.

 

Zmarzlak: na FB bez ograniczeń, ale bezwzględnie z szacunkiem dla klienta

dodano: 
15.07.2013
komentarzy: 
0

„To, co pracownicy robią w życiu prywatnym, wliczając w to jego przedstawianie na Facebooku, to ich sprawa. Jeśli decydują się na to, aby zaprosić do znajomych mnie lub inne osoby z kierownictwa firmy, a ja decyduję się takie zaproszenie przyjąć, to zakładam, że obydwoje wiemy, co robimy” – Dorota Zmarzlak, dyrektor zarządzająca 24/7PR, komentuje kwestię wypowiadania się pracowników na portalach społecznościowych.

To, co pracownicy robią w życiu prywatnym, wliczając w to jego przedstawianie na Facebooku, to ich sprawa. Jeśli decydują się na to, aby zaprosić do znajomych mnie lub inne osoby z kierownictwa firmy, a ja decyduję się takie zaproszenie przyjąć, to zakładam, że obydwoje wiemy, co robimy – co publikujemy, kiedy i komu to udostępniamy. Osobiście nawet lubię czasami pooglądać prywatne zdjęcia – pokazuje to inne oblicze osób, które głównie znamy z firmowego otoczenia. Pamiętajmy jednak, że jesteśmy ludźmi „z branży” i działania tego typu mediów jesteśmy świadomi – gdybym więc zobaczyła zdjęcia czy status mojego pracownika nieprzeznaczony dla moich oczu, to raczej zastanowiłyby mnie jego kompetencje w zakresie mediów społecznościowych, a nie sytuacja prywatna. Również fakt bycia „z branży” powoduje, że duża część pracowników ma cały czas otwartego Facebooka i nikt z tego nie robi problemu – wręcz przeciwnie, czasami dzięki temu jesteśmy w stanie na coś szybko zareagować.

To, czego wymagamy bezwzględnie od pracowników, to szacunek dla naszych klientów – na FB i poza nim. Nie może tak być, że ktoś pracuje dla jakiejś marki, a mniej lub bardziej prywatnie czy publicznie z niej żartuje. Na szczęście tutaj też nie pojawiają się żadne „zgrzyty”. To taka teoretyczna zasada, ale zawsze staramy się dobierać obsługiwane marki do zainteresowań czy sympatii poszczególnych pracowników i jedyne, co widuję, to raczej dzielenie się fajnymi, często samodzielnie zrealizowanymi działaniami z życia danego brandu.

Na naszym firmowym profilu, prowadzonym zazwyczaj przez jedną, dedykowaną osobę, pracownicy mogą się wypowiadać bez ograniczeń i w dowolnym tonie.

Dorota Zmarzlak, dyrektor zarządzająca 24/7PR – założycielka agencji 24/7PR

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin