5 razy Instagram, czyli dlaczego warto?

dodano: 
30.06.2016

Autor:

Marcin Żukowski
komentarzy: 
0

Visual content, czyli treści graficzne – a więc obrazki, grafiki, zdjęcia – to coś, co podobno wyraża więcej niż tysiąc słów. Tak też jest i w social mediach. Średnio obrazki angażują kilkakrotnie bardziej niż teksty. Stąd też mowa o fenomenie visual contentu i osobnym gatunku mediów społecznościowych dedykowanych właśnie treściom obrazkowym.

Prym w tej kategorii serwisów wiedzie Instagram. Wielu o nim słyszało i myśli, że to miejsce tylko dla nastolatek, które oglądają zdjęcia modowych blogerek, stylizacji oraz kosmetyków. Nic bardziej mylnego.

Źródło: Napoleoncat.com

 

Faktycznie występuje tu przewaga kobiet, ale niekoniecznie nastolatek. Ba, można tu dotrzeć nawet do osób 55+ (jeśli tylko skorzystamy z odpowiednich opcji targetowania). Ale najważniejsze są tu treść i konsekwencja w działaniu.

Po pierwsze, prowadzenie stałej komunikacji prezentującej produkty. Jeśli jesteśmy tzw. love brandem (np. Coca-Cola), to na pewno już jesteśmy na Instagramie, bo użytkownicy publikują zdjęcia naszych produktów. Jeśli Twoja marka jest designerska, masz ciekawe produkty, które atrakcyjnie wyglądają albo można je atrakcyjnie pokazać w fajnym otoczeniu, to korzystaj z tego. Rób zdjęcia, nie przejmuj się tym, że robisz je smartfonem, bo jakość będzie i tak wystarczająca. Potem dodawaj filtry i twórz wizualną historię.

Po drugie, pokazuj backstage. To kolejny ciekawy trend, który lubią użytkownicy. Jeśli nie dysponujemy „sexy” produktami, to na pewno nasza firma jest czymś, co nas fascynuje. Jeśli fascynuje nas, to możemy zaprezentować to innym i spróbować namówić ich do tego, aby też zaczęło ich to fascynować. Pokazujmy więc to, co dzieje się w naszej firmie – po prostu relacjonujmy życie naszej firmy, na Instagramie, z użyciem filtrów i hashtagów. To może być coś naprawdę interesującego.

Po trzecie, rób konkursy. Instagram to idealne miejsce do tego, aby prowadzić konkursy zdjęciowe. Jest to banalnie proste – wystarczy ogłosić konkurs i dodać hashtag, dzięki któremu będzie można wziąć udział w akcji. Powiedzmy, że sprzedajemy meble i nazywamy się „ABC”. Tworzymy więc konkurs na najciekawsze zdjęcie prezentujące meblową inspirację. Aby wziąć w nim udział, należy na swoim profilu na Instagramie umieścić zdjęcie i otagować je hashtagiem #abcmeble. Można także przygotować konkursy bardziej zaawansowane, w których użytkownicy mają do rozwiązania zagadkę albo quiz – odpowiadają na pytania i przechodzą do kolejnych profili na Instagramie, a następnie rozwiązują zagadki (takie konkursy robił w Polsce np. Adidas przy promocji swoich butów Predator albo Narodowa Galeria Sztuki Zachęta, promując wystawę Spojrzenia 2015). Należy tylko pamiętać, aby konkurs miał regulamin, który można opublikować na przykład na stronie internetowej, a na Instagramie promować konkurs reklamami. Warto też pomyśleć nad powiązaniem go z Facebookiem i promocją na tym większym serwisie, aby zbudować odpowiedni zasięg. 

Po czwarte, włącz Instagram w całościową strategię. Instagram to nie jest fanaberia. To kolejne medium, z którego możemy korzystać w naszej działalności marketingowej. Należy włączyć go w strategię całościową i umieścić Instagram obok telewizji czy prasy. Twórzmy komunikat, który będzie jasny i przejrzysty, a więc podobny w różnych kanałach. Oczywiście, może się różnić formą czy detalami, ale w warstwie koncepcji powinien być taki sam.

Po piąte, korzystaj z reklam. To nowa opcja w Polsce (weszła na rynek jesienią ubiegłego roku), ale warto się z nią zapoznać. Reklamy można kupować poprzez facebookowy Power Editor, a ich ceny są najczęściej wyższe niż tych na Facebooku, ale wszystko zależy od indywidualnej sytuacji. Dzięki reklamie możemy mówić o tym, że mamy wpływ, że zarządzamy naszymi działaniami na Instagramie. Warto wykorzystać ten potencjał. Obraz mówi więcej niż tysiąc słów – pomyśl, ile dla Ciebie może zrobić dobry obraz wyświetlony odpowiednim osobom z Twojej grupy docelowej. Aż chce się wyć z zachwytu.

Marcin Żukowski, Team leader w agencji interaktywnej Mint Media, trener Akademii PRoto, autor książki „Twoja firma w social mediach”

Sprawdź szkolenie Akademii PRoto:

Reklama na Facebooku i Instagramie

21 lipca w Warszawie!

> PRZECZYTAJ PROGRAM!

Na szkoleniu „Reklama na Facebooku i Instagramie” dowiesz się: jak prowadzić kampanie na FB i Instagramie; jak zaplanować działania reklamowe; jak posługiwać się narzędziami reklamowymi; co wolno, a czego nie - regulaminy, uwarunkowania prawne dot. reklam; jakie są trendy i kierunki, na które warto zwrócić uwagę oraz jak umiejętnie wykorzystywać social media jako kanał kontaktu z klientem, komunikacji wizerunkowej czy wsparcia sprzedaży - zależnie od celu działań.

Artykuł jest oparty na fragmentach książki „Twoja firma w social mediach” Marcina Żukowskiego, która ukazała się nakładem Wydawnictwa Helion.

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin