.

Dobry Rodzic - Dobry Start

dodano: 
27.08.2010

Rodzaj:

case'y CSR

Firma:

Fundacja Dzieci Niczyje we współpracy z Ministerstwem Pracy i Polityki Społecznej

Kampania  Dobry Rodzic - Dobry Start została nagrodzona w konkursie Kampania Społeczna Roku 2009

Tytuł projektu
Dobry Rodzic - Dobry Start

Podmiot realizujący
Fundacja Dzieci Niczyje we współpracy z Ministerstwem Pracy i Polityki Społecznej

Partnerzy i ambasadorowie kampanii
Dzięki zaangażowaniu Miasta Stołecznego Warszawy kampania miała szeroki wymiar lokalny. Przekazy kampanii na zasadzie non-profit przygotowała agencja DDB Warszawa. Kampania powstała dzięki zaangażowaniu Fundacji Bre Banku. Bezpłatną powierzchnię reklamową w największych miastach Polski zaoferowała agencja AMS. Dzięki partnerom kampanii informacje o jej przebiegu docierały do szerokiej liczby odbiorców ( między innymi Wprost, Twoje 9 miesięcy i wielu innych). Do kampanii włączyło się także ponad 100 instytucji i organizacji z terenu całej Polski. Organizacje te, jako Ambasadorowie Kampanii aktywnie włączyły się w działania dystrybuując materiały przygotowane w ramach programu "Dobry Rodzic - Dobry Start", organizując spotkania i warsztaty dla rodziców, promując ideę dobrego rodzicielstwa w swoim lokalnym środowisku. Dzięki nim materiały nt. pozytywnego rodzicielstwa docierały do rodziców w całej Polsce. Kampania medialna adresowana była do rodziców dzieci w wieku od 0 do 3 lat oraz rodziców oczekujących na dziecko. Kampania trwała od połowy marca do połowy czerwca 2009 r.

Cel kampanii
Kampania medialna miała na celu zwrócenie uwagi na fakt, że rodzicielstwo jest zadaniem, z którym czasami trudno sobie poradzić. Jednocześnie massmedia, pokazując rodziców małych dzieci, prezentują wizerunek wypoczętych, szczęśliwych dorosłych i uśmiechnięte dzieci. Dlatego też rodzice, którzy napotykają na problemy, wstydzą się o tym mówić, traktują swoją sytuację jako niepowodzenie. Często nie wiedzą, gdzie mogą szukać pomocy.

Rodzice małych dzieci powinni więc otrzymać wsparcie, by dysponowali jak największą wiedzą o tym, co sprzyja prawidłowemu i zdrowemu rozwojowi ich dziecka, a co szkodzi; by wiedzieli, jak w trudnych sytuacjach zapanować nad swoimi emocjami; by byli świadomi, że w razie problemów związanych z rolą rodzica istnieje szereg instytucji i organizacji, do których mogą zwrócić się po poradę i pomoc. W ramach kampanii agencja DDB Warszawa przygotowała na zasadzie non-profit przekazy medialne promujące ideę dobrego rodzicielstwa i przestrzegające przed konsekwencjami nieuwagi w opiece nad małym dzieckiem.

Materiały edukacyjne
Dla rodziców przygotowano materiały edukacyjne: broszury i ulotki, m.in. „Proszę, uważaj na mnie!", „10 kroków ku temu, by stać się lepszym rodzicem", „Zamiast klapsów - jak z szacunkiem i miłością stawiać dziecku granice", „Ostrożnie dziecko", „Stres - poradnik dla rodziców małych dzieci", „Dobry Rodzic - Dobry Start".

Do dyspozycji rodziców oddano także stronę internetową www.dobryrodzic.pl , na której można znaleźć wiele przydatnych informacji o opiece nad małymi dziećmi, adresy placówek, które udzielają pomocy rodzicom małych dzieci oraz aktualną ofertę dla rodziców przygotowaną w ramach programu Dobry Rodzic - Dobry Start.

Dla rodziców przygotowano konkurs fotograficzny i konkurs na rymowanki.

Kampania "Dobry Rodzic-Dobry Start" była pierwszą w Polsce kampanią dotyczącą dobrego rodzicielstwa skierowaną do rodziców najmłodszych dzieci. Podobne kampanie prowadzone są w innych krajach świata, wszystkie mają na celu promowanie wychowywania bez przemocy.

Nagrody:

Kampania Dobry Rodzic - Dobry Start została nagrodzona w konkursie Kampania Społeczna Roku 2009

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin