.

Meteowrażliwi

dodano: 
28.06.2006

Rodzaj:

case'y agencji

Firma:

Sigma

Projekt nominowany do finału konkursu organizowanego przez International Public Relations Association – IPRA Golden World Awards w kategorii Traditional Media Relations.

Agencja:
Sigma International Ltd. Poland

Tytuł projektu:
„Meteowrażliwi” – Ogólnopolski Program Edukacyjny

Klient:
US Pharmacia

Określenie problemu:
Badania przeprowadzone przez instytut badawczy SMG/KRC wykazały, że ponad 61% naszego społeczeństwa cierpi z powodu meteoropatii, a 45% badanych twierdzi, że z powodu zmian pogody cierpi częściej niż raz w tygodniu. Z badań wynikało, że meteoropatia jest szerokim problemem, który utrudnia normalne funkcjonowanie większości z nas. Do najczęstszych objawów tej dolegliwości należą bóle głowy, stawów i kości, uczucie senności i zmęczenia, pogorszony nastrój oraz rozdrażnienie. Meteoropatia może być uwarunkowana genetycznie lub nabyta w wyniku przebytych chorób, starzenia się organizmu i braku ruchu. Traktując ten stan jako punkt wyjścia zaplanowaliśmy cykl działań odwołujących się do przeprowadzonych badań, po to by wskazać, nie tylko powody złego samopoczucia, ale przede wszystkim pokazać metody radzenia sobie z tym problemem. Efektem był Ogólnopolski Program Edukacyjny „Meteowrażliwi”, adresowany do wszystkich Polaków cierpiących z powodu meteoropatii.

Cel projektu:
- Nagłośnienie problemu
- Obalenie mitu hipochondrii
- Wywołanie ogólnopolskiej dyskusji na temat możliwości radzenia sobie z dolegliwością
- Edukowanie grupy docelowej na temat przyczyn, przebiegu oraz powikłań związanych z dolegliwością
- Wskazywanie możliwych sposobów radzenia sobie z dolegliwością

Grupa docelowa:
- Meteoropaci, czyli osoby cierpiące z powodu zmian pogodowych, także ci nieświadomi
- Kobiety i mężczyźni
- Mieszkańcy większych miasteczek oraz miast

Przeprowadzone działania:

Czas trwania:
Sierpień 2005 – Styczeń 2006 (pół roku)

Aby dotrzeć do jak najszerszej grupy osób wrażliwych na pogodę powstał Ogólnopolski Program Edukacyjny Meteowrażliwi. Nad Programem czuwała Rada Programowa w skład, której weszli eksperci w dziedzinie socjologii, medycyny i meteorologii. Doświadczeniem i wiedzą wsparli nas: dr Anna Giza-Poleszczuk – socjolog z Instytutu Socjologii Uniwersytetu Warszawskiego, dr Ryszard Klejnowski – Główny Synoptyk Kraju z Instytutu Meteorologii i Gospodarki Wodnej, członek Komitetu Badań Kosmicznych i Satelitarnych PAN oraz Ewa Gyrczuk lekarz rodzinny w Poradni Lekarzy Rodzinnych na Kabatach, asystent w Katedrze Medycyny Rodzinnej AM w Warszawie, redaktor naukowy czasopisma Essentia Medica. Twórcy Programu Edukacyjnego komunikowali się z odbiorcami za pomocą infolinii, działającej od poniedziałku do piątku w określonych godzinach. Dyżury przy infolinii pełnili specjaliści, którzy odpowiadali na wszelkie pytania i wątpliwości związane z meteoropatią. Aby umożliwić jak najszerszej grupie cierpiących dostęp do informacji – numer infolinii był często publikowany w najbardziej poczytnych wśród grupy docelowej tytułach.

Program zainaugurował swoją działalność podczas konferencji prasowej, na której pojawiły się najważniejsze media opiniotwórcze, radio, telewizja oraz tytuły specjalistyczne (razem 41 tytułów). Po konferencji prasowej prowadzona była intensywna współpraca z wybranymi mediami, w których pojawiały się zarówno artykuły eksperckie, jak i wywiady z ekspertami Rady Programowej. W drugiej części kampanii – celem działań Rady Programowej oraz specjalistów skupionych wokół Programu było informowanie szerokiej opinii publicznej na temat metod radzenia sobie z dolegliwością.

Wykorzystane kanały komunikacji:
- Badania opinii publicznej przeprowadzone na zlecenie programu przez SMG KRC,
- Współpraca z Radą Programową,
- Media relations, w tym: konferencja prasowa, regularne mailingi z profilowanymi informacjami prasowymi, stworzenie video i radio releasow oraz sondy do użycia przez media, konkursy z nagrodami
- Infolinia - 478 telefonów przychodzących, w okresie sierpień 2005 – styczeń 2006

Ewaluacja:
Ogromne zainteresowanie tematem zarówno wśród mediów jak i odbiorców kampanii. Działania Sigma oparte o współprace z gronem ekspertów spowodowały znaczny wzrost świadomości problemu oraz znaczące efekty medialne – 262 publikacji w mediach drukowanych oraz w prasie i telewizji.

Media:
206 publikacji prasowych w mediach ogólnopolskich oraz regionalnych (zarówno newsowych jak I artykułów merytorycznych). Obecność w 17 programach radiowych oraz 12 telewizyjnych (m.in. Kawa czy Herbata, Pytanie na śniadanie, Dzień Dobry TVN, Polsat Zdrowie). Ukazało się także 27 publikacji w Internecie (przede wszystkim zdrowotne portale branżowe).

Konsumenci:
Ponad 500 telefonów na infolinię programu, gdzie specjaliści odpowiadali na pytania związane z tematem.

Osoby odpowiedzialne za projekt:
Sigma International: Pomysł, strategia działania, nadzór, koordynacja – Anna Król, Senior Account Manager, szef działu konsumenckiego i zdrowotnego
Realizacja – Anna Wytrykowska – Junior Account Manager oraz Anna Piątkowska – Account Executive
Po stronie Klienta: Koordynacja działań – Olga Skrzynecka, specjalista ds. PR

Nagrody:

Złoty Spinacz

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin