.

Green Week - ekologiczny program w 3M Poland

dodano: 
25.06.2010

Rodzaj:

case'y CSR

Firma:

3M

Tytuł programu 
Green Week – ekologiczny program w 3M Poland

Podmiot realizujący program
3M Poland we współpracy z Agencją Edelman Polska

Analiza sytuacji wyjściowej
Koncern 3M angażuje się w politykę zrównoważonego rozwoju. Firma wyznaje zasadę, że wprowadzenie skutecznych programów na rzecz ochrony środowiska nie może być w pełni efektywna, jeśli samemu nie stosuje się pewnych zasad. Firma 3M Poland w zeszłym roku postanowiła wprowadzić specjalny ekologiczny program dla swoich pracowników, który miał za zadanie zwiększenie świadomości ekologicznej tej grupy docelowej.

Grupy docelowe
Green Week skierowany był przede wszystkim do pracowników 3M Poland, ale również do ich rodzin, partnerów firmy oraz w tym roku, druga edycja programu - także do społeczności lokalnej.

Cele
Kluczowe założenia programu to zwiększenie świadomości grup docelowych w zakresie ochrony środowiska oraz ich aktywizację na rzecz działań proekologicznych. Głównym celem Green Weeka było zaangażowanie w działania ekologiczne oraz propagowanie ekologicznego myślenia, budowanie świadomego podejścia do środowiska, jak również kreowanie zachowań i postaw proekologicznych.

Przeprowadzone działania
Każdy dzień Green Week’a był podporządkowany innemu aspektowi ochrony środowiska
i zdrowego stylu życia.

W poniedziałek, w pierwszym dniu programu, pracownicy zostali zaproszeni na spotkanie
z dietetykami, którzy opowiedzieli o zasadach zrównoważonej diety. Każdy uczestnik miał ponadto szansę uzyskać indywidualną poradę na temat zasad zdrowego żywienia. W trakcie Green Weeka na stołówkach czekały specjalnie przygotowane na tę okazję „zielone posiłki”.

We wtorek oraz środę 3M promowało ekologiczną jazdę samochodem oraz oszczędzanie energii. W ramach propagowania ekologicznej i ekonomicznej jazdy samochodem na pracowników czekały mapy do carpooling. Pracownicy zachęcani byli do udostępnienia wolnego miejsca w samochodzie, dzięki czemu mieli okazję lepiej się poznać, a zarazem działać na rzecz ochrony środowiska. Ponadto został zorganizowany warsztat eko-jazdy, który prowadził przedstawiciel Polskiego Stowarzyszenia Motorowego – Waldemar W. Chromiński. Uczestnicy dowiedzieli się, jakie są zasady ekologicznej jazdy samochodem oraz w jaki sposób prowadzić auto, aby oszczędzać zużycie paliwa. Pod hasłem „Energia znów powinna być zielona” podczas Green Weeka firma prowadziła zbiórkę zużytego sprzętu elektronicznego, a na trawniku przed siedzibą firmy czekały „ekologiczne kosiarki” – żywe kozy.

W czwartek 22 kwietnia, czyli w Międzynarodowy Dzień Ziemi pracownicy zostali zaangażowani w działania na rzecz społeczności lokalnej. W siedzibie 3M Poland
w Kajetanach odbył się ekologiczny konkurs – Ekoliada, w trakcie którego pracownicy zbierali środki na ekologiczną wycieczkę dla dzieci jednej ze szkół podstawowych. Pracownicy i ich rodziny zostali także zaproszeni do udziału w artystycznym konkursie ekologicznym „Styl
z odzysku – śmieciowe studio projektowe”, który promuje recycling. Mieli także okazję wcielić się w rolę artystów, którzy w ekologiczny sposób ozdabiali, specjalnie przygotowane w tym celu ekologiczne rzeźby – kozy z masy papierowej.

W piątek pod hasłem „W zdrowym ciele – zdrowy duch”, odbyły się w przerwie na lunch relaksujące zajęcia z jogi.

Działania wspierające
W każdym dniu Green Weeka pracownicy otrzymywali e-maila z informacjami dotyczącymi ekologicznej edukacji. Podobnie jak w zeszłym roku mogli również wziąć udział w eko-ankiecie, która miała na celu zbadanie ich przyzwyczajeń oraz pomiar satysfakcji z udziału
w ekologicznych aktywnościach. Green Week wspierany był także przez specjalnie przygotowane na tę okazję wydanie wewnętrznej gazety 3M Razem.

Rezultaty
Ekologiczna ankieta: W tym roku ankieta ekologiczna cieszyła się dużo większym zainteresowaniem. W zeszłym roku wzięło w niej udział 49 respondentów. Z kolei w tym roku liczba ta znacznie się zwiększyła – 115 osób zdecydowało się udzielić odpowiedzi na pytania związane z tematyką ekologiczną. Wyniki ankiety pokazują, że wzrosła ekologiczna świadomość pracowników 3M Poland. Zdaniem ponad 95% ankietowanych każdy z nas ma wpływ na stan środowiska naturalnego. O 17% wzrosła od zeszłego roku liczba respondentów, którzy zachęcają innych do proekologicznych postaw i zachowań. W zeszłym roku zachęcanie do ekologicznych postaw innych ludzi deklarowało 73% badanych, podczas gdy w tym roku aż 90%. W tym roku więcej badanych (71%) uważa, że udało im się przekonać kogoś do zmiany postawy na ekologiczną. W zeszłym roku sukces w zmianie postaw innych osób deklarowało 60% ankietowanych. Zgodnie z wynikami tegorocznej ankiety wszyscy respondenci postrzegają swojego pracodawcę jako firmę odpowiedzialną społecznie. W zeszłym roku taką opinię wyraziło 93% pracowników. 95% ankietowanych uważa, że 3M prowadzi działalność proekologiczną, co stanowi wynik lepszy o ponad 10% w porównaniu z wynikami zeszłorocznego badania. Wzrosła także znacznie świadomość ankietowanych (77%), że od ponad 30 lat w 3M działa program zapobiegania zanieczyszczeniom u źródła 3P Pollution Prevention Pays. W zeszłym roku świadomość ta oscylowała w granicach 37%.

Konkurs dla społeczności lokalnej: Do artystycznego konkursu ekologicznego uczniowie z Gminy Nadarzyn zgłosili aż 136 ekologicznych projektów. Dziewięciu uczniów w trzech kategoriach wiekowych zostało uhonorowanych nagrodami. Ponadto dziesięć prac otrzymało dodatkowe wyróżnienia.

Zbiórka zużytego sprzętu elektronicznego: Pracownicy zebrali setki kilogramów zużytego sprzętu elektronicznego.

 

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin