Wybierz dowolny tekst i kliknij ikonę, aby posłuchać!
niedziela, 22 czerwca, 2025
Strona głównaCase studiesMetro dla berlińczyków

Metro dla berlińczyków

Podmiot realizujący projekt
Agora SA

Tytuł projektu
Metro dla Berlińczyków

Cel projektu
Utworzenie nowego kanału komunikacji marketingowej dla klientów Metra i dotarcie do odbiorców w Berlinie

Sytuacja wyjściowa
Analiza sytuacji wyjściowej wykazała, że przekaz skierowany do odbiorców w Berlinie musi być osadzony w optymalnym kontekście. Tak powstał pomysł gazety-informatora Metro dla Berlińczyków, zachęcającego Niemców do częstego odwiedzania naszego kraju. Na potrzeby projektu trzeba było zorganizować punkty kolportażu w mieście, w którym wcześniej nie ukazywało się Metro, oraz zatrudnić kolporterów, oznakować punkty dystrybucji i zorganizować nadzór logistyczny.

Realizacja
Szybko okazało się, że innowacyjny pomysł wydania gazety z bezpłatną dystrybucją za granicą spotkał się z dużym zainteresowaniem reklamodawców – firm działających w Polsce, zwłaszcza tych oferujących usługi turystyczne, przewoźników oraz klientów z branży zdrowie i uroda, jak salony kosmetyczne czy spa.

Szczególną zachętą była dla nich dystrybucja targetowana i możliwość dotarcia do zupełnie nowych odbiorców, do których nie trafiają ze swoim przekazem na co dzień. Wszystkie reklamy zamieszczone w wydaniu przygotowane zostały w języku niemieckim.

W części redakcyjnej zamieszczono m.in. informacje o atrakcjach turystycznych Polski i narodowych zwyczajach oraz potrawach, jak też o ulubionych sportach Polaków. Zadbano o to, aby przygotowana gazeta była jak najciekawsza dla naszych zachodnich sąsiadów oraz zachęciła ich do częstych wizyt w Polsce.

Efekt
Przedsięwzięcie zakończyło się sukcesem. „Metro dla Berlińczyków” ukazało się 23 września 2009 r. w nakładzie 30 000 egzemplarzy i rozdane zostało w ciągu jednego dnia w stolicy Niemiec. Dzięki niemu klienci Metra poszerzyli zasięg komunikacji i dotarli do atrakcyjnej grupy nowych odbiorców.

Podsumowanie

Projekt „Metro dla Berlińczyków” spotkał się z uznaniem branży. Pomysł i realizację wydania gazety w Niemczech doceniło jury międzynarodowego konkursu INMA AWARDS 2010, które przyznało projektowi główną nagrodę w kategorii Marketingowe Rozwiązania dla Reklamodawców.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Wybierz i posłuchaj