.

Kampania 1% podatku dla Fundacji ABCXXI Cała Polska czyta dzieciom

dodano: 
15.05.2008

Rodzaj:

case'y CSR

Firma:

Agencja marketingowa Brand Support dla Fundacji ABCXXI „Cała Polska czyta dzieciom”

Kampania 1% podatku dla Fundacji ABCXXI Cała Polska czyta dzieciom

Podmiot realizujący projekt
Agencja marketingowa Brand Support, specjalizująca się w komunikacji zintegrowanej dla Fundacji ABCXXI „Cała Polska czyta dzieciom” w ramach swoich działań Pro Bono.

Tytuł projektu
Za 1 % Twojego podatku Cała Polska czyta dzieciom.

Określenie problemu/ Sytuacja wyjściowa
Jak wynika z informacji publikowanych przez Fundację ABCXXI „Cała Polska czyta dzieciom” współczesny świat jest dla dzieci często niezrozumiały i nieprzyjazny. Pośpiech i stres, ignorowanie ich potrzeb psychicznych i umysłowych, brak czasu i wszechobecność telewizji powodują, że coraz więcej dzieci ma problemy emocjonalne. Wspólne czytanie jest formą mądrego kontaktu z dzieckiem i doskonałą metodą wychowawczą. Dziecko, które ma mały zasób słów, będzie miało problemy z myśleniem, gdyż język jest narzędziem myślenia, również matematycznego. Dziecko, które nie rozumie wielu słów i ma małą wiedzę, nie będzie samo czytać, gdyż jest to dla niego za trudne i zbyt nudne, zwłaszcza w dobie atrakcyjnej i niewymagającej wysiłku telewizji. W ten sposób koło się zamyka - słabo czytające dzieci coraz mniej czytają. Co piąty polski nastolatek - wg badań prof. Z. Kwiecińskiego z Uniwersytetu M. Kopernika w Toruniu - jest funkcjonalnym analfabetą.

Jest tylko jeden skuteczny sposób, aby uczynić czytanie równie lub bardziej atrakcyjnym od telewizji - jest to głośne czytanie dziecku w przyjaznej atmosferze. Dziecko czuje się wtedy ważne i kochane, jego wiedza językowa i ogólna poszerza się i za kilka lat bez trudu i chętnie samo będzie czytać. Trzeba zainwestować w głośne czytanie dziecku, by wychować czytelnika, nikt bowiem czytelnikiem się nie rodzi.

Cel projektu
- zwrócenie się do podatników o przekazywanie wpłat oraz wskazanie konkretnego celu zbierania pieniędzy. Należy jedynie wpisać w zeznaniu podatkowym nazwę organizacji i jej numer KRS oraz kwotę 1% podatku, którą chce się przekazać. Resztą formalności zajmie się już urząd skarbowy w terminie do 3 miesięcy.

- promowanie kampanii społecznej „Cała Polska czyta dzieciom”; uświadamianie społeczeństwu, jak ogromne znaczenie dla rozwoju emocjonalnego dziecka ma czytanie oraz wyrobianie u dorosłych nawyku codziennego czytania dzieciom.

Opis koncepcji kreatywnej/ Przeprowadzone działania
W komunikacji kampanii wykorzystany został wizerunek znanego, szanowanego i powszechnie lubianego aktora - Zbigniewa Zamachowskiego. Aktor sam jest ojcem 4 dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym: Marysi (ur. 1995), Antka (ur. 1997), Tadeusza (ur. 2000) i Bronisława (ur. 2002).

Zdjęcie Zbigniewa Zamachowskiego trzymającego książkę układającą się w symboliczną „1” zostało wykorzystane jako motyw przewodni do reklam w prasie ogólnopolskiej, na stronach internetowych w formie banerów. Stanowi również element layoutu strony fundacji www.calapolskaczytadzieciom.pl

Grupa docelowa
- podatnicy wypełniający rozliczenia podatkowe
- rodzice dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym

Termin realizacji
Od stycznia do kwietnia 2007 i 2008

Ewaluacja
- projekt uniwersalny - może być wykorzystywany co roku w okresie przygotowania rozliczeń podatkowych,
- podtrzymywanie dobrego wizerunku Fundacji jako instytucji przyjaznej, przekazującej pozytywne treści, bezinteresownie działającej na rzecz młodego pokolenia Polaków,
- utrzymanie na tym samym poziomie wpływów z 1% podatku dla Fundacji (ewaluacje przeprowadzone przez inne organizacje pożytku publicznego wykazały, że z roku na rok wpływy z 1% wyraźnie się zmniejszają) - możliwość zaistnienia medialnego z profesjonalną kreacją dotyczącą 1% wśród największych Polskich Fundacji
- nawiązanie kontaktów z działami reklamy największych ogólnopolskich gazet i portali internetowych – otrzymywanie zniżek lub darmowych powierzchni reklamowych również na inne projekty.

Osoby odpowiedzialne za projekt
Team kreatywny: Maja Dziewulska, Marek Szczepański, Jacek Jędrasik
Account director: Aurelia Szokal - Egierd
Zdjęcia do kampanii: Sławomir Smolarek /Smolarek Studio
Stylizacja sesji: Milena Łakomska /Milimoi

Nagrody, wyróżnienia
Medal Fundacji ABCXXI Cała Polska Czyta Dzieciom przyznany przez prezes Fundacji Irenę Koźmińską w podziękowaniu za owocną współpracę na rzecz krzewienia idei czytania oraz wychowania dzieci na mądrych i kulturalnych ludzi.

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin