Naciśnij przycisk odtwarzania, aby odsłuchać tę zawartość
1x
Szybkość odtwarzania- 0.5
- 0.6
- 0.7
- 0.8
- 0.9
- 1
- 1.1
- 1.2
- 1.3
- 1.5
- 2
MasterCard ćwierka dla WOŚP. tytuł projektu:mastercard ćwierka dla wośp. autor:headlines porter novelli dla mastercard polska. analiza sytuacji:. mastercard w 2014 roku po raz drugi wspierał wośp, firma była oficjalnym sponsorem fundacji. chcieliśmy znaleźć niebanalny i niecodzienny sposób na zbieranie funduszy dla fundacji, taki który podkreśli zaangażowanie mastercard w wośp. firma mogła po prostu przekazać darowiznę na konto fundacji, ale chciała zrobić coś więcej, wykorzystując zaangażowanie i pozytywną energię polaków! wiedzieliśmy, że twitter w polsce jest niezagospodarowaną przestrzenią, swojego rodzaju nieodkrytym lądem. pomimo tego podjęliśmy ryzyko i weszliśmy na twitter, zapraszając użytkowników do wspólnego pomagania. cel:. – zebranie jak największej kwoty na rzecz wośp– zaangażowanie jak największej liczby użytkowników twittera– zbudowanie pozytywnego buzzu wokół akcji mastercard. opis koncepcji / podjęte działania:. pomysłem kreatywnym było zorganizowanie wirtualnej zbiórki na twitterze, opierającej się na bardzo. prostym koncepcie – za każde udostępnienie wpisu opatrzonego hashtagiem #mastercardgrazwosp. w dniu 22. finału firma mastercard przekazywała 5 zł na konto fundacji. każdy użytkownik twittera. mógł jednokrotnie udostępnić wpis. już kilka dni przed rozpoczęciem akcji udało się nam wzbudzić zainteresowanie internetu. zapowiedź akcji zaczęła „krążyć” w sieci, ludzie publikowali ją na swoich kanałach social media, pisali o niej blogerzy. topowy polski bloger maciej budzich, autor serwisu mediafun, zapowiedział akcję w krótkim filmiku. część wpisów była ostrożna – autorzy zastanawiali się czy akcja naprawdę dojdzie do skutku, co dodatkowo „podkręciło” atmosferę. na profilu mastercard na twitterze, dzień przed finałem, umieściliśmy regulamin akcji, w którym dokładnie określiliśmy zasady i który również przekazywany był przez cały dzień w odpowiedzi na wątpliwości „wirtualnych darczyńców”. finał – cała polska (i nie tylko) tweetuje! dokładnie o północy z 11 na 12 stycznia 2014 roku zaczęliśmy „ćwierkać” dla wośp. pierwszym wpisom towarzyszyła aura niedowierzania – czy naprawdę mastercard wie co robi? około godziny 10 rozpoczęła się lawina tweetów i od tej pory do końca finału obserwowalismy efekt kuli śnieżnej. poniżej prezentujemy wybrane tweety:. paweł mucha – #mastercardgazwosp brawo dla mastercard za taką akcję!sebastian muszyński – pozytywna akcja ze strony mastercard. 5zł dla wośp jedynie za użycie hashtaga #mastercardgrazwosppaweł wadył – wreszcie jakaś pozytywna akcja! przy takich okazjach człowiek jest dumny z posiadania karty mastercard! #mastercardgrazwospmaciej budzich (bloger) – akcja #mastercardgrazwosp to kolejny mały krok dla popularyzacji hashtagów – wciąż nieodkrytego i mało popularnego u nas sposobu wspierania komunikacjimarcin gadziński (dziennikarz) – wygląda na to, ze mamy socialowo-komercyjną akcję roku. brawo dla #mastercardgrazwosp. reakcje internetu były zdecydowanie na „tak” – odnotowaliśmy 90 % pozytywnych treści dotyczących naszej wirtualnej zbiórki. zaobserwowaliśmy również niecodzienne zjawisko – osoby, które na co dzień nie używały swoich twitterowych kont, właśnie tego dnia reaktywowały je, udostępniając nasz wpis. obama, justin bieber – please help! użytkownicy twittera zapraszali swoich znajomych do zaangażowania się w akcję i szybko przekroczyła ona granice polski. apele o włączenie się do akcji kierowane były do najbardziej wpływowych osób na twitterze:. jack @kotarbinski – @barackobama tweet today using #mastercardgrazzwosp ta. mastercard will give $1 to kids in hospital in #poland for every tweettomasz jaoub – @mileycyrus pls ask your followers to tweet using #mastercardgrazzwosp. mastercard will give $1 to kids in hospital in #poland for every tweetagata_93 – @justinbieber rt, help ill kids and old people #mastercardgrazwosp. wspólne ćwierkanie mastercard na rzecz wośp entuzjastycznie przyjęły również wpływowe postacie twittera, popularne pisma, stacje telewizyjne, celebryci, blogerzy i politycy. przez cały dzień napływały do nas pozytywne wpisy od infuencerów. #mastercardgrazwosp – hashtag dnia. wyszliśmy poza twitter – facebook, instagram, smsy. akcja miała charakter wirusowy, wystarczyło zaledwie kilka godzin, by przeniknęła przez popularne portale społecznościowe, strony internetowe i stała się tematem rozmów wśród znajomych. hashtag #mastercardgrazzwosp znalazł się w trendach i był jednym z trzech najpopularniejszych wpisów tego dnia. efekty projektu:. – w trakcie 24 godzin wpis z #mastercardgrazwosp opublikowało ponad 13 tysięcy osób– wspólne „ćwierkanie” zaowocowało uzbieraniem 65 tys. złotych dla wośp– była to pierwsza, o tak masowym zasięgu, akcja na twitterze w polsce – łącznie opublikowano 39 000 wpisów z #mastercardgrazwosp– łączna liczba internautów, która obserwuje profile osób tweetujących i retweetujacych tego dnia nasz hashtag, wynosiła ponad 7 milionów – do tylu osób mogły dotrzeć informacje na temat akcji– 20 publikacji na temat akcji– akcja przekroczyła wirtualne granice polski – tweetowali również użytkownicy twittera z innych krajów– akcja zauważona została przez media i pozytywnie oceniona przez influencerów, osiągnęła 90% pozytywnych komentarzy.
Tytuł projektu:
MasterCard ćwierka dla WOŚP
Autor:
Headlines Porter Novelli dla MasterCard Polska
Analiza sytuacji:
MasterCard w 2014 roku po raz drugi wspierał WOŚP, firma była oficjalnym sponsorem Fundacji. Chcieliśmy znaleźć niebanalny i niecodzienny sposób na zbieranie funduszy dla Fundacji, taki który podkreśli zaangażowanie MasterCard w WOŚP. Firma mogła po prostu przekazać darowiznę na konto Fundacji, ale chciała zrobić coś więcej, wykorzystując zaangażowanie i pozytywną energię Polaków! Wiedzieliśmy, że Twitter w Polsce jest niezagospodarowaną przestrzenią, swojego rodzaju nieodkrytym lądem. Pomimo tego podjęliśmy ryzyko i weszliśmy na Twitter, zapraszając użytkowników do wspólnego pomagania.
Cel:
– zebranie jak największej kwoty na rzecz WOŚP
– zaangażowanie jak największej liczby użytkowników Twittera
– zbudowanie pozytywnego buzzu wokół akcji MasterCard
Opis koncepcji / podjęte działania:
Pomysłem kreatywnym było zorganizowanie wirtualnej zbiórki na Twitterze, opierającej się na bardzo
prostym koncepcie – za każde udostępnienie wpisu opatrzonego hashtagiem #MasterCardgrazWOSP
w dniu 22. finału firma MasterCard przekazywała 5 zł na konto Fundacji. Każdy użytkownik Twittera
mógł jednokrotnie udostępnić wpis.
Już kilka dni przed rozpoczęciem akcji udało się nam wzbudzić zainteresowanie Internetu. Zapowiedź akcji zaczęła „krążyć” w sieci, ludzie publikowali ją na swoich kanałach social media, pisali o niej blogerzy. Topowy polski bloger Maciej Budzich, autor serwisu Mediafun, zapowiedział akcję w krótkim filmiku. Część wpisów była ostrożna – autorzy zastanawiali się czy akcja naprawdę dojdzie do skutku, co dodatkowo „podkręciło” atmosferę.
Na profilu MasterCard na Twitterze, dzień przed finałem, umieściliśmy regulamin akcji, w którym dokładnie określiliśmy zasady i który również przekazywany był przez cały dzień w odpowiedzi na wątpliwości „wirtualnych darczyńców”.
Finał – cała Polska (i nie tylko) tweetuje!
Dokładnie o północy z 11 na 12 stycznia 2014 roku zaczęliśmy „ćwierkać” dla WOŚP. Pierwszym wpisom towarzyszyła aura niedowierzania – czy naprawdę MasterCard wie co robi? Około godziny 10 rozpoczęła się lawina tweetów i od tej pory do końca finału obserwowalismy efekt kuli śnieżnej. Poniżej prezentujemy wybrane tweety:
Paweł Mucha – #MAsterCardgazWOSP brawo dla MasterCard za taką akcję!
Sebastian Muszyński – Pozytywna akcja ze strony MasterCard. 5zł dla WOŚP jedynie za użycie hashtaga #MAsterCardgrazWOSP
Paweł Wadył – wreszcie jakaś pozytywna akcja! Przy takich okazjach człowiek jest dumny z posiadania karty MasterCard! #MAsterCardgrazWOSP
Maciej Budzich (bloger) – akcja #MasterCardGraZWOSP to kolejny mały krok dla popularyzacji hashtagów – wciąż nieodkrytego i mało popularnego u nas sposobu wspierania komunikacji
Marcin Gadziński (dziennikarz) – Wygląda na to, ze mamy socialowo-komercyjną akcję roku. Brawo dla #MasterCardgrazWOSP
Reakcje Internetu były zdecydowanie na „TAK” – odnotowaliśmy 90 % pozytywnych treści dotyczących naszej wirtualnej zbiórki. Zaobserwowaliśmy również niecodzienne zjawisko – osoby, które na co dzień nie używały swoich twitterowych kont, właśnie tego dnia reaktywowały je, udostępniając nasz wpis.
Obama, Justin Bieber – please help!
Użytkownicy Twittera zapraszali swoich znajomych do zaangażowania się w akcję i szybko przekroczyła ona granice Polski. Apele o włączenie się do akcji kierowane były do najbardziej wpływowych osób na Twitterze:
Jack @Kotarbinski – @BarackObama tweet today using #MasterCardgrazzWOSP ta. MasterCard will give $1 to kids in hospital in #Poland for every tweet
Tomasz Jaoub – @MileyCyrus pls ask your followers to tweet using #MasterCardgrazzWOSP. MasterCard will give $1 to kids in hospital in #Poland for every tweet
Agata_93 – @justinbieber RT, help ill kids and old people #MasterCardgrazWOSP
Wspólne Ćwierkanie MasterCard na rzecz WOŚP entuzjastycznie przyjęły również wpływowe postacie Twittera, popularne pisma, stacje telewizyjne, celebryci, blogerzy i politycy. Przez cały dzień napływały do nas pozytywne wpisy od infuencerów.
#MasterCardgrazWOSP – hashtag dnia
Wyszliśmy poza Twitter – Facebook, Instagram, smsy. Akcja miała charakter wirusowy, wystarczyło zaledwie kilka godzin, by przeniknęła przez popularne portale społecznościowe, strony internetowe i stała się tematem rozmów wśród znajomych. Hashtag #MasterCardgrazzWOSP znalazł się w trendach i był jednym z trzech najpopularniejszych wpisów tego dnia.
Efekty projektu:
– w trakcie 24 godzin wpis z #MasterCardgrazWOSP opublikowało ponad 13 tysięcy osób
– wspólne „ćwierkanie” zaowocowało uzbieraniem 65 tys. złotych dla WOŚP
– była to pierwsza, o tak masowym zasięgu, akcja na Twitterze w Polsce – łącznie opublikowano 39 000 wpisów z #MasterCardgrazWOSP
– łączna liczba internautów, która obserwuje profile osób tweetujących i retweetujacych tego dnia nasz hashtag, wynosiła ponad 7 milionów – do tylu osób mogły dotrzeć informacje na temat akcji
– 20 publikacji na temat akcji
– akcja przekroczyła wirtualne granice Polski – tweetowali również użytkownicy Twittera z innych krajów
– akcja zauważona została przez media i pozytywnie oceniona przez influencerów, osiągnęła 90% pozytywnych komentarzy