Sprawozdanie z IV Kongresu Public Relations

dodano: 
12.05.2005

Autor:

dr Dariusz Tworzydło, prof. WSIiZ
komentarzy: 
0

W dniach 19-21 kwietnia 2005 w Wyższej Szkole Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie odbył się IV Kongres Public Relations. Z organizatorami Kongresu współpracowało 65 firm i 25 mediów. Kongres zgromadził ekspertów, praktyków i naukowców specjalizujących się w PR, tym razem jednak w rekordowej liczbie 314 osób. Swoją obecnością zaszczycili Kongres również goście z Wielkiej Brytanii, Ukrainy i Rosji. W sumie, w ciągu 4 dni odbyło się 5 debat panelowych, 9 sesji praktyków i sesji naukowych, czyli ponad 120 wykładów i case study.

Patronat merytoryczny nad Kongresem objęły po raz kolejny: Związek Firm Public Relations oraz Polskie Stowarzyszenie Public Relations. Od lat z głównym organizatorem, Wyższą Szkołą Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie współpracuje Agencja Public Relations RPR Group z Warszawy. Uczestnikami Kongresu byli zarówno eksperci PR, dziennikarze i redaktorzy gazet, czasopism, radia i TV, menedżerowie firm, pracownicy samorządów terytorialnych i inni. Każdy kolejny Kongres niesie za sobą coraz większą dawkę merytorycznej strawy dla uczestników, a tym samym w znacznym stopniu przyczynia się do popularyzacji i rozwoju profesjonalnego i etycznego PR.

Przygotowywany przez nas od lat Kongres spotyka się z coraz większym zainteresowaniem ze strony menedżerów, ale przede wszystkim ze strony praktyków i naukowców zajmujących się Public Relations. Stanowi on również swoisty poligon doświadczalny dla organizatorów, którzy chcąc sprostać oczekiwaniom uczestników starają się znaleźć możliwie najwięcej ciekawych rozwiązań, które przyczyniają się do wzrostu poziomu merytorycznego Kongresu.

W tym roku podczas Kongresu dyskutowano m.in. o roli wortali i prasy branżowej w rozwój i popularyzację Public Relations. Swoje doświadczenia w tej dziedzinie oprócz polskich ekspertów, prezentowali m.in. zaproszenie przez Gazetę i wortal Piar.pl: Colin Farrington – dyrektor generalny Chartered Institute of Public Relations z Wielkiej Brytanii, Maria Ganina - zastępca redaktora naczelnego w miesięczniku Sovetnik.ru z Rosji oraz Yulia Pushko – redaktor naczelna wortalu Prschik.com z Ukrainy.

Przez cały kongres oprócz debat głoszone były wykłady przez znakomitych naukowców i praktyków branży. Drugiego dnia Kongresu gościem specjalnym był Bogdan Zalewski, prowadzący i współtwórca Faktów w RMF FM. W swoim wystąpieniu zatytułowanym: „Fakty kontra arte-fakty”, prezentował socjotechniki wykorzystywane w przekazach radiowych. Zamiast prezentacji uczestnicy wysłuchali nagranego na taśmie głosu dziennikarza, który wykorzystywał w przekazie m.in. modulację głosu, zmianę jego barwy i rytmu wypowiedzi oraz zapadające w pamięć przekazy-hasła.

Tematami przewodnimi dyskusji panelowych w kolejnych dniach Kongresu były: „PR dla PR-u” pod patronatem merytorycznym InternetPR.pl, „Standardy edukacji Public Relations” pod patronatem Polskiego Stowarzyszenia Public Relations oraz debata: „Wizerunek instytucji finansowych” prowadzona przez Redaktor Naczelną miesięcznika ekonomicznego Home&Market, Ritę Schultz. Swoje sesje zorganizowały również BRE Bank SA oraz firma IDEO.

Ostatni dzień Kongresu pod patronatem Gazety Samorządu i Administracji oraz Urzędu Miasta w Kraśniku obfitował w wydarzenia specjalne. Oprócz ciekawej debaty poświęconej kształtowaniu wizerunku jednostek administracji samorządowej, wystąpili goście specjalni: Marcin Wrona, dziennikarz TVN, oraz dziennikarz TVP Maciej Orłoś, który zakończył obrady Kongresu wykładem: „Kształtowanie wizerunku publicznego”. Podczas czterech dni paneliści omówili kilkanaście ważnych problemów nurtujących specjalistów branży oraz przedstawili najnowsze trendy w dziedzinie jego nauczania. Podsumowanie tych prac zostanie wydane w formie książkowej.

Kongres jest nie tylko przedsięwzięciem o niezwykle ważnym znaczeniu dla branży, ale jest również dowodem na istnienie społecznej odpowiedzialności świata PR. Z tego właśnie powodu corocznie organizowane są aukcje i sprzedaż prac, z których całkowity dochód przeznaczony jest na cele charytatywne. Zorganizowana w przedostatni dzień Kongresu aukcja fotografii Konrada Bartoszka zgromadziła środki które w całości przekazane zostały dla potrzebujących dzieci ze Stowarzyszenia „Wzrastanie” w Przemyślu. „Udowadniamy w ten sposób, że ważne jest nie tylko kształtowanie wizerunku, ale przede wszystkim człowieczeństwo. W ten sposób zachęcamy biznesmenów, do dawania przykładu swojej odpowiedzialności za tych, którym w życiu się nie udało, a szczególnie za dzieci dla których pomocna dłoń dorosłego jest być może jednym z tych przykładów, które zaważą na ich życiu.” – stwierdził Tomasz Soliński – menedżer Kongresu, jeszcze do niedawna student Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie, dla którego Kongres stał się początkiem kariery naukowej.

Ogromny wkład organizatorów doceniony został nie tylko przez Związek Firm Public Relations, który w roku 2004 przyznał temu wydarzeniu nominację do nagrody: „Złote Spinacze”, ale również przez samych uczestników. Wyrazili to poprzez coroczną ocenę Kongresu, której poziom merytoryczny i poziom organizacji był najwyższy od początku organizacji imprezy.

     
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       

źródło zdjęć: IV Kongres Public Relations WSIiZ

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin