30 sierpnia rozpoczęła się ogólnopolska kampania edukacyjna „Wybierz markowe”, organizowana po raz trzeci przez Stowarzyszenie Wytwórców Produktów Markowych ProMarka. Mottem tegorocznej edycji jest hasło „Zobacz w marce przyjaciela”. Akcja ma na celu promowanie wartości związanych z marką, takich jak jakość, bezpieczeństwo i zaufanie. Podkreślany będzie również aspekt społeczny postrzegania marek oraz wpływ produktów markowych na gospodarkę.
Kampanię „Zobacz w marce przyjaciela” zainaugurowała konferencja prasowa, w której uczestniczyli: dr hab. Dominika Maison, specjalistka w zakresie badań konsumenckich, Artur Czajka z TNS OBOP, Tomasz Wiśniewski z KPMG oraz Aleksander Krzyżowski, dyrektor generalny Stowarzyszenia ProMarka. Na konferencji zaprezentowano wyniki badań prowadzonych przez TNS OBOP pod hasłem „Co Polacy sądzą o marce 2006”.
Analiza wyników wskazuje, że prawie 80 procent ankietowanych podczas codziennych zakupów chętnie sięga po produkty markowe. Cena nadal pozostaje dla większości badanych (74 proc.) głównym czynnikiem decydującym o wyborze produktu, jednak brand staje się coraz ważniejszym elementem (czwarte miejsce – 35 proc. wskazań). Ankietowani opisywali produkt markowy przede wszystkim jako produkt odznaczający się wysoką jakością, wykonany przez znanego producenta oraz bezpieczny. Jak zauważyła Dominika Maison, produkty markowe stają się obecnie dostępne dla każdego, a kupujący coraz częściej świadomie dokonują zakupów.
Obsługą public relations kampanii zajmuje się agencja Sigma. Jest ona odpowiedzialna za kontakty z mediami. Jak dowiedziała się redakcja PRoto, w ramach działań PR organizowane będą spotkania z lokalnymi dziennikarzami, a także konferencje z udziałem naukowców.