.

LiveChat Software - polscy inwestorzy, amerykańska wycena

dodano: 
29.05.2015

Rodzaj:

case'y agencji

Firma:

InnerValue

Tytuł
LiveChat Software - polscy inwestorzy, amerykańska wycena

Autor
Agencja Relacji Inwestorskich InnerValue

Analiza sytuacji
Akcjonariusze spółki LiveChat Software podjęli decyzję o przeprowadzeniu oferty publicznej i wprowadzeniu spółki na Giełdę Papierów Wartościowych. Najważniejszym wyzwaniem dla komunikacji był brak notowanych w Warszawie spółek porównywalnych – prowadzących działalność w modelu Software as a Service (SaaS), bardzo dynamicznie rosnących, notujących wysokie marże i dysponujących pozycją jednego z liderów swojej branży w skali globalnej. Jednocześnie w USA spółki o podobnym profilu uzyskiwały bardzo wysokie wyceny. Tymczasem wielu ankietowanych przedstawicieli mediów spodziewało się, że LiveChat Software SA będzie wprowadzony raczej na NewConnect niż rynek główny.

Działania
Celem agencji byo przeprowadzenie działań, które umożliwią sukces oferty publicznej spółki i uzyskanie wysokiej wyceny dla akcjonariuszy LiveChat Software. Wymagało to zarówno zbudowania atrakcyjnego „equity story”, jak i edukacji inwestorów instytucjonalnych oraz indywidualnych w zakresie branży w której działa spółka, oraz jej perspektyw.

W celu przygotowania i wsparcia oferty publicznej spółki przeprowadzono szereg działań komunikacyjnych, w tym edukujących rynek co do charakterystyki i potencjału branży SaaS.

Działania edukacyjne
•    Partnerska publikacja nt. branży SaaS w Gazecie Giełdy Parkiet
•    Publikacja szeregu materiałów dot. wycen spółek SaaS w USA oraz ich perspektyw
•    Uplasowanie success stories dot. spółki w mediach ogólnopolskich

Działania wspierające Ofertę Publiczną
•    Szereg informacji prasowych
•    Aranżacja publikacji dot. IPO spółki
•    Uplasowanie success stories dot. spółki w mediach ogólnopolskich
•    Organizacja konferencji prasowej
•    Organizacja multimedialnej prezentacji dla inwestorów w Multikino Złote Tarasy
•    Czat inwestorski we współpracy ze StockWatch.pl
•    Kampania reklamowa w internecie oraz Gazecie Giełdy Parkiet

Na uwagę zasługuje też fakt, że po raz pierwszy w historii polskiego rynku kapitałowego, w trakcie Oferty konsultanci agencji odpowiadali na pytania inwestorów za pośrednictwem rozwiązania LiveChat zintegrowanego z serwisem inwestorskim spółki.

Rezultaty działań
Wartość Oferty Publicznej spółki przeprowadzonej w marcu 2014 r. wyniosła blisko 60 mln zł. Spółka 11 kwietnia zadebiutowała na głównym rynku warszawskiej Giełdy Papierów Wartościowych i została wyceniona na 476 mln zł, przy bardzo wysokim wskaźniku cena/zysk (P/E) na poziomie 48,6x (co znaczy, że wycena giełdowa spółki wynosiła prawie pięćdziesięciokrotność jej rocznego zysku). Redukcja w zapisach na akcje w transzy dla inwestorów indywidualnych wyniosła 55% (czyli każdy z inwestorów mógł otrzymać tylko niecałą połowę liczby akcji, na które złożył zapis, co wynikało z wysokiego zainteresowania).
LiveChat Software zdecydował się na kontynuację współpracy z InnerValue po zakończeniu oferty publicznej.

Nagrody:

Projekt został nagrodzony Złotym Spinaczem 2014 dla najlepszej kampanii w zakresie PR Finansowego i Relacji Inwestorskich.

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin