to pogratulować.
24.01.2006
0:32:20
Piotrek
(24.01.2006 0:32:20)
Coś Ty taki niegdysiejszy :) Chcesz wiedzieć to wejdź na http://www.proto.pl/informacje/info?itemId=19493
23.01.2006
23:05:23
ponawiam pytanie
(23.01.2006 23:05:23)
KTO MI WRESZCIE WYTLUMACZY DLACZEGO LIDEROW DORADZTWA MOZNA BYŁO KUPIC??? UPRZEJMIE DZIEKUJE ZA ODPOWIEDZ.
23.01.2006
23:03:40
Piotrek- do Ciebie
(23.01.2006 23:03:40)
masz racje:))w końcu to pr-owe forum:-))))
23.01.2006
22:43:10
Piotrek
(23.01.2006 22:43:10)
Marketingowiec nie był zbyt merytoryczny:( Na podstawie tej dyskusji powtórzę to co na innym wątku, że jest to niezły case jak należy postępować, gdy na forum/liście dyskusyjnjej pojawi się temat dla Ciebie negatywny. Co wtedy należy zrobić? 1/ Tworzyć jak najwięcej postów, aby rozmyć temat. 2/ Posty powinny być emocjonalne, nie merytoryczne, odbiegające od tematu i przede wszystkim obraźliwe. 3/ Atakować osoby piszace merytorycznie. 4/ Stosować wiele nicków, aby sprawić wrażenie, że większość jest przeciwko.
23.01.2006
20:29:30
marketingowiec ...
(23.01.2006 20:29:30)
ludzie jakie proszki bierzecie? i jedna i druga strona prezentuje (wiekszośc) totalne dno!!!WIELCY PR-owcy, ironia losu!!
23.01.2006
18:48:12
Madie
(23.01.2006 18:48:12)
Pani Moniko z Home&Market...... dziekuje,ze wreszcie ktos o tym pisze. Na temat i wszystko,co istotne. Niestety niewiele to zmieni. Ludzi zadufanych w sobie nic i nikt nie zmieni.Ale...cos zostanie. To co Pan napisala,to PRAWDA a ona w oczy kole...wszyscy o tym mowia a niewielu ma odwage glosno o tym mowic. SZACUNEK
23.01.2006
17:42:18
3 GROSZE
(23.01.2006 17:42:18)
Ludzie, a tak w ogóle to do domu idźcie :-) Bo potem będziecie mówili, że tak dużo pracujecie :-)
23.01.2006
17:41:31
3 GROSZE is bac...
(23.01.2006 17:41:31)
Moniko, Moja agencja w tym roku została jednym z laureatów konkursu. Daj spokój, zdobycie nagrody aż tak wiele pracy nie kosztuje. Parę nagrodzonych projektów to wręcz zwykła wysyłka informacji prasowych.
23.01.2006
17:35:27
nie tak
(23.01.2006 17:35:27)
nie widzisz?? ...to zmień okularki;-)krawacik tez
23.01.2006
17:33:37
do moniczki
(23.01.2006 17:33:37)
jaka ty jesteś wspaniala,wykształcona i zapracowana. Ach co za poziom. ...My wszystkie kundle (wszystkie firmy "spoza") mozemy tylko pomazyc o takim futerku jak pudle...WY wspaniali,jedyni,nieomylni...ach
23.01.2006
17:27:04
monika
(23.01.2006 17:27:04)
A ja jestem dumna że mogę pracować ( już trzy lata) w jednej z agencji które tak tutaj opluwacie. mam świadomość że wasze szczekanie i tak nam nie zaszkodzi, jednak porażająca jest zawiść którą sie zachłystujecie. NIe macie pojęcia ile pracy kosztuje nas - zespoły pracujace nad projektami - osiągnięcie poziomu pozwalającego na uznanie jurorów i w rezultacie zdobycie nagród!!! Nie wiecie bo ten trud jest wam obcy. współczuję Wam. Mimo wszystko życzę lepszego życia...
23.01.2006
17:19:29
do "nie tak???"
(23.01.2006 17:19:29)
może troche konkretniej... widzę, że się mocno rozpisałeś/rozpisałaś... tylko o co chodzi? i co ten elaborat ma udowodni? że umiesz pisac? czytac? bo nie widze ani tezy ani uzasadnienia.
23.01.2006
17:18:39
3 GROSZE
(23.01.2006 17:18:39)
Gdzie drwa rąbią, tam wióry lecą. Tylko co sie stanie jak cały las pójdzie pod siekiere? Nic z tej dyskusji jak do tej pory się ciekawego nie urodziło. Taka dyskusja POPiSu :-) Zauważcie: - Do Spinaczy zgłoszono 56 projektów. Mały ten rynek, nieprawdaż? - Grono jury jest baardzo szerokie (36 osób) i dość dziwnie dobrane. Można mieć wątpliwości dlaczego w jury zasiada menedzer MC Donalds czy GSK. Co robi w jury Akademia Rozwoju FIlantropii? - Projekty oceniają prezesi agencji. Wątpię, by mieli czas na krytyczną ocenę 56 prac. Poza tym przecież to nie oni odwalają brudną PR-owa robotę. Ich pojęcie o PR jest więc, generalnie patrząc, dosyć marne. - Brakuje konkretnych kryteriów ocen. To na razie tyl, bo wybiegm na spotkanie :-) -
23.01.2006
17:14:59
Obserwator
(23.01.2006 17:14:59)
Wybór jury? Etycznie? Prosze bardzo. 1/ Zapropnować prezesem 30 największych agencji PR (nie tylko z Warszawy). Warunek uczestnictwa to zakaz startowania w konkursie. Jest wiele takich prazesów, że wspomnę tylko Czechowskiego, Ciszewskiego czy Czarnowskiego. To tylko na literę "C", a mamy jeszcsze cały alfabet. Część ZFPR-owców też się zgodzi zrezygnować z udziału w konkursie. 2/ To samo z korporacjami. 3/ Dodać do tego ze dwóch dziennikarzy i naukowców. Nie należy robudowywać jury do kilkudziesięciu osób, bo to wcale nie jest bardziej wiarygodne.
23.01.2006
16:39:07
nie tak???
(23.01.2006 16:39:07)
Mały fraagment z edycji 2005,strona internetowa ZFPR.. "Spośród 56 kampanii PR zgłoszonych do konkursu Złote Spinacze 2005 jurorzy wybrali 26 najlepszych: Trzy nominacje otrzymała agencja Partner of Promotion, a dwiema nominacjami wyróżniono: Canal+ Cyfrowy, Compress, Eskadrę Promarket, Profile, Rowland Communications oraz Sigmę International. Nominowane projekty to: PR korporacyjny 1) Masz prawo wiedzieć (Profile) 2) Kompania Inicjatyw (Sigma International) 3) Bezpieczny Komputer 2004 (United PR) PR produktu 1) The Beach Bols - jedyna taka plaża (GGK Public Relations) 2) Wełna Rockwool - twój dom w lepszym klimacie (Partner of Promotion) 3) Design, Music, Ease of Use... MOTO! (Partner of Promotion) 4) Dog in the Fog (Sigma International) Kampania edukacyjna 1) Zaszczep zdrowie (Compress) 2) Kraków wolny od psich qp! (Eskadra Promarket) 3) Let my people live! (Profile) Komunikacja antykryzysowa i/lub komunikacja kryzysowa 1) Nationwide - nikomu ani słowa (Partner of Promotion) 2) CEDC w drodze po Polmos Białystok (Rowland Communications) itd,........." Hmmm......................cos tutaj nie tak??
23.01.2006
16:25:49
loki
(23.01.2006 16:25:49)
a czy to co robią firmy z ZFPR to nie konkurs z gatunku: jestesmy swietni i cudowni,w naszym miemaniu...zapomniales dodac,ze praktycznie niemzliwe jest otrzymanie nagrody przez firme z zewnatrz... A propozycja konstruktywnego rozwiazania. LITOSCI ale czy sie uda???;-) Byloby wspaniale
23.01.2006
16:09:50
Jak inni nie ch...
(23.01.2006 16:09:50)
Jak zwykle, prawda leży pewnie po środku. Ale śmieszy mnie, że te rozżalone agencje, które nie należą do "krewnych i znajomych" próbują poprzeć swoje stanowisko stwierdzeniami: robimy bardzo fajne projekty, robimy ciekawe rzeczy, tak naprawdę to nasza kampania była świetna tylko nikt o tym nie wie... Litości.. Co to za argumenty. Proponuję od razu zacząć od wierszyka: Zdolna jestem niesłychanie, najpiękniejsze mam ubranie, moja buzia tryska zdrowiem.. A szukajac konstruktywnego rozwiązania - może by na tym forum zaproponować takich jurorów, żeby nikt nie miał wątpliwości co do ich bezstronnności. Nalezy w tym przypadku wyeliminować wszystkich ludzi z agencji i z działów PR wielkich firm, żeby nie zamykać im drogi do startowania. Także proszę: znajdźmy bezstronnne autorytety!! Może sie nam uda
23.01.2006
15:54:07
Anna
(23.01.2006 15:54:07)
walnij w stól a nozyce sie odezwą:))))) Pozdrawiam wszyskie "miernoty" tzn ludzi spoza "ukladow ",ktorzy walcza, robia świetne kampanie itd,itp!!!Za zbyt mocne slowa w swych odpowiedziach wszsytkich urazonych PRZEPRASZAM,porwałam sie chyba na "Swietosci".... Nic nie wolna mowic,po prostu trzeba oniemiec z zachwytu na wszystko co Towarzystwo mówi.... A Pani redaktor gratuluje artykulu...niestety zakrzycza Panią "PR-owe berty"!!! A co do Liderow - znam co najmiej 5 znajomych agencji do ktorych poszła tzw. OFERTA UDZIALU. Wytlumacz mi to,a przeposze agencje P.,ktora nota bene za wiele innych rzeczy szanuje.
23.01.2006
15:28:31
Obserwater
(23.01.2006 15:28:31)
No i udało się Wam. Odeszliście od tematu etyki i rozdawania nagród swoim.
23.01.2006
14:33:23
Aleksandra
(23.01.2006 14:33:23)
Nie mam nic przeciwko konstruktywnej krytyce. Powinna być zawsze bo zmusza do tego aby coś ulepszyć i naprawić. Jednak niektóre tutaj wypowiedzi....Ktoś już tutaj pisał o przeciętniakach, którzy nie mogąc wybić się powyżej poprzeczki, próbują umniejszyć pozycję innych lub zepsuć im opinię. jak rozumiem Anno, i inne osoby, które wysuwają niemerytoryczne argumenty i po prostu kłamią, oczerniają, jesteś właśnie w tej grupie. Zarzucaj mi teraz co chcesz i ile chcesz. Potwierdzasz tym tylko kim tak na prawdę jesteś.
23.01.2006
14:23:12
X
(23.01.2006 14:23:12)
Do Anny: chamstwo w Twoim przypadku to mało powiedziane. co za głupota!
23.01.2006
14:21:33
Aleksandra
(23.01.2006 14:21:33)
Widzisz, na tym właśnie polega różnica - ja nikogo nie oskarżam, tak jak Ty to robisz. tyle w kwestii Twojej, etyki, odwagi i profejonaliszmu.
23.01.2006
14:15:10
Anna2
(23.01.2006 14:15:10)
No i podpisała się nam z imienia i nazwiska Pani Aleksandra :)))
23.01.2006
14:11:13
Aleksandra
(23.01.2006 14:11:13)
Do Anny: a może byś się tak przedstawiła z imienia i nazwiska? jestem bardzo ciekawa, czy masz odwagę, zwykłą cywilną, aby powiedzieć, podpisując się swoim nazwiskiem, że agencja Partner of Promotion coś "sobie kupiła". stąpasz po cienkim lodzie. przedstaw sie proszę i oskarż tygodnik Wprost wraz z całą kapitułą o to co przed chwilą napisłaś. To co robisz jest właśnie jadowitą zawiścią o której pisałaś wcześniej. To co piszesz to po prostu chamstwo!
23.01.2006
11:53:29
Anna
(23.01.2006 11:53:29)
Drogi X ,TAK!!!!! m.in. zarabianie i bycie konkurencyjnym na rynku to sukces. Zejdz z pierestalu wreszcie i przestan pieprz...,ze " jakosc prowadzonych projektow" jest dla Ciebie najwazniejsza...Jakosc jest bardzo wazna!!! Ale nie robcie z siebie kandydatów do beatyfikacji,ok??. Ta celebrowana przez Ciebie jakosc nie ZAWSZE jest widoczna w konkursie i nagrodzonych laureatach. To taki sam konkurs jak "liderzy doradztwa" ktore to wyroznienie np.: PArtnersi sobie kupili. Tak..... to jest jakosc firm ZFPR ale nie ma nic wspolnego z rynkiem usług PR w kraju. Kompleksow nie mam i goraco pozdrawiam!!!!:))
23.01.2006
11:12:18
X do Anny
(23.01.2006 11:12:18)
kompleksy, kompleksy, kompleksy.... a braku krytycyzmu chyba nie powinnaś pisać - przeczytaj swoje wypowiedzi i użyj swojego wiaderka z zimną wodą.... a po drugie jeśli wyznacznikiem sukcesu w branży PR /i jakiejkolwiek innej/ jest zarabienia na siebie a nie jakość realizowanych projektów / o czym uuups... zapominałaś jakoś wspomnieć/ to dopiero to jest TOTALNIE przykre.
23.01.2006
10:51:57
Anna
(23.01.2006 10:51:57)
i jeszcze jedno do Olki i jej podobnych: to jest własnie Wasze podejscie ,TOTALNY brak krytycyzmu względem siebie i obrzucanie błotem konkurencji. Najlepsza formą obrony jest przeciez atak. Dziekuje bardzo za takich fachowców, zawistnych i syczacych jadem... i zycze pwodzenia oraz wiaderka z zimna woda na głowe- to w przypadku gdy juz siegnięcie BOSKOŚCI w swym zawodzie.
23.01.2006
10:35:08
Anna
(23.01.2006 10:35:08)
Oczywiscie Twór "Zlote Spinacze"należacy do organizacji ZFPR w ktorym to wysokość składki jest wyznacznikem czy masz know-how.........przepraszam za pomyłkę
23.01.2006
10:32:24
Anna
(23.01.2006 10:32:24)
Twór jest wyznacznikiem,czy masz know-how czy go nie masz,to po pierwsze. Po drugie jakos te "miernoty" ( moja firma-nieduza ,rodzima agencja) do ktorej ja sie zaliczam ma zlecenia i robi ciekawe rzeczy. Najwazniejsze,ze sie rozwiajmy i zarabiamy na siebie-a to jest dla nas sukces Ale nie to najwazniejsze,problelem, w moim mniemaniu etycznym zawsze bedzie,ze w jury sa zaangazowane osoby biorace udzial w konkursie badz bliscy "znajomi krolika". I zadne argumenty o "obiektywizmie" mnie nie przekonaja.Dlaczego? Bo ludzie sa tylko ludzmi...
21.01.2006
23:15:41
Do Negocjatora
(21.01.2006 23:15:41)
Takie prośby były już rok temu, w wyniku czego zwiększono grono jurorów, w nadziei, że "rozdających karty" nikt nie zauważy :(
21.01.2006
14:17:35
Negocjator
(21.01.2006 14:17:35)
Dzięki Rozjemca. Nareszcie jakiś racjonalny głos pozbawiony rozbuchanych emocji! I prawdą jest, że nikt z nas nie chciałby, aby w sądzie sędzią była strona. Być może niektórych jurorów stać na bezstronność w ocenianiu własnych projektów lub tych od "krewnego królika", ale z założenia tak nie powinno być. Znajdźmy więc pozytywne przykład jak takie konkursy są organizowane w Niemczech, Francji lub Szwecji i spróbujmy je przenieść do Polski, jeśli sami nie jesteś w stanie takowych wypracować.
20.01.2006
18:48:45
Rozjemca
(20.01.2006 18:48:45)
Nie sposób zaprzeczyć, że ZFPR zrzesza grupę czołowych agencji PR. Pracują tam ludzie z wiedzą, doświadczeniem i nierzadko odbytymi zagranicznymi szkoleniami. I mimo, iż nie żywię specjalnej sympatii w stosunku do większości z nich, uznaję to za niepodważalny fakt. Faktem jest również, że na rynku jest wiele innych agencji, które nie należą do żadnego związku, czy organizacji, a poziom ich usług i kreatywności często przewyższa "renomowane marki". Najdziwniejszy jest jednak fakt, że stowarzyszenie, które zrzesza ponoć najlepsze firmy kreujące wizerunek, nie potrafi zadbać o swoje dobre imię - dając pożywkę wszystkim krytykującym obecność nagrodzonych w jury. Ta krytyka jest jak najbardziej na miejscu, choć jej ton często odbiega od form przyjętych wśród ludzi kulturalnych. Uważam, że biorący udział w jakimkolwiek konkursie nie powinni zasiadać jednocześnie w jury, ale nie oznacza to wcale, że zwycięzcy zostali niesłusznie nagrodzeni!
20.01.2006
16:55:38
do Omero, Olki,...
(20.01.2006 16:55:38)
powiem Wam tak: całe grono podobne Mgadom, starym, itd. nie jest warte tego czasu - nie zrozumieją. proponuję olać temat z panią Tuchalską włącznie. niech choć przez chwilę myślą że mają coś do powiedzenia.
20.01.2006
16:52:48
do TKWN
(20.01.2006 16:52:48)
co? kompleksy mamy co? natura cię urodą nie obdarzyla co?
20.01.2006
16:50:44
Olka do Omero
(20.01.2006 16:50:44)
Boże! i oby więcj tak logicznie myślących ludzi było! jestem za.
20.01.2006
16:45:45
elizka
(20.01.2006 16:45:45)
do Magdy: ha! już ja Cię widzę "specjalistko"....
20.01.2006
16:44:42
do TKWN i starej
(20.01.2006 16:44:42)
oj prości jesteście i żałośni. no tak ale to jedyne miejsce kiedy dopuszczają Was do głosu. no to sobie piszcie prostacy!
20.01.2006
16:42:59
do Omero
(20.01.2006 16:42:59)
słuszna uwaga! popieram!
20.01.2006
16:42:35
zapewne "krewny...
(20.01.2006 16:42:35)
nie, nie uważam tak. bo zawsze jest w jakimś stopniu subiektywna ocena. wiem też że często agencje potrafią/nie potrafią opisać dobrze projekt i tez ma wpływ na ocenę jurorów. jak i to, że jedną tematykę rozumieją lepiej a drugą mniej. oczywiście, że można się spierać czy wszyscy zdobywcy zasłużyli. ja staję przeciwko gremialnym głosom że konkurs jest tytlko dla "znajmych królika". i jestem przeciwko głosom, które obrzucają błotem najlepszych tylko dlatego, że ich profesjonalizm jest dla nich sola w oku.
20.01.2006
16:37:21
Do Magdy
(20.01.2006 16:37:21)
i uważasz, że Twoje kilkuletnie tzw. "doświadczenie" i szumnie nazwana "znajomość" środowiska PR, są taaaaaak wielkie iż większe od profesjonalistów.... i że oczywiście wiesz lepiej która kampania jest dobra a która nie... a jesteś asystentką działu czy robisz kawę?
20.01.2006
14:52:44
3 gorsze do Omero
(20.01.2006 14:52:44)
Jak rozumiem Omero to twoje nazwisko? Hehehehe
20.01.2006
14:51:10
do zapewne "kre...
(20.01.2006 14:51:10)
Czy naprawdę uważasz, że wszyscy zdobywcy tegorocznych Spinaczy zasluguję na nagrodę?
20.01.2006
13:46:11
TWKN
(20.01.2006 13:46:11)
No pewnie, że Trochimiuk rulez... tylko koniecznie z tym rozowym krawatem... i demonicznym spojrzeniem...:)
19.01.2006
23:41:02
Do omero
(19.01.2006 23:41:02)
Krytykujesz, że inni się nie podpisują nazwiskiem a sam jaki dajesz przykład? I choćby przyszło tysiąc atletów (do tego jury) i choćby zjadło tysiąc kotletów (na spotkaniach) to i tak zwycięzcy będą jak zwykle.
19.01.2006
20:53:14
stara
(19.01.2006 20:53:14)
co wy Trochimiuk i Onboard rulez...

Strony

Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin