.

Case study Izako Boars – połączenie marketingu i e-sportu

dodano: 
25.05.2018

Rodzaj:

case'y firm

Firma:

Sprite, Fantasy Expo, MediaCom, Węc Public Relations

ZAŁOŻENIA Wiedza, inspiracja i... orzeźwienie!

Know-how marketingowy The Coca-Cola Company, potencjał najbardziej rozpoznawalnej twarzy krajowego (i nie tylko) gamingu i e-sportu – Piotra „Izaka” Skowyrskiego w zestawieniu z wiedzą i doświadczeniem agencji mediowej MediaCom i gamingowej Fantasy Expo w jednej inicjatywie. To połączenie bazujące na równomiernym zaangażowaniu marki (Sprite), agencji (Fantasy Expo) i gwiazdy e-sportu. Projekt marketingowo-esportowy wykorzystuje współpracę branżowych liderów w swoich dziedzinach.

Izako Boars to polska organizacja, która stała się idealnym nośnikiem współpracy marki Sprite i dynamicznie rozwijającego się e-sportu. „To wielka przyjemność współtworzyć pionierską inicjatywę przy wsparciu tak uznanych partnerów i kreować wizerunek jednej z naszych największych gwiazd. Tym bardziej, że to właśnie nasza wspólna praca włożona wraz z Izakiem w rozwój polskiej sceny e-sportowej doprowadziła do punktu, w którym wiedzę i doświadczenie możemy przełożyć na sukcesy na płaszczyznach gamingowej i marketingowej. Cieszymy się, że pierwsze efekty pojawiają się tak szybko i o projekcie jest tak głośno od samego początku. To tym cenniejsze, że mowa o pracy z niejednokrotnie bardzo młodymi ludźmi. Rozwijamy organizację, powiększając ją o kolejne dywizje, każdego dnia pracując zarówno nad planami samego Izaka, jak i całej organizacji. Wierzymy, że dla młodych osób, wiążących przyszłość z e-sportem, będzie to szansa i cel, do którego warto dążyć: występować w barwach Izako Boars” – podkreśla Kamil Górecki, prezes zarządu Fantasy Expo, agencji gamingowej działającej w Polsce, Czechach i na Słowacji.

Czytaj też: Gamerzy na celowniku

Wszystko zaczęło się od poszukiwań młodych talentów w grze Counter-Strike: Global Offensive do drużyny stworzonej przez Piotra „Izaka” Skowyrskiego. Projekt ewoluował i doprowadził do powstania organizacji Izako Boars, która już po raz drugi z rzędu zapewniła sobie udział w rozgrywkach Polskiej Ligi Esportowej, umacniając się na krajowej scenie, a w wyniku silnego wsparcia partnerów zaczęła zaznaczać obecność także na poziomie międzynarodowym.

Oficjalna inauguracja projektu nastąpiła podczas największego wydarzenia gamingowego w Polsce, czyli Intel Extreme Masters 2017 – e-sportowych „klubowych mistrzostw świata” w Katowicach, które odwiedziło łącznie ponad 170 tysięcy osób.

CELE I FORMY REALIZACJI Świeże spojrzenie na gaming

Kluczowe cele zawiązania projektu to zaistnienie organizacji spod szyldu „Dzików” w świadomości fanów e-sportu w Polsce i w Europie, zbudowanie wartościowej organizacji skupionej wokół e-sportowego autorytetu „Izaka”. Nośnej, ze strukturami gwarantującymi młodym polskim talentom szerokie możliwości w różnych grach. Zapewnianie spokojnej bazy do dalszego rozwoju, by mogli skupiać się wyłącznie na grze, a udział „Izaka” i Sprite’a są gwarantami odpowiedniej otoczki promocyjno-medialnej i stabilności organizacji na atrakcyjnym – według prognoz Deloitte w 2018 roku wartym już miliard dolarów – światowym rynku e-sportowym. Działania Fantasy Expo zainicjowane w 2014 roku polegają m.in. na współpracy z influencerami, udziale w eventach (w tym globalnych ESL i PGA) i aktywnej promocji Izako Boars w mediach społecznościowych.

Współpraca między podmiotami jest rozwijana i przekłada się na kolejne inicjatywy gamingowe. Marka Sprite jest partnerem Polskiej Ligi Esportowej od samego początku. Najnowsza wersja napoju o obniżonej kaloryczności wpisuje się w kampanię „Born to RFRSH”, a sam napój towarzyszy zawodnikom i kibicom podczas rozgrywek, w ramach promowanego m.in. w mediach społecznościowych hasła #RFRSHGaming. Dodatkowo Sprite bierze udział w wielkich targach gamingowych, jak choćby Strefa Sprite’a na Poznań Game Arena, jak również samodzielnie organizuje eventy e-sportowe. Przykładem są tu finały FantasyExpo Challenge w Multikinie Złote Tarasy, kiedy po raz pierwszy w Polsce walczono aż o 200 tysięcy złotych.

EFEKTY 107 tysięcy fanów, 13 milionów odbiorców

Social media (w tym YouTube):

Już w pierwszych trzech miesiącach wspólny projekt okazał się sukcesem, a efekty robiły wrażenie. Wystarczyło kilkanaście tygodni, by zbudować zasięg 13 milionów użytkowników, co przełożyło się na szacunkowy ekwiwalent reklamowy na poziomie 180 tysięcy złotych.

W analogicznym okresie marka Sprite zanotowała 25 proc. przyrost fanów na aktywnie wykorzystywanym do komunikacji w ramach projektu Instagramie.

W ciągu dziesięciu miesięcy na fanpage’u Izako Boars na Facebooku pojawiło się 107 tysięcy fanów.

Kanały własne organizacji i marki Sprite (Facebook i Instagram) osiągnęły 1,7 miliona wyświetleń już w pierwszym miesiącu, wyłączając najbardziej zasięgowy kanał Piotra „Izaka” Skowyrskiego.

1,2 miliona wyświetleń zanotowała seria „Zostać Pro” na YouTubie, a jej reklamy dotarły nawet do 2 milionów unikalnych użytkowników.

Wynik e-sportowy:

Izako Boars zapewnili sobie drugi z rzędu awans do Polskiej Ligi Esportowej. Organizacja jest rozwijana, jednym z przykładów jest utworzenie w jej szeregach dywizji w grze Zula. Zaledwie dwa dni po ogłoszenia sekcji, „Dziki” sięgnęły w Stambule po mistrzostwo świata i 65 tysięcy dolarów.

W planach są następne dywizje w nowych grach, a co za tym idzie – jeszcze szersze dotarcie do kolejnych grup fanów.

„Fajnie, że o Izako Boars jest głośno i że w środowisku marketingowym pozytywnie mówi się o naszej ekipie. Każda opinia jest dla nas ważna. To przyjemne, gdy taki projekt dzięki ciężkiej pracy wielu osób rozwija się pod twoim nazwiskiem. Mam nadzieję, że uda nam się stworzyć realne możliwości rozwoju dla najzdolniejszych młodych graczy. To wielka sprawa, że możemy zapewniać im rozrywkę, spełniać marzenia czy po prostu zachęcać do działania” – mówi Piotr „Izak” Skowyrski, założyciel „Dzików”.

Zdjęcie główne: youtube.com/IZAKO BOARS

Nagrody:

Brązowa nagroda Innovation 2018 w kategorii Innowacyjne media (podkategoria: Touchpoint), m.in. za stworzenie punktu styku z konsumentem, kreowanego zarówno poprzez content własny, jak i dodatkowe kanały komunikacji

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin