Golf jako platforma komunikacji dla marek luksusowych

dodano: 
09.09.2016

Autor:

Jakub Zajdel
komentarzy: 
0

Marki premium w swojej komunikacji często zmuszone są do selektywnego podejścia do kanałów dotarcia do grupy docelowej i kontekstów, w jakich występują. Produkty o charakterze wrażliwym – przy jednoczesnym zawężeniu liczby kanałów przekazu, którymi mogą się posłużyć – muszą jeszcze dokładniej targetować swoich odbiorców. W związku z tym marketerzy często decydują się na oparcie komunikacji o konkretną branżę, dyscyplinę sportu lub obszar zainteresowań wybranej części swojej grupy docelowej.

 

Marki premium często wykorzystują komunikację skierowaną do środowisk związanych z golfem. Produkty „z górnej półki”, które są najczęściej kojarzone z tą dyscypliną sportu i można je wyróżnić jako niezmiennie prezentujące swoją ofertę do pasjonatów golfa, to przede wszystkim: marki samochodowe, usługi bankowe oraz alkohole wysokoprocentowe (w szczególności whisky). Oczywiście można wymienić wiele innych typów produktów i usług, ale te są zdecydowanie najmocniej przywiązane do środowiska golfowego i najlepiej znane golfistom.

 

Benefity, jakie daje konotacja z tym sportem, to przede wszystkim: pozytywne skojarzenia z aktywnością skupiającą wokół siebie osoby o dużym potencjale zakupowym, fair play będący nieodłącznym elementem reguł gry w golfa, elitarność samej dyscypliny, możliwość bardzo precyzyjnego dotarcia do grupy docelowej w kontekście limitowanej, w stosunku do innych kanałów, liczby marek promujących się przy turnieju czy polu golfowym. Równie ważna jest możliwość bezpośredniego kontaktu z potencjalnym klientem poprzez jazdę próbną, rozmowę z konsultantem czy tasting. Do tego dochodzą takie benefity, jak możliwość dotarcia do celebrytów uprawiających ten sport oraz środowisk biznesowych, będących procentowo największą częścią grających.

 

Do najczęściej stosowanych narzędzi marketingowych, związanych z promocją przez pryzmat golfa należą m.in.: sponsoring turniejów, branding na polach golfowych i drivingrange’ach czy strefy marek podczas turniejów. Natomiast najbardziej spektakularne i o dużym potencjale komunikacyjnym to słynne nagrody typu „auto za hole in one” – gdzie dreszczyk emocji – zarówno wśród graczy, jak i fundatorów – rośnie wprost proporcjonalnie do wartości samochodu.

Materiały zdjęciowe: Agencja marketingu golfowego Discover Golf.

 


Jakub Zajdel – ekspert w dziedzinie public relations produktowego i cyfrowego. Właściciel agencji doradztwa komunikacyjnego Consulting & More, w której portfolio znajdują się firmy i marki takie jak: CEDC, Moet Hennessy Polska, IMS, Ingram Micro Poland, Meble Wójcik, Vattenfall, Wiko, Prima Power, A+E Networks czy Diebold Nixdorf.

Absolwent Uniwersytetu Warszawskiego, Ingolstadt School of Management, Akademii Leona Koźmińskiego oraz Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Karierę rozpoczynał w strukturach międzynarodowej agencji 180 PR / Leo Burnet oraz Raczkiewicz Chenczke Consultants (Rc2), gdzie zdobywał doświadczenie, doradzając markom takim jak: Eurobank, Nestle Waters, Diageo, Kompania Piwowarska. Laureat prestiżowej nagrody KTR Young Creatives PR 2009, lider dwóch zespołów projektowych nagrodzonych Golden Arrow, współautor książki „Leksykon Public Relations”. Działalność w ramach własnego podmiotu (agencji Consulting & More) rozpoczął w 2008 roku.

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin