poniedziałek, 8 grudnia, 2025
Strona głównaAktualnościZnamy najcenniejsze sportowe marki

Znamy najcenniejsze sportowe marki

Tenisista oraz golfista po przejściach są według Forbesa najcenniejszymi sportowymi markami. W rankingu Forbes Fab 40 wartość nazwiska Tigera Woodsa oszacowano na 55 mln dol., a Rogera Federera na 26 mln.

Skandal związany ze zdradą byłej już żony Woodsa spowodował spadek wartości jego marki o 27 mln dolarów. Mimo to w tym roku golfista ponownie został liderem w zestawieniu Forbesa, m.in. dzięki kontraktom z firmami Nike i Electronic Arts.. Na drugim miejscu znalazł się szwajcarski tenisista Roger Federer, który może pochwalić się 10 umowami sponsorskimi, m.in. z firmami Gilette (która wcześniej zwolniła Woodsa). Na trzecim miejscu znalazł się kolejny golfista – Phil Mickelson, którego nazwisko jest warte 24 mln dolarów.

Marka baseballowego zespołu New York Yankees okazała się natomiast najwięcej warta w kategorii najcenniejszych klubów – oszacowano nią na 340 mln dolarów. Na drugim miejscu uplasował się piłkarski Manchester United, z marką wartą 269 mln. Klub ten może się jednak pochwalić największym dochodem z umów sponsorskich, wynoszącym 122 mln dolarów. Niewiele mniej warta jest marka europejskiego rywala Manchesteru – Realu Madryt. Oszacowano ją na 264 mln dolarów. (ks)

Pełny ranking

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj