.

Związek Stowarzyszeń Rada Reklamy startuje z akcją „Reaguj! Masz wpływ na reklamę.”

dodano: 
07.05.2020
komentarzy: 
0

W kwietniu 2020 roku Związek Stowarzyszeń Rada Reklamy rozpoczął akcję informacyjno-reklamową „Reaguj! Masz wpływ na reklamę.”. Jej celem jest zwrócenie uwagi na przestrzeganie standardów etycznych reklam w sytuacji niepewności i zagrożenia.

Jak zwraca uwagę organizator, od marca 2020 roku (czyli od momentu rozpoczęcia epidemii koronawirusa w Polsce) pojawiają się działania, które wzbudzają obawy ludzi lub wprowadzają w błąd opinie publiczną, wykorzystując okres pandemii w sposób nieetyczny. Przykładem są reklamy, które podważają zaufanie do informacji i branży reklamowej, zasady uczciwej konkurencji, a czasem nawet zagrażają zdrowiu publicznemu. Rada Reklamy tłumaczy, że potępia takie praktyki i będzie podejmować działania budujące świadomość na temat etycznych działań reklamowych i marketingowych.

„Przygotowaliśmy kampanię mającą na celu zwrócenie uwagi na nieetyczne przekazy reklamowe w okresie pandemii, ale nie tylko. Chcielibyśmy, żeby konsumenci mogli na bieżąco reagować na przekazy reklamowe, które ich zdaniem naruszają standardy etyczne. Rada Reklamy jest od tego, aby wszystkich takich głosów słuchać, umożliwiając jednocześnie zgłoszenie skargi na wszelkie budzące wątpliwości przekazy reklamowe. Chcemy również poprzez tę akcję zwiększyć świadomość konsumentów i zwrócić ich uwagę na znaczenie rzetelnej i etycznej reklamy” – mówi Piotr Kwiecień, dyrektor generalny Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy.

W ramach akcji powstało kilkanaście banerów i animacji, które można znaleźć na stronie internetowej rady. Organizator stworzył także listę nieetycznych reklamy, które podlinkowane są do formularza, dzięki któremu można składać skargi online.

Działania prowadzone są w mediach społecznościowych Rady Reklamy (Facebook, Instagram, Twitter) i jej organizacji członkowskich oraz na ich stronach internetowych. W akcję dotychczas włączyły się organizacje takie jak Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy IAA Polska oraz Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska.

Organizator zachęca organizacje i firmy do promowania akcji w swoich kanałach komunikacyjnych. Działania będą prowadzone do końca wakacji 2020 roku. (ak)

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin