.

 

Zmiany w social mediach: najwięcej aktualizacji na Facebooku

dodano: 
23.12.2015
komentarzy: 
0

Choć pod koniec roku wszyscy żyją czym innym, warto być na bieżąco ze zmianami w serwisach społecznościowych. O aktualizacjach na Facebooku, Twitterze czy LinkedInie pisze w blog.hootsuite.com Kendall Walters.

Twitter

Serwis, który dotąd skupiał się na tekście, podąża za trendami i rozbudowuje możliwości dotyczące obrazów. 7 grudnia dodano nowe opcje przycinania zdjęć, które pozwalają użytkownikom dopasować sposób wyświetlania obrazów do własnych preferencji. W grudniu Twitter rozpoczął również testy niechronologicznego wyświetlania wpisów.

Facebook
Na początku grudnia serwis wprowadził dwie aktualizacje wtyczek. Pierwsza z nich, dotycząca wiadomości, ułatwia markom komunikację z klientami. Jak czytamy, dzięki nowej funkcji można wysłać wiadomość do firmy bez opuszczania jej strony. To pozwoli prowadzić rozmowy z różnych miejsc, również za pomocą urządzeń mobilnych. Druga zmiana dotyczy wydarzeń: za pomocą nowej opcji użytkownicy mogą odkrywać organizowane przez markę wydarzenia i na przykład deklarować swój udział. Aktualizacje dodawane w wydarzeniu na Facebooku automatycznie pojawią się na wtyczce. Kolejna zmiana z początku miesiąca to wideo na żywo. Serwis testuje dostępność tej funkcji dla wszystkich użytkowników. Wcześniej dostęp do niej miały jedynie znane osoby. Nową opcją są również kolaże. Portal łączy zdjęcia i filmy, na przykład na podstawie miejsca, w którym zostały zrobione.

Facebook wprowadził także przycisk „Kup bilety” w wydarzeniach.

To jednak nie wszystkie zmiany w serwisie Zuckerberga. Pojawiły się też nowe opcje do zarządzania komunikacją na fanpage’ach .Zmienił się m.in. wskaźnik odpowiedzi, który pozwala teraz bardziej szczegółowo określić, w jakim czasie dana marka odpowiada. Jak czytamy, pojawiła się także możliwość poinformowania, że administratorzy są niedostępni – wtedy, gdy ktoś wyśle wiadomość w nocy i pozostanie ona bez odpowiedzi, nie wpłynie ona na wskaźnik.

Pinterest
W grudniu platforma ogłosiła, że nabyła dwie spółki: mobilny generator memów Pext i aplikację zakupową The Hunt. Jak stwierdził rzecznik serwisu, dzięki wiedzy specjalistów z tych firm w dziedzinie indeksowania obrazów, Pinterest rozwinie się w obszarze reklam – czytamy.

Dalej czytamy też, że portal wprowadził opcję śledzenia pinów dostępnych do kupienia – w praktyce wygląda to tak, że kiedy zapisana rzecz będzie dostępna do kupienia, użytkownik otrzyma o tym powiadomienie – w aplikacji i mejlowo.

LinkedIn
Na początku grudnia serwis pochwalił się nową aplikacją mobilną – ma być bardziej intuicyjna. Uproszczono główne obszarów – profil użytkownika, sieć kontaktów, wiadomości i wyszukiwanie.

Źródło:

blog.hootsuite.com, Social Media News You Need to Know: December 2015 Roundup, Kendall Walters, 21.12.2015
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin