Naciśnij przycisk odtwarzania, aby odsłuchać tę zawartość
1x
Szybkość odtwarzania- 0.5
- 0.6
- 0.7
- 0.8
- 0.9
- 1
- 1.1
- 1.2
- 1.3
- 1.5
- 2
Metro dla berlińczyków. podmiot realizujący projektagora sa. tytuł projektumetro dla berlińczyków. cel projektuutworzenie nowego kanału komunikacji marketingowej dla klientów metra i dotarcie do odbiorców w berlinie. sytuacja wyjściowaanaliza sytuacji wyjściowej wykazała, że przekaz skierowany do odbiorców w berlinie musi być osadzony w optymalnym kontekście. tak powstał pomysł gazety-informatora metro dla berlińczyków, zachęcającego niemców do częstego odwiedzania naszego kraju. na potrzeby projektu trzeba było zorganizować punkty kolportażu w mieście, w którym wcześniej nie ukazywało się metro, oraz zatrudnić kolporterów, oznakować punkty dystrybucji i zorganizować nadzór logistyczny. realizacja szybko okazało się, że innowacyjny pomysł wydania gazety z bezpłatną dystrybucją za granicą spotkał się z dużym zainteresowaniem reklamodawców – firm działających w polsce, zwłaszcza tych oferujących usługi turystyczne, przewoźników oraz klientów z branży zdrowie i uroda, jak salony kosmetyczne czy spa. szczególną zachętą była dla nich dystrybucja targetowana i możliwość dotarcia do zupełnie nowych odbiorców, do których nie trafiają ze swoim przekazem na co dzień. wszystkie reklamy zamieszczone w wydaniu przygotowane zostały w języku niemieckim. w części redakcyjnej zamieszczono m.in. informacje o atrakcjach turystycznych polski i narodowych zwyczajach oraz potrawach, jak też o ulubionych sportach polaków. zadbano o to, aby przygotowana gazeta była jak najciekawsza dla naszych zachodnich sąsiadów oraz zachęciła ich do częstych wizyt w polsce. efekt przedsięwzięcie zakończyło się sukcesem. „metro dla berlińczyków” ukazało się 23 września 2009 r. w nakładzie 30 000 egzemplarzy i rozdane zostało w ciągu jednego dnia w stolicy niemiec. dzięki niemu klienci metra poszerzyli zasięg komunikacji i dotarli do atrakcyjnej grupy nowych odbiorców. podsumowanie. projekt „metro dla berlińczyków” spotkał się z uznaniem branży. pomysł i realizację wydania gazety w niemczech doceniło jury międzynarodowego konkursu inma awards 2010, które przyznało projektowi główną nagrodę w kategorii marketingowe rozwiązania dla reklamodawców.
Podmiot realizujący projekt
Agora SA
Tytuł projektu
Metro dla Berlińczyków
Cel projektu
Utworzenie nowego kanału komunikacji marketingowej dla klientów Metra i dotarcie do odbiorców w Berlinie
Sytuacja wyjściowa
Analiza sytuacji wyjściowej wykazała, że przekaz skierowany do odbiorców w Berlinie musi być osadzony w optymalnym kontekście. Tak powstał pomysł gazety-informatora Metro dla Berlińczyków, zachęcającego Niemców do częstego odwiedzania naszego kraju. Na potrzeby projektu trzeba było zorganizować punkty kolportażu w mieście, w którym wcześniej nie ukazywało się Metro, oraz zatrudnić kolporterów, oznakować punkty dystrybucji i zorganizować nadzór logistyczny.
Realizacja
Szybko okazało się, że innowacyjny pomysł wydania gazety z bezpłatną dystrybucją za granicą spotkał się z dużym zainteresowaniem reklamodawców – firm działających w Polsce, zwłaszcza tych oferujących usługi turystyczne, przewoźników oraz klientów z branży zdrowie i uroda, jak salony kosmetyczne czy spa.
Szczególną zachętą była dla nich dystrybucja targetowana i możliwość dotarcia do zupełnie nowych odbiorców, do których nie trafiają ze swoim przekazem na co dzień. Wszystkie reklamy zamieszczone w wydaniu przygotowane zostały w języku niemieckim.
W części redakcyjnej zamieszczono m.in. informacje o atrakcjach turystycznych Polski i narodowych zwyczajach oraz potrawach, jak też o ulubionych sportach Polaków. Zadbano o to, aby przygotowana gazeta była jak najciekawsza dla naszych zachodnich sąsiadów oraz zachęciła ich do częstych wizyt w Polsce.
Efekt
Przedsięwzięcie zakończyło się sukcesem. „Metro dla Berlińczyków” ukazało się 23 września 2009 r. w nakładzie 30 000 egzemplarzy i rozdane zostało w ciągu jednego dnia w stolicy Niemiec. Dzięki niemu klienci Metra poszerzyli zasięg komunikacji i dotarli do atrakcyjnej grupy nowych odbiorców.
Podsumowanie
Projekt „Metro dla Berlińczyków” spotkał się z uznaniem branży. Pomysł i realizację wydania gazety w Niemczech doceniło jury międzynarodowego konkursu INMA AWARDS 2010, które przyznało projektowi główną nagrodę w kategorii Marketingowe Rozwiązania dla Reklamodawców.