W środowych wydaniach dzienników czytamy o tym, jak Polska przygotowuje się do udziału w światowej wystawie Expo 2005, która pod koniec marca rusza w Japonii. Rzeczpospolita pisze, że „nasza ekspozycja ma się odwoływać m.in. do muzyki Fryderyka Chopina”. W tym celu do Japonii przetransportowana została szklana rzeźba przedstawiająca fortepian, którą będzie można oglądać w polskim pawilonie. Nasz kraj będą również promować maskotki w kształcie żubra, ale organizatorzy poszukują nadal sponsora, który zapłaci za ich wyprodukowanie. Gazeta Wyborcza informuje, że „do Japonii pojedziemy z hasłem „Dostrzeż piękno”, a ekspozycja będzie podzielona na dwie części – „Chopin” i „Wieliczka”. „Zależy nam, by przyciągnąć do Polski japońskich turystów, zachęcić do inwestowania u nas i wzbogacić wiedzę Japończyków o naszym kraju” – powiedział Marek Kłoczko, prezes Krajowej Izby Gospodarczej.