Znamy zwycięzców IX edycji konkursu Kampania Społeczna Roku

dodano: 
05.07.2017
komentarzy: 
0

3 lipca w Teatrze Kamienica wręczono nagrody i wyróżnienia 19 kampaniom z 70 zgłoszonych do konkursu. Jurorzy oceniali kreację, estetykę, całokształt działań komunikacyjnych, dobór odpowiednich narzędzi i efektywność.  

Kampania „Niewidzialni” otrzymała nagrodę w kategorii „Kampanie organizacji pozarządowych”. Projekt zrealizowany przez agencję Walk dla Fundacji Kapucyńskiej jury doceniło za „spójność, błyskotliwy pomysł i fantastyczną kreację, a także umożliwienie odbiorcy wczucia się w to, czego doświadczają osoby bezdomne”.  

 

 

Tytuł Kampanii Społecznej Roku w kategorii „Kampanie instytucji publicznych” przyznano akcji społeczno-edukacyjnej „Żonkile” autorstwa Muzeum Żydów Polskich. W akcję zaangażowanych jest 1000 wolontariuszy, którzy w rocznicę wybuchu powstania, 19 kwietnia, wręczają przechodniom papierowe żonkile – symbol pamięci o powstaniu wraz z informacją o tym wydarzeniu.

 

W gronie zwycięzców znalazła się także kampania „#Łapjaja” przygotowana przez TWIN .digital collective + melting pot Strategic Collective. Projekt został doceniony przez jurorów za „dobre i mocne hasło, dopasowany do grupy przekaz, formę i kanał oraz przełamywanie tabu”.

 

 

W kategorii „Kampanie lokalne” laureatem została kampania namawiająca do adopcji starszych psów. „Chodź pójdziemy do ciebie” zrealizowana przez Kamila Kucia, Adriana Janisio oraz Macieja Cichosza.

„W tym roku zaobserwowaliśmy bardzo ciekawe zjawisko. Do tegorocznej edycji Konkursu zostały zgłoszone bardzo ciekawe kampanie w kategorii Akcje Społeczne” – mówi Paweł Prochenko, prezes zarządu Fabryka Komunikacji Społecznej. „Świadczy to o tym, że aby zrealizować kreatywną i ciekawą akcję, nie potrzeba ministerialnych budżetów. Oddolne inicjatywy nie są obwarowane żadnymi formalnymi ograniczeniami tak, jak w kampaniach instytucji publicznych, a ludzie pracują z potrzeby serca i wkładają całą swoją energię i kreatywność” – dodaje.

 


 

Podczas tegorocznej edycji bez statuetek wyszli twórcy kampanii zgłoszonych w kategoriach: „Kampanie o tematyce ekologicznej” oraz „Kampanie 1%”. W kategorii „Kampanie zagraniczne” nagroda powędrowała dla Fundacji 30 milions d/’amis za kampanię „Lui Ne Vous AbandonneraJamais” („On by cię nigdy nie porzucił”) przypominającej o odpowiedzialności za zwierzęta domowe.  

 

Kampanie zgłoszone w kategorii „Akcje zaangażowane społecznie” jak co roku nominowali internauci, głosując na portalu kampaniespoleczne.pl. Dalszej selekcji i wyboru nagrodzonych dokonali jurorzy. Ostatecznie statuetka przyznana została kampanii „Jest Akcja nie Wyrzucamy Jedzenia”, której celem było zmniejszenie ilości marnowanej żywności w restauracjach i jednocześnie liczby ludzi cierpiących codziennie z powodu głodu.

 

 

Już dziś organizatorzy zapraszają do udziału w X edycji Konkursu, która ruszy w lutym 2018 roku.

Wszystkie szczegółowe informacje dotyczące wyników Konkursu Kampania Społeczna Roku 2016 znajdują się na stronie konkurs.kampaniespoleczne.pl oraz na portalu kampaniespoleczne.pl.

PRoto.pl jest patronem medialnym wydarzenia. (red)

Źródło:

Fot. materiały prasowe organizatora
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin