.

„Dziewczyna z perłą” i nerdami na nosie? Case study kampanii „Surface AntyLuwr”

dodano: 
08.03.2019

Rodzaj:

case'y agencji

Firma:

d*fusion communication, Microsoft

Tło kampanii, czyli kim jest klient?

Microsoft oferuje platformę rozwiązań zarówno z obszaru oprogramowania, jak i urządzeń będących fundamentem rozwoju w erze cyfrowej transformacji. Misją firmy jest umożliwianie każdej osobie i organizacji na świecie, by osiągały więcej. Microsoft konsekwentnie chce zmieniać sposób, w jaki ludzie żyją, pracują, uczą się i bawią, a także czerpią z czasu wolnego i komunikują się za pomocą technologii.

Firma posiada ofertę zarówno infrastruktury, platformy programistycznej oraz aplikacji w chmurze obliczeniowej. Dzięki wykorzystaniu środowiska chmurowego Azure, Office 365, czy Dynamics 365, Microsoft pomaga transformować biznes, administrację publiczną i edukację, a przez to przyczynia się do rozwoju polskiej gospodarki cyfrowej. W ten sposób urzeczywistniają się takie zjawiska gospodarcze i społeczne, jak Przemysł 4.0, Internet Rzeczy, czy uczenie maszynowe i sztuczna inteligencja (AI).

Cel

Kampania „Surface AntyLuwr” miała na celu podkreślenie cech komputera Surface Pro. W momencie startu kampanii urządzenie było dostępne na polskim rynku od sześciu miesięcy, co tworzyło konieczność opracowania kreatywnej kampanii, która pozwoliłaby ożywić temat w mediach i wzmocnić zaangażowanie wokół grupy docelowej projektu: artystów cyfrowych i grafików.

Realizacja

Realizacja projektu Surface AntyLuwr opierała się na sześciu filarach.

Pierwszym kampanii była współpraca z influencerką, Magdaleną Pankiewicz – jedną z najbardziej cenionych polskich ilustratorek. Jej zadaniem było „poprawienie” pięciu prac mistrzów malarstwa i zaadaptowanie ich do współczesnych realiów przy pomocy Surface Pro i pióra Surface Pen. W efekcie współpracy powstał materiał wideo promujący konkurs „Surface AntyLuwr”.

Drugim filarem było uruchomienie cyfrowej galerii sztuki Surface AntyLuwr na portalu Behance.net. Zostały w niej zebrane wszystkie malarskie arcydzieła stworzone przez internautów, którzy wzięli udział w konkursie. Zasady były proste: uczestnik musiał dodać nowoczesny akcent do jednego z 24 klasycznych obrazów mistrzów malarstwa, od Leonarda da Vinci po Van Gogha. Finalnie w galerii Surface AntyLuwr znalazło się 217 starannie wyselekcjonowanych obrazów (spośród 1528 nadesłanych), które do dziś można podziwiać na wspomnianej platformie.

W tym samym czasie jako trzeci filar agencja d*fusion communication prowadziła działania z zakresu media relations, promujące konkurs oraz powstałe już prace.

Czwartym filarem był event w Xanadu Art Gallery w Warszawie, połączony ze startem czasowej wystawy 14 wybranych dzieł sztuki powstałych w konkursie, wydrukowanych na prawdziwych malarskich płótnach. Wydarzeniu towarzyszył wykład o historii malarstwa, a na otwarciu wystawy pojawiło się blisko 50 osób.

Piątym filarem komunikacyjnym było wydanie w limitowanej wersji 100 egzemplarzy dwujęzycznego albumu „Surface AntyLuwr Art Album”, przypominającego dobrze znane koneserom malarstwa albumy Taschen.

Szóstym, finalnym filarem było przekazanie trzech wybranych obrazów na aukcję charytatywną organizacji pożytku publicznego – Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.

Pomysłodawcą kampanii „Surface AntyLuwr”, odpowiedzialnym również za jej rezultaty medialne, jest Tomasz Lachowski, dyrektor kreatywny w d*fusion communication. W całym procesie wspierała go Joanna Duda, Account Manager agencji.

Efekty

Za sukcesem kampanii Microsoft Surface AntyLuwr przemawiają liczby:
- 1 528 cyfrowo przemalowanych prac, stworzonych według wyjątkowych wizji autorów.
- 217 wyselekcjonowanych, cyfrowych dzieł sztuki, nadesłanych przez użytkowników w galerii Surface AntyLuwr
- Blisko 90 tysięcy odwiedzin cyfrowej galerii Surface AntyLuwr (ruch organiczny)
- Ponad 40 publikacji w zasięgowych mediach
- Ponad 5 mln zasięgu (UU)
- Ponad 420 tysięcy wyświetleń filmu promującego kampanię z influencerką
- 100 egzemplarzy ekskluzywnego, drukowanego albumu „Surface AntyLuwr”
- 100 proc. pozytywnego sentymentu kampanii wśród mediów i uczestników konkursu
- Reklamy w mediach społecznościowych: 2,1 mln wyświetleń

Nagrody:

SABRE Gold Award EMEA 2018 w kategorii Hardware: Technology, wyróżnienie SABRE Certificate of Excellence w kategorii Best Use of Ilustrations+Photography. Złote Spinacze 2018 w kategoriach PR Produktu i  Kreatywność

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin