.

#mamsmakanamaka na Eska Music Awards 2015

dodano: 
02.10.2015

Rodzaj:

case'y agencji

Firma:

24/7Communication dla McDonald’s Polska

Tytuł
#mamsmakanamaka na Eska Music Awards 2015

Autor
24/7Communication dla McDonald’s Polska

Założenia kampanii

Kampania #mamsmakanamaka wystartowała w maju 2015 roku. Za główny cel postawiono promowanie produktów z klasycznej oferty McDonald’s – takich jak Big Mac, Cheeseburger, frytki, lody, napoje itd. Od samego początku stawiano na silną obecność w mediach społecznościowych, a główną osią kampanii mieli być konsumenci – czyli ci, którzy mają smaka na maka. To właśnie oni codziennie generowali content na Instagramie, publikując zdjęcia z #mamsmakanamaka, pokazywali swoje ulubione pozycje ze stałej oferty McDonald’s. Podczas gali Eska Music Awards w sierpniu, gdzie McDonald’s wysłał swoich influencerów – vlogerów i snapchatterów, walczyli także o zaproszenia do restauracji.

Dobór influencerów

Vlogerka littlemooonster96, która na Instagramie zgromadziła imponujące grono 260 tys. obserwatorów i ponad 300 tys. na swoim kanale YT, wraz z paczką znajomych snapchatterów pojechała na Eska Music Awards. Razem z Patrykiem Woźniakiem (Snap: 41 800), Dominikiem Niebiszem (Snap: 17 700) i Marcinem Dubielem (Snap: 50 100), relacjonowali podróż i… dobrze się bawili razem z #mamsmakanamaka.

Naturalne pozycjonowanie

Wybór grupy influencerów był naturalną decyzją i wynikał z założeń strategii kampanii #mamsmakanamaka, której grupę docelową stanowią przede wszystkim, tzw. Young adults (19-24), chętnie spędzający czas wolny z najbliższymi znajomymi i sprawnie poruszający się w rożnych kanałach SM oraz w blogosferze. Aby w skuteczny i przede wszystkim wiarygodny sposób dotrzeć do wskazanej grupy docelowej, zdecydowaliśmy się na kanał SM, który przebojem zdobywa sobie kolejnych użytkowników w Polsce. Według najświeższych badań demografii Snapchata – bo o nim mowa – opublikowanych przez Napoleon Cat, w Polsce core grupy użytkowników stanowią osoby w wieku od 13 do 24 roku życia. Angelika, Dominik, Marcin i Patryk w naturalny sposób pozycjonowali markę w Snapach z podroży i gali Eska Music Awards i gromadzili swoich obserwatorów podczas wydarzenia, postując także na Instagramie. W koszulkach #mamsmakanamaka spotykali się z fanami przed ścianką McDonald’s i zachęcali do udziału w bitwie o zaproszenia do restauracji.

Podsumowanie

Dzięki zaangażowaniu zasięgowych influencerów na Snapchacie, w ciągu zaledwie kilku dni wygenerowano ponad 90 zdjęć i 38 minut relacji live z #mamsmakanamaka w kanałach paczki czwórki przyjaciół, który dobrze się bawiąc, jedząc ulubione kanapki ze stałej oferty McDonald’s i spotykając się ze swoimi fanami, dotarli do grupy niemal 12 mln odbiorców. Odpowiednie dopasowanie kanału a także dobór influencerów, pozwolił na precyzyjną, a przede wszystkim wiarygodną i naturalną komunikację oraz zagwarantował umocnienie pozycjonowania kampanii #mamsmakanamaka bezpośrednio w grupie docelowej.

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin