.

Dzień dobierania okularów

dodano: 
23.02.2012

Rodzaj:

case'y firm

Firma:

studio PRowokacja

Tytuł projektu:
Dzień dobierania okularów z marką Belutti

Autor projektu:
Studio PRowokacja

Sytuacja wyjściowa

Marka Belutti istnieje na rynku od 1999 roku. W swojej ofercie ma oprawy okularowe oraz okulary przeciwsłoneczne. Produkty przeznaczone są dla podążających za trendami modowymi osób, zarówno kobiet jak i mężczyzn. Bogate portfolio i dostępność w ponad 700 punktach na terenie całej Polski to potencjał do wykreowania topowej marki modowej. Jesienią 2011 roku firma planowała wprowadzić na rynek kolejną kolekcję oprawek korekcyjnych Belutti Jelly Eyewear - ultralekkie i elastyczne oprawki, wykonane ze specjalnego materiału, grilamidu. Kolekcja składała się z siedmiu modeli dostępnych aż w 21 różnych kombinacjach kolorystycznych, przeznaczonych zarówno dla kobiet jak i mężczyzn. 

Założenia projektu

Firmie zależało na osiągnięciu w mediach rozgłosu dla nowej kolekcji Jelly Eyewear, a tym samym zbudowanie pozytywnego wizerunku dla całej marki Belutti. Informacja o nowej kolekcji miała trafić do mediów lifestylowych, kobiecych i męskich. Dodatkowym celem, jaki został postawiony przed agencją studio PRowokacja, która odpowiadała za działania PR, było zbudowanie wizerunku marki Belutti wśród dziennikarzy. Celem działań miało być przekonanie dziennikarzy do wysokiej jakości oferowanych opraw okularowych.

Strategia:. Dziennikarze często skarżą się na schematyczne, mało ciekawe spotkania prasowe, które pomijają praktyczne aspekty produktów i usług. Rzadko zdarza się także, aby dziennikarze czynnie uczestniczyli w konferencjach. Analizując wydarzenia na rynku agencja studio PRowokacja doszła też do wniosku, że niewiele osób przy wyborze okularów ma możliwość skorzystać z porad stylisty. Powyższe powody wpłynęły znacząco na przygotowaną dla Firmy strategię PR. Agencja zaproponowała klientowi plan działań niestandardowych: profesjonalne dobieranie okularów dziennikarzom przez stylistów marki Belutti. Dodatkowym aspektem zachęcającym do wzięcia udziału w spotkaniu miała być możliwość wstawienia w oprawki Belutti najwyższej jakości szkieł korekcyjnych. Wydało się to atrakcyjnym elementem spotkania, który miał także potwierdzić wysoką jakość produktów Belutti. Aby nagłośnić medialnie spotkanie na imprezę mieli zostać zaproszeni celebryci oraz fotoreporterzy.

Realizacja

Komunikacja z dziennikarzami rozpoczęła się od wysyłki zaproszeń. Agencja postawiła na kreatywność i jako zaproszenie przygotowano kolorowe etui na okulary, a wewnątrz każdego umieszczono hasło akcji: „Zadbaj o wzrok i przyjdź po swoje okulary z najnowszej kolekcji Jelly Eyewear”. Dziennikarze zostali poproszeni o przyniesienie na spotkanie recept z informacją o ewentualnej wadzie wzroku lub okularów, z których za pomocą specjalistycznego sprzętu Firma odczytywała wadę. Agencja PR także telefonicznie zaprosiła każdego z gości, a tuż przed imprezą wszyscy otrzymali emailing przypominający.

„Dzień dobierania okularów z marką Belutti” odbył się pod koniec października 2011 roku w warszawskim klubie Confashion. Na potrzeby eventu klub podzielono na trzy części. W pierwszej przygotowano scenę oraz miejsca siedzące dla gości, w drugiej catering, a w trzeciej zaaranżowano pięć specjalnych stanowisk dla stylistek, z lustrami oraz stojakami z najnowszymi oprawami. Pierwsza część prezentacji poświęcona była przedstawieniu marki Belutti oraz nowej kolekcji Jelly Eyewear. Jednak to na co wszyscy goście czekali to część praktyczna, czyli profesjonalne dobieranie okularów. Pięć stylistek Firmy przez około 3 godziny dobierało gościom oprawki.

Efekty

Na „Dniu Dobierania Okularów” z marką Belutti zjawiło się ponad 60 dziennikarzy z mediów lifestylowych, kobiecych i męskich. Dodatkowo, imprezę odwiedzili celebryci, m.in. Ewa Gorzelak, Wojciech Majchrzak, Anna Popek i Izabela Trojanowska. Stylistki marki dobierały gościom oprawki spośród najnowszych modeli. Impreza została bardzo pozytywnie oceniona przez dziennikarzy, którzy chwalili jej praktyczny charakter.

Kolekcja oprawek Belutti Jelly Eyewear została szeroko zaprezentowana w mediach. Okulary pokazano w topowej prasie kobiecej, męskiej i poradnikowej oraz w internecie. Ekwiwalent reklamowy publikacji prasowych w ciągu 3 miesięcy wyniósł ponad 80 tys. PLN. Celebryci obecni na imprezie prezentowali oprawki marki Belutti w swoich programach TV (m.in. „Pytanie na śniadanie”) oraz w serialach. Dzięki obecności fotoreporterów materiały ze spotkania znalazły się także w mediach plotkarskich.

Kolekcja Belutti Jelly Eyewear została dostrzeżona przez stylistów i dziennikarzy, dzięki czemu marka została zaproszona do współpracy przy wielu sesjach zdjęciowych. Okulary Belutti trafiły m.in. na okładki magazynów kobiecych (np. Superlinia).

Za działania PR odpowiadała agencja public relations studio PRowokacja specjalizująca się w m.in. branży Beauty. Ze strony Klienta projekt koordynowała Zuzanna Ziętek, Belutti PR & Marketing Specialist.

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin