Kanał marki nowym fanpage’em. Dlaczego warto zainwestować w ten sposób komunikacji

dodano: 
20.03.2018

Autor:

Łukasz Głombicki, LifeTube
komentarzy: 
0

Prowadzenie komunikacji na Facebooku będzie droższe i trudniejsze, a w czasach zmieniających się algorytmów – i uzależniania od nich zasięgów i dotarcia z komunikacją – marki powinny budować kolejne sposoby nawiązywania dialogu ze swoimi odbiorcami.

Media społecznościowe są nieodłącznym elementem prowadzenia komunikacji marketingowej już od lat, jednak zmieniające się otoczenie wymaga czujnych i zdecydowanych reakcji. W serii trzech artykułów przygotowanych specjalnie dla redakcji PRoto.pl postaram się przedstawić możliwości, zalety i szanse płynące ze stworzenia na YouTubie kanału dla marki.

Content marketing, brand journalism, owned media

Ile razy zdarzyło się Wam przełączyć kanał, oglądając kolejną nudną reklamę? A kiedy ostatnio widzieliście reklamę, która naprawdę była dla Was interesująca, ciekawa, wywoływała emocje?

Cała idea marketingu treści – we wszystkich jego odsłonach – polega na przekonaniu, że content is the king, że najważniejsza jest treść, że jesteśmy w stanie osiągnąć wszystko, dotrzeć do każdego i sprzedać każdy produkt, jeżeli stworzymy treści – artykuły, audycje, podcasty, zdjęcia, filmy – które ludzie będą chcieli przyswoić. Z badania OnePoll z 2015 roku wynika, że 89 proc. osób jest bardziej skłonnych kupić produkt po obejrzeniu dobrej recenzji na YouTubie. Z kolei z badania dla Twittera z 2016 roku wynika, że 40 proc. badanych kupiło produkt, bo zobaczyło go u influencera na YouTubie, Instagramie albo Twitterze.

Dlaczego akurat kanał marki

Ponad 21 milionów Polaków każdego miesiąca korzysta z YouTube’a, a codziennie serwis ten odwiedza aż pięć milionów z nas. Ile czasu tam spędzamy? Według badania Zenith Media z lipca 2017 roku – 40 minut dziennie. Mało tego – wchodzimy na platformę z jednym, konkretnym, świadomym wyborem – chcemy oglądać wideo.

Facebook notuje podobne zasięgi, lecz nie wchodzimy tam w jednym konkretnym celu – nasza uwaga jest rozproszona na wiele różnych aktywności. To oczywiście nie znaczy, że Facebook nie sprzedaje, nie działa, nie warto prowadzić tam komunikacji. Oczywiście, że warto, dzisiaj już nikogo nie trzeba do tego przekonywać, choć jeszcze kilka lat temu sytuacja wyglądała zgoła inaczej.

Dokładnie tak samo jest dzisiaj z YouTube’em i kanałami marki. Zmierzam do tego, że kanał marki na tej platformie powinien zostać „nowym fanpage’em” czy może „drugim fanpage’em” dla marek. Budowanie zaangażowanej społeczności, która lubi naszą markę i dostaje od niej regularnie jakościowe, dostosowane, ciekawe, użyteczne treści to niezwykle ważne zadanie. Zwłaszcza w czasach algorytmizacji komunikacji.

O czym trzeba pamiętać

Stworzenie kanału marki nie jest jednak zadaniem banalnie prostym. Jest mnóstwo rzeczy, o których trzeba pamiętać: począwszy od najważniejszego, czyli treści. Nie możemy serwować naszym odbiorcom reklam z telewizji, musimy dać im wartość dodaną, pokazać, wyjaśnić, podpowiedzieć, zachęcić do tego, by z nami zostali, by nas subskrybowali, by do nas wracali, zaufali nam i w końcu od nas kupowali.

Pracę nad kanałem marki należy zacząć od stworzenia strategii komunikacji, następnie stworzyć pomysły, formaty i scenariusze, zająć się produkcją tych treści. Gdy to będzie już zrobione, musimy zadbać o optymalizację, pozycjonowanie i moderację takiego kanału. Dzięki temu będziemy mogli połączyć go z naszymi innymi kanałami komunikacji i wspierać sprzedaż.

Do tego dochodzą dodatkowe działania mające na celu zyskanie popularności – współpraca z influencerami, którzy na swoich kanałach mogą zareklamować nas oraz pojawić się w naszych filmach, by przyciągnąć część swojej widowni; oraz zapewnienie dodatkowej dystrybucji naszych treści za pomocą kampanii pre-roll.

Kanał marki to możliwość zbudowania własnej publiczności, świetny punkt wyjściowy przy wszystkich kampaniach, wpływ na aktywizacje, budowanie lojalności wsparcie sprzedaży i – oczywiście – branded content. Jakościowe, ciekawe, wciągające treści.

Łukasz Głombicki, Head of Communications, LifeTube

Łukasz Głombicki jest szefem komunikacji w LifeTube. Wcześniej był szefem działu online National Geographic, National Geographic Traveler, Focus i Coaching. Były wydawca strony głównej Gazeta.pl i szef serwisu Pieniądze tego portalu. Wcześniej m.in. w naTemat, TVN CNBC i Mastiff Media Polska. Wykładowca na wydziale dziennikarstwa Collegium Civitas. W mediach pracuje od ponad 11 lat, jego pasją są media społecznościowe, wideo i nowe media.

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin