.

 

Zofia Bugajna-Kasdepke, Joanna Poniatowska i Sebastian Hejnowski założyli agencję

dodano: 
23.03.2021
komentarzy: 
0

W marcu 2021 roku na polskim rynku pojawiła się nowa agencja PR – SEC Newgate CEE. To firma założona przez Zofię Bugajną-Kasdepkę, Sebastiana Hejnowskiego i Joannę Poniatowską, w której udziały przejęła globalna sieć SEC Newgate. Wspólnie otworzyli regionalny hub, odpowiedzialny za rynki Europy Środkowej i Wschodniej.

SEC Newgate CEE będzie zajmować się obszarami public relations, public affairs i creative. Planowane jest stworzenie siatki przedstawicielstw w Europie Środkowo-Wschodniej. Grupa SEC Newgate objęła 51 proc. udziałów.

„Związaliśmy się z silną, prężnie rozwijającą się globalnie siecią PR. Z zapleczem SEC Newgate będziemy w stanie mieć stały dostęp do know-how oraz szybko budować naszą pozycję w regionie” – mówi Zofia Bugajna-Kasdepke, Founding Partner, VP SEC Newgate CEE.

Prezesem agencji został Sebastian Hejnowski, a Zofia Bugajna-Kasdepke jest wiceprezeską. W zarządzie – jako wiceprezes – zasiada także Fiorenzo Tagliabue, Group CEO SEC Newgate; członkami zarządu są także Tom Parker i Sergio Penna.

Agencja zamierza wyróżnić się specjalistyczną wiedzą w konkretnych sektorach rynku oraz usługach, stąd współpraca z doświadczonymi ekspertami, którzy zajmą się poszczególnymi dziedzinami. Za obszar zdrowia odpowiada Karol Pozański, Katarzyna Żądło zajmuje się dziedziną komunikacji korporacyjnej i finansów, Jan Mróz jest odpowiedzialny za public affairs, a Paweł Kocon za sektor rolnictwa i żywności. Iwona Golonko kieruje działem People, a Anna Rychlik została dyrektorką kreatywną.

Sebastian Hejnowski w branży PR pracuje od 20 lat. Poprzednio związany był z MSL – współtworzył i zarządzał agencją w regionie Europy Środkowej i Wschodniej. Był także prezesem agencji Leo Burnett oraz członkiem executive comittee Publicis Groupe w Polsce w latach 2017-2020. W kwietniu 2020 roku poinformował o rozstaniu z Publicisem. Hejnowski jest też współzałożycielem portalu Renters.pl.

Zofia Bugajna-Kasdepke, Founding Partner i wiceprezeska ds. PR, ma blisko 20 lat doświadczenia w doradztwie komunikacyjnym, tworzeniu strategii i realizacji projektów PR i marketingowych. Również pracowała w Publicis Groupe, gdzie przez dziesięć lat pełniła funkcje zarządcze: była dyrektorką zarządzającą MSL, później awansowała do struktur CEE i odpowiadała za rozwój biznesu w regionie Europie Środkowo-Wschodniej. Była odpowiedzialna za otwarcie biur w Czechach oraz Turcji, integrowała zespoły w Rumunii, Bułgarii i Słowenii. Przez trzy lata była Chief Communication Officer w Publicis Communications i zajmowała się doradztwem dla zarządu. Doświadczenie zawodowe zdobywała także w agencjach Edelman i Havas.  

Joanna Poniatowska pełni funkcję Founding Partner ds. usług kreatywnych. Z branżą jako menedżerka i start-uperka jest związana od 15 lat. Prawie dziesięć lat przepracowała w Grupie TVN Discovery, gdzie obejmowała stanowiska od strateżki działu reklamy do Brand Managerki odpowiedzialnej za marketing głównego kanału stacji – TVN. W latach 2006-2010 pracowała w agencjach mediowych Mediaedge:CIA (dziś Wavemaker) oraz Starcom. Ostatnio projektowo współpracowała z kolei z Vogue Polska – wspierała wydawnictwo w digitalowym rozwoju biznesu i bazy klientów. Jest współzałożycielką start-upu fulfillmentowego Niebieski Kangur.

Karol Poznański – Managing Partner Health – zarządza obszarem farmacji, medycyny i zdrowia publicznego. Jest ekspertem w dziedzinie PR, komunikacji biznesowej, produktowej i public affairs, ma ponad 30 lat doświadczenia w mediach i międzynarodowych korporacjach w mocno regulowanych branżach (m.in. farmaceutycznej). W swojej karierze zarządzał kryzysami produktowymi i wizerunkowymi. Reprezentował MSD oraz Związek Pracodawców Firm Farmaceutycznych INFARMA w Pracodawcach RP (prowadził działania na rzecz podniesienia wydatków publicznych na zdrowie do 6 proc. PKB). Występował też jako ekspert strony pracodawców w Radzie Dialogu Społecznego. Od 2014 do 2019 roku był wiceprezesem Fundacji MSD dla Zdrowia Kobiet. W latach 2018- 2019 był z kolei członkiem globalnego zespołu komunikacyjnego MSD. Wspiera edukację zdrowotną, wiele lat poświęcił na promowanie idei szczepień, ścisłego przestrzegania zaleceń lekarskich oraz odpowiedzialnej gospodarki lekowej. Prowadzi zajęcia z digital PR na Uniwersytecie SWPS w Warszawie.

Katarzyna Żądło, Managing Partner Corporate, Finance & Professional Services, kieruje obszarem komunikacji korporacyjnej, w tym PR instytucji finansowych i usług profesjonalnych. Od kilkunastu lat zajmuje się komunikacją korporacyjną dla międzynarodowych marek. Ma doświadczenie w projektach dla marek z sektora finansowego związane m.in. z ich pozycjonowaniem, ale także fuzjami, zmianami strategii, rebrandingiem. Realizowała działania związane z integracją Banków: Fortis i Dominet; zajmowała się również komunikacją związaną z kryzysem i upadkiem wiodącej w Europie grupy ubezpieczeniowo-bankowej – Grupy Fortis. Współpracowała także przy międzynarodowych wydarzeniach, m.in. Davos World Economic Forum. Pracowała m.in. w Pekao jako dyrektorka biura komunikacji korporacyjnej i rzeczniczka prasowa, w BNP Paribas jako Head of Public Relations Team i rzeczniczka prasowa, w Citi Handlowym jako PR Manager czy w DNB jako zastępca dyrektora Departamentu Komunikacji Marketingowej, Head of Public Relations). Żądło jest doktorem nauk ekonomicznych w zakresie zarządzania oraz autorką Indeksu Zaufania i Ratingu Zaufania do spółek giełdowych, specjalizuje się w tematyce zarządzania wartością firm przez komunikację i budowę zaufania. Interesuje się także wpływem nowych technologii na komunikację. Jest także absolwentką Executive MBA na Uniwersytecie Warszawskim.

Projektami public affairs & Relations zajmuje się Jan Mróz. Mróz ma doświadczenie dziennikarskie, pracował w TVN24 i relacjonwał wydarzenia z ponad 50 krajów, w tym ze stref wojennych. W karierze pełnił też funkcję rzecznika prasowego Generalnego Inspektoratu Transportu Drogowego, gdzie budował strategię komunikacji programu bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz wdrażał działania antykryzysowe. Prowadził projekt doradczy dla zarządu grupy PKP, wspierając strategię komunikacji dla spółek całej grupy. Dwa lata spędził w Pekinie, gdzie pracował dla China Media Group – największej grupy medialnej w Chinach, analizował międzynarodowe wydarzenia ekonomiczne i polityczne. Ma także doświadczenie w rozwijaniu strategii politycznych. W 2015 roku pracował dla Platformy Obywatelskiej podczas kampanii parlamentarnej, z kolei w latach 2018-2020 jako dyrektor komunikacji budował wizerunek partii Wiosna, był szefem komunikacji w kampanii parlamentarnej Lewicy w 2019 roku, pełnił także funkcję dyrektora biura prasowego klubu parlamentarnego Lewica – po jej historycznym powrocie do Sejmu i Senatu z 49 nowymi parlamentarzystami. Aktywnie wspiera pro bono ważne społecznie projekty z obszaru praw człowieka.

Iwona Golonko jako Managing Partner SEC Newgate CEE zajmuje się doradztwem z zakresu zmian kultury organizacyjnej, strategii rozwijania kompetencji pracowników i rozwoju talentów (zaangażowanie, employer branding, rozwój kompetencji, motywacja) oraz wdrożenia podejścia LEAN, Design Thinking. Ma ponad 20 lad doświadczenia zawodowego w zakresie zarządzania, szkoleń, a także coachingu i mentoringu dla kadry kierowniczej.  Jako prezeska zarządu i dyrektorka zarządzającą kierowała małymi, średnimi i dużymi organizacjami m.in. z sektora energii, gazu, nieruchomości, doradztwa i e-commerce.  Współpracuje zarówno z międzynarodowymi korporacjami oraz polskimi firmami, instytucjami publicznymi i NGO.

Paweł Kocon jest partnerem zarządzającym obszarem żywność i rolnictwo. Jest ekspertem w zakresie komunikacji marek i firm z otoczeniem i budowania ich relacji z konsumentami i społecznościami. Ma ponad 15 lat doświadczenia z zakresu PR, PA, employer brandingu i komunikacji wewnętrznej. Doświadczenie zawodowe zdobywał w Warcie, Kredyt Banku, Pracuj.pl, MSL, miał także własny start-up. Ostatnio pracował w branży rolno-spożywczej: jako dyrektor departamentu rozwoju rynku w Krajowym Ośrodku Wsparcia Rolnictwa był odpowiedzialny za przygotowanie i realizację strategii promocji polskiej żywności na rynku krajowym, prowadzenie dział promocyjnych dla wybranych programów finansowanych z funduszy europejskich, a także administrowanie Funduszami Promocji Produktów Rolno-Spożywczych i współpracę z organizacjami branżowymi. W 2019 roku stworzył Polski Klaster Rolno-Spożywczy AGREEHUB, który skupiając producentów i przetwórców żywności, stanowi przestrzeń współpracy i wspólnej realizacji projektów biznesu z administracją publiczną wynikających z Europejskiego Zielonego Ładu i strategii ‘From Farm to Fork’.

Pracami zespołu kreatywnego kieruje Agata Rychlik, dyrektorka kreatywna. Z branżą reklamową związana jest od 2006 roku, pracowała jako copywriterka i Creative Group Headka w agencjach Leo Burnettt, MullenLowe Warsaw, JWT, LemonSky, Scholz & Friends Warszawa. Od 2014 roku tworzy kampanie dla marki jubilerskiej W.Kruk, jest też odpowiedzialna za tworzenie scenariuszy i reżyserię wszystkich filmów reklamowych marki. Z zaangażowaniem wspiera NGO's, szczególnie te związane z pozytywnym wzmacnianiem dziewczynek i kobiet. Przed dołączeniem do agencji była Chief Commercial Officer Fundacji Kosmos dla Dziewczynek.

SEC Newgate CEE poszerza swoje kompetencje także przez strategiczną współpracę partnerską z zespołem butikowej firmy konsultingowej C.point, której współwłaścicielką jest Julia Kozak. Kozak wspiera komunikację korporacyyjną, pracuje przy projektach konsultingowych i ESG jako Affiliate Partner SEC Newgate CEE. Specjalizuje się w obszarach budowania strategii komunikacyjnych, sprzedażowych i biznesowych, budowaniu struktur operacyjnych, zarządzania prewencyjnego i kryzysowego, w procesie zmian w organizacjach (restrukturyzacje, przejęcia), komunikacji międzykulturowej, prowadzi sesje mentoringowe.

Zespoły SEC Newgate CEE i C.point pracują wspólnie nad wybranymi projektami. Ekspertyza C.point obejmie doradztwo w zakresie zmian organizacyjnych i strategicznych, inwestycyjne, w zakresie rozwoju obszarów miejskich, w tym smart city i w zakresie zrównoważonego rozwoju.

Biuro SEC Newgate w Warszawie mieści się w Europejski Offices’ przy Krakowskim Przedmieściu 13. Firma w Polsce zatrudnia dziś 20 specjalistów, którzy pracują dla kilkunastu klientów. (mb)

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin