.

Mieszkańcy Trójmiasta w kampanii PH Matarnia

dodano: 
18.05.2018

Rodzaj:

case'y agencji

Firma:

PH Matarnia, Personal PR

Koncepcja konkursów i kampanii

Park Handlowy Matarnia od kilku lat do wiosennych i jesiennych kampanii promujących najnowsze kolekcje nie angażuje profesjonalnych modeli, a mieszkańców Trójmiasta i okolic. Osoby pojawiające się w przestrzeni miejskiej na billboardach, plakatach, ulotkach czy w internecie, zostają za każdym razem wyłonione w dwuetapowym konkursie. Każdy konkurs to inna tematyka i angażowanie różnych grup. I tak bohaterami kampanii centrum w ostatnich latach byli: ekipa znajomych, stylowy duet, przyjaciółki czy wielopokoleniowa rodzina.

Cel

Celem konkursów oraz kampanii angażujących mieszkańców Trójmiasta jest:

- pokazanie szerokiej oferty centrum (głównie modowej, mimo dominującej w PH Matarnia oferty wnętrzarsko-meblowej) – moda dla każdego
- bliższe poznanie mieszkańców – klientów centrum
- promocja aktywnego trybu życia
- umożliwienie uczestnikom konkursu wzięcia udziału w przedsięwzięciu zarezerwowanym głównie dla modeli, celebrytów, influencerów
- sesja zdjęciowa oraz pojawienie się na billboardach
- atrakcyjne nagrody dla zwycięzców konkursu – 4 000 zł na zakupy w centrum oraz profesjonalna sesja zdjęciowa podczas tygodniowego pobytu w Hiszpanii

Czas trwania konkursu: 1.01.2018 – 4.02.2018
Czas trwania kampanii: 1.04.2018 – 30.04.2018

Grupa docelowa 10. edycji

Tym razem konkurs skierowany był do aktywnych rodzin, które spędzają wspólnie czas na świeżym powietrzu, ćwiczą, spacerują, biorą udział w różnych imprezach sportowych, których w Trójmieście nie brakuje.

Realizacja konkursu (etap I i etap II)

W styczniu 2018 roku na profilu PH Matarnia na Facebooku pojawił się kolejny konkurs. Zadaniem było pokazanie swojej aktywnej rodziny oraz opisanie jej. Każde zdjęcie w czasie trwania konkursu mogło zbierać wsparcie w postaci polubień. W ciągu czterech tygodni pod wpisem konkursowym pojawiło się prawie 100 zgłoszeń. Spośród 15 z największą liczbą polubień (a także spośród wszystkich zgłoszeń) Jury do II etapu konkursu zaprosiło 12 rodzin.

Do współpracy przy tegorocznym konkursie zaproszono Jakuba Krzyżaka, znanego w Trójmieście aktywistę sportowego, autora strony X-trainer, który o akcji informował za pomocą mediów społecznościowych.

Drugim etapem konkursu od kilku lat jest próbna sesja zdjęciowa, podczas której ekipa odpowiedzialna za produkcję kampanii poznaje uczestników, sprawdza ich samopoczucie przed obiektywem aparatu oraz współpracę z fotografem i między sobą. Na podstawie zdjęć zrobionych podczas sesji kilkuosobowa komisja decyduje, które osoby zostaną twarzami danej kampanii. W trakcie ostatniej sesji obecny był wspomniany wyżej Jakub Krzyżak, a także stylistka Parku Handlowego Matarnia, Dorota Florek.

Konkurs „Pokaż Swoją Aktywną Rodzinę” wygrali Justyna, Grzegorz oraz ich synek Ignaś.

Przygotowania kampanii

Bohaterowie kampanii zawsze ubrani są w rzeczy, które dostępne są na terenie PH Matarnia. Stylistka centrum przygotowuje dla każdej osoby po trzy zestawy, które są weryfikowane podczas wspólnych przymiarek. Ważne jest, aby „modele” mieli na sobie takie ubrania, w których nie tylko dobrze wyglądają, lecz także w których dobrze się czują. Często jest tak, że odzież lub obuwie wykorzystane na planie zdjęciowym są zakupione przez zwycięzców w ramach jednej z nagród – 4 000 zł na zakupy.

Sesja zdjęciowa, a zarazem druga część nagrody, odbyła się w słonecznej Maladze. Pobyt w Hiszpanii trwał tydzień, podczas którego był czas na zdjęcia do najnowszej kampanii „Wiosenna energia. Mamy to!”, na zwiedzanie oraz korzystanie z lokalnych atrakcji. Rodzina cieszyła się hiszpańskim słońcem, podczas gdy w Polsce było nawet -10 stopni.

Efekty

Wpis konkursowy na FB:

Zasięg: 75 000 osób
Liczba komentarzy: 128
Liczba polubień wpisu: 443
Liczba udostępnień: 119
Największa liczba polubień zgłoszenia konkursowego: 256

Banery w na stronach internetowych:

Odsłony konkursu: 5 559 709
Przejścia na stronę konkursu: 6 902
Odsłony kampanii: 3 357 522
Przejścia na stronę kampanii: 8 726

Bezpłatne publikacje w mediach dot. konkursu i kampanii: 18 artykułów

Inne:

Outdoor w całym Trójmieście
Komunikacja miejska
Katalog podsumowujący konkurs i kampanię – kolportaż 10 000 sztuk do skrzynek pocztowych

Łączny zasięg wpisów w mediach społecznościowych poświęconych kampanii „Wiosenna Energia. Mamy to!”: 223 685

Poniższe infografiki zostały przygotowane przez Instytut Monitorowania Mediów na zlecenie PRoto.pl

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin