.

Centrum Prasowe SWPS

dodano: 
31.01.2013

Rodzaj:

case'y agencji

Firma:

SWPS

Projekt został nagrodzony w konkursie Złote Spinacze 2012 w kategorii PR korporacyjny

Tytuł projektu:

Centrum Prasowe SWPS

Podmiot realizujący:

Biuro Prasowe i PR SWPS

Określenie problemu:

Na potrzebę otwierania się nauki na społeczeństwo wskazują liczne opracowania, w tym najnowszy raport fundacji BBVA, który mówi, że Polacy odstają od innych krajów europejskich pod względem posiadanej wiedzy naukowej. Jak wynika z naszych doświadczeń i analiz, jednym z powodów tego stanu rzeczy jest brak przepływu informacji między światem nauki a społeczeństwem. Uczelnie jako największe organizacje naukowe i ośrodki badawcze powinny być podstawowym źródłem wiedzy merytorycznej i eksperckiej dla mediów. Z analizy stron internetowych 239 polskich uczelni (prywatnych i publicznych, wyższych i zawodowych) uwzględnionych w rankingu uczelni miesięcznika „Perspektywy” i „Rzeczpospolitej” wynika,
że SWPS jako jedyna posiada profesjonalną stronę internetową dedykowaną mediom oferującą kompleksowy zestaw informacji (komunikaty prasowe, fakty i liczby, prezentacja obecności
w social media, zdjęcia do druku, zasady współpracy, prezentacja ośrodków badawczych) dostosowanych do ich potrzeb, zebranych w atrakcyjny wizualnie, przejrzysty i profesjonalnie przygotowany sposób oraz bazę tak wielu ekspertów, zaprezentowaną w spójnej formule.

Na uwagę zasługuje fakt, że zaledwie 23 proc. polskich uczelni na swoich stronach internetowych kieruje dziennikarzy do zakładki czy podstrony dedykowanej mediom, a jedynie 3 proc. zawiera jakąkolwiek bazę ekspertów, przy czym najczęściej udostępnianymi materiałami dla mediów są albo materiały graficzne i filmowe, albo informacje przedrukowywane ze stron głównych uczelni, niedostosowane do potrzeb dziennikarzy.

SWPS oferuje największą liczbę komunikatów prasowych dostarczających informacje
o wynikach realizowanych badań naukowych, z których chętnie korzystają dziennikarze
z całej Polski.

Cel projektu:

Budowanie opiniotwórczego wizerunku uczelni, wsparcie dziennikarzy w codziennej pracy, a społeczności SWPS w komunikowaniu się z otoczeniem. SWPS jest uczelnią odpowiedzialną społecznie, tę misję realizuje poprzez propagowanie wyników badań, które w istotny sposób mogą wpłynąć na zachowania zarówno osób, jak i firm.

Grupa docelowa:

Bezpośrednimi odbiorcami projektu są dziennikarze oraz społeczność SWPS (w tym pracownicy naukowi, naukowo-dydaktyczni, dydaktyczni, doktoranci i studenci). Wśród pozostałych grup docelowych są kandydaci na studia oraz przedstawiciele organizacji, firm i instytucji.

Prowadzone działania:

Biuro Prasowe i PR przy współpracy Działu Marketingu SWPS przygotowało projekt strony internetowej i opracowanie jego identyfikacji wizualnej.  Następnym etapem było podjęcie współpracy z naukowcami i wykładowcami SWPS w celu zaangażowania ich w projekt (stworzenie wewnętrznego systemu komunikacji opartego na indywidualnych kontaktach z każdym ekspertem). W efekcie tych działań powstała bardzo funkcjonalna i łatwa w obsłudze   platforma, umożliwiająca błyskawiczne znalezienie eksperta, który może wesprzeć dziennikarza wiedzą ekspercką.  Baza ekspertów zawiera nazwiska tylko tych naukowców i wykładowców z SWPS, którzy wyrażają zgodę i są zainteresowani współpracą z mediami.
Slide-show – prezentuje twarze naukowców i wykładowców z SWPS przygotowanych do udzielania komentarzy i wywiadów z wyprzedzeniem pod konkretne okazje. Wyszukiwarka ekspertów – umożliwia szybkie wyszukanie osób specjalizujących się w danym temacie przy pomocy słów kluczowych a formularz zgłoszeniowy – umożliwia złożenie zapytania o eksperta z danej dziedziny pasującego do wybranej problematyki wymagającej komentarza. Pakiety prasowe znajdujące się przy każdym ekspercie zawierają portretowe zdjęcia w dużej rozdzielczości oraz skrócony biogram na potrzeby wywiadów. Brak konieczności logowania – zasoby Centrum Prasowego są dostępne dla każdego użytkownika bez konieczności rejestracji.

Z przeprowadzonej analizy wynika, że SWPS jako jedyna uczelnia w Polsce oferuje dziennikarzom wyszukiwarkę ekspertów według haseł kluczowych, możliwość uzyskania komentarza eksperta przez formularz online, prezentację ekspertów w systemie slide-show odpowiadającą bieżącym tematom poruszanym w mediach.

Ewaluacja (w tym widoczność w mediach):

Działalność Centrum Prasowego buduje w mediach wizerunek SWPS jako opiniotwórczego ośrodka akademickiego. Dziennikarze mając świadomość, że w SWPS mogą od razu otrzymać kontakt do eksperta chętniej kierują się do SWPS, niż do innych uczelni, szczególnie w tzw. sytuacjach kryzysowych. Przedstawiciele mediów poszukujący inspiracji coraz częściej korzystają z pomocy ekspertów i tematów promowanych przez SWPS, głównie za sprawą slide-show na stronie głównej oraz udostępnianych newsów badawczych.  Miesięczna liczba odwiedzin wynosi ok. 5 590*. Liczba unikalnych użytkowników wynosi ok. 4000 i spędzają oni na stronie średnio 2 minuty*.

Wskazania marki SWPS pojawia się średnio 300 razu w miesiącu we wszystkich mediach, na terenie całego kraju.

* dane Google Analytics.

Nagrody:

Złoty Spinacz 2012

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin