.

MasterCard ćwierka dla WOŚP

dodano: 
06.02.2015

Rodzaj:

case'y agencji

Firma:

Headlines Porter Novelli

Tytuł projektu:
MasterCard ćwierka dla WOŚP

Autor:
Headlines Porter Novelli dla MasterCard Polska

Analiza sytuacji:

MasterCard w 2014 roku po raz drugi wspierał WOŚP, firma była oficjalnym sponsorem Fundacji. Chcieliśmy znaleźć niebanalny i niecodzienny sposób na zbieranie funduszy dla Fundacji, taki który podkreśli zaangażowanie MasterCard w WOŚP. Firma mogła po prostu przekazać darowiznę na konto Fundacji, ale chciała zrobić coś więcej, wykorzystując zaangażowanie i pozytywną energię Polaków! Wiedzieliśmy, że Twitter w Polsce jest niezagospodarowaną przestrzenią, swojego rodzaju nieodkrytym lądem. Pomimo tego podjęliśmy ryzyko i weszliśmy na Twitter, zapraszając użytkowników do wspólnego pomagania.

Cel:

- zebranie jak największej kwoty na rzecz WOŚP
- zaangażowanie jak największej liczby użytkowników Twittera
- zbudowanie pozytywnego buzzu wokół akcji MasterCard

Opis koncepcji / podjęte działania:

Pomysłem kreatywnym było zorganizowanie wirtualnej zbiórki na Twitterze, opierającej się na bardzo

prostym koncepcie - za każde udostępnienie wpisu opatrzonego hashtagiem #MasterCardgrazWOSP

w dniu 22. finału firma MasterCard przekazywała 5 zł na konto Fundacji. Każdy użytkownik Twittera

mógł jednokrotnie udostępnić wpis.

Już kilka dni przed rozpoczęciem akcji udało się nam wzbudzić zainteresowanie Internetu. Zapowiedź akcji zaczęła „krążyć” w sieci, ludzie publikowali ją na swoich kanałach social media, pisali o niej blogerzy. Topowy polski bloger Maciej Budzich, autor serwisu Mediafun, zapowiedział akcję w krótkim filmiku. Część wpisów była ostrożna – autorzy zastanawiali się czy akcja naprawdę dojdzie do skutku, co dodatkowo „podkręciło” atmosferę.

Na profilu MasterCard na Twitterze, dzień przed finałem, umieściliśmy regulamin akcji, w którym dokładnie określiliśmy zasady i który również przekazywany był przez cały dzień w odpowiedzi na wątpliwości „wirtualnych darczyńców”.

Finał - cała Polska (i nie tylko) tweetuje!

Dokładnie o północy z 11 na 12 stycznia 2014 roku zaczęliśmy „ćwierkać” dla WOŚP. Pierwszym wpisom towarzyszyła aura niedowierzania – czy naprawdę MasterCard wie co robi? Około godziny 10 rozpoczęła się lawina tweetów i od tej pory do końca finału obserwowalismy efekt kuli śnieżnej. Poniżej prezentujemy wybrane tweety:

Paweł Mucha - #MAsterCardgazWOSP brawo dla MasterCard za taką akcję!
Sebastian Muszyński – Pozytywna akcja ze strony MasterCard. 5zł dla WOŚP jedynie za użycie hashtaga #MAsterCardgrazWOSP
Paweł Wadył – wreszcie jakaś pozytywna akcja! Przy takich okazjach człowiek jest dumny z posiadania karty MasterCard! #MAsterCardgrazWOSP
Maciej Budzich (bloger) - akcja #MasterCardGraZWOSP to kolejny mały krok dla popularyzacji hashtagów – wciąż nieodkrytego i mało popularnego u nas sposobu wspierania komunikacji
Marcin Gadziński (dziennikarz) - Wygląda na to, ze mamy socialowo-komercyjną akcję roku. Brawo dla #MasterCardgrazWOSP

Reakcje Internetu były zdecydowanie na „TAK” – odnotowaliśmy 90 % pozytywnych treści dotyczących naszej wirtualnej zbiórki. Zaobserwowaliśmy również niecodzienne zjawisko - osoby, które na co dzień nie używały swoich twitterowych kont, właśnie tego dnia reaktywowały je, udostępniając nasz wpis.

Obama, Justin Bieber – please help!

Użytkownicy Twittera zapraszali swoich znajomych do zaangażowania się w akcję i szybko przekroczyła ona granice Polski. Apele o włączenie się do akcji kierowane były do najbardziej wpływowych osób na Twitterze:

Jack @Kotarbinski - @BarackObama tweet today using #MasterCardgrazzWOSP ta. MasterCard will give $1 to kids in hospital in #Poland for every tweet
Tomasz Jaoub - @MileyCyrus pls ask your followers to tweet using #MasterCardgrazzWOSP. MasterCard will give $1 to kids in hospital in #Poland for every tweet
Agata_93 - @justinbieber RT, help ill kids and old people #MasterCardgrazWOSP

Wspólne Ćwierkanie MasterCard na rzecz WOŚP entuzjastycznie przyjęły również wpływowe postacie Twittera, popularne pisma, stacje telewizyjne, celebryci, blogerzy i politycy. Przez cały dzień napływały do nas pozytywne wpisy od infuencerów.

#MasterCardgrazWOSP - hashtag dnia

Wyszliśmy poza Twitter - Facebook, Instagram, smsy. Akcja miała charakter wirusowy, wystarczyło zaledwie kilka godzin, by przeniknęła przez popularne portale społecznościowe, strony internetowe i stała się tematem rozmów wśród znajomych. Hashtag #MasterCardgrazzWOSP znalazł się w trendach i był jednym z trzech najpopularniejszych wpisów tego dnia.

Efekty projektu:

- w trakcie 24 godzin wpis z #MasterCardgrazWOSP opublikowało ponad 13 tysięcy osób
- wspólne „ćwierkanie” zaowocowało uzbieraniem 65 tys. złotych dla WOŚP
- była to pierwsza, o tak masowym zasięgu, akcja na Twitterze w Polsce - łącznie opublikowano 39 000 wpisów z #MasterCardgrazWOSP
- łączna liczba internautów, która obserwuje profile osób tweetujących i retweetujacych tego dnia nasz hashtag, wynosiła ponad 7 milionów - do tylu osób mogły dotrzeć informacje na temat akcji
- 20 publikacji na temat akcji
- akcja przekroczyła wirtualne granice Polski – tweetowali również użytkownicy Twittera z innych krajów
- akcja zauważona została przez media i pozytywnie oceniona przez influencerów, osiągnęła  90% pozytywnych komentarzy

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin