.

Od dziewczynki do kobiety

dodano: 
07.05.2009

Rodzaj:

case'y CSR

Firma:

Johnson & Johnson Poland

Projekt „Od dziewczynki do kobiety” firmy Johnson&Johnson Poland został wyłoniony w konkursie na najlepszą praktykę z zakresu współpracy z biznesem na rzecz społeczeństwa przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu oraz zaprezentowany podczas Targów Dobrych Praktyk w październiku 2008. Materiały pochodzą z Targów Dobrych Praktyk CSR organizowanych przez FOB.

Podmiot realizujący
Johnson & Johnson Poland

Tytuł projektu
Od dziewczynki do kobiety

Sytuacja/Problem
Stosowanie tamponów rodzi wiele pytań i kontrowersji, wynikających w głównej mierze z braku profesjonalnej wiedzy. Do najważniejszych barier w wyborze tamponów należą: poglądy na temat złożoności stosowania tamponów w porównaniu do prostoty stosowania podpasek, brak doświadczenia i wiedzy w zakresie budowy i funkcjonowania własnego organizmu prowadzące do braku pewności siebie oraz niepokój o własne zdrowie. Pojawienie się miesiączki to bardzo ważne wydarzenie w życiu dorastającej dziewczyny. Wymaga od niej przetestowania i doboru właściwych produktów, których zadaniem jest zaspokojenie nowych, nieznanych dotychczas potrzeb higienicznych. Zdając sobie sprawę z istoty tematów dotyczących zakresu dojrzewania i higieny menstruacyjnej firma Johnson & Johnson Poland i wdrożyła w 1994 roku program edukacyjny „Od dziewczynki do kobiety”, który jest realizowany w gimnazjach. Program adresowany jest do czternastolatek, które wkraczają w okres dojrzewania.

Opis dobrej praktyki/ rozwiązanie
Program "Od dziewczynki do kobiety" ma przede wszystkim na celu edukację nastolatek, umożliwienie im lepszego poznania własnego ciała i zachodzących w nim przemian biologicznych oraz świadomy wybór właściwego zabezpieczenia menstruacyjnego. Nastolatki zyskują szansę rozwiania wątpliwości i uzyskania odpowiedzi na wiele pytań dotyczących okresu dojrzewania podczas spotkania z ekspertem, przeszkoloną pielęgniarką lub położną (prelegentką w programie). Program ma zasięg ogólnopolski. Zajęcia, w których uczestniczą wyłącznie dziewczęta, odbywają się w małych grupach, co pozwala na stworzenie odpowiedniej atmosfery do przedstawiania tematów intymnych i przez to uzyskanie z nimi lepszego kontaktu. Prelekcja trwa jedną godzinę lekcyjną. W jej trakcie poruszane są tematy dojrzewania, menstruacji, higieny oraz zabezpieczenia podczas miesiączki. Zajęcia prowadzone są z wykorzystaniem nowoczesnych metod audiowizualnych przy użyciu sprzętu multimedialnego, co umożliwia przedstawienie trudnych zagadnień w sposób przystępny i łatwy do przyswojenia i jednocześnie ciekawy.

Korzyści
Dla firmy:
- poziom użytkowania tamponów (60% kobiet w wieku 14-34 lat potwierdza stosowanie tamponów) - udział w wynikach sprzedaży, jako element ogólnie pojętej strategii marketingowej - tampony o.b.® są niekwestionowanym liderem na rynku tamponów
- udział w budowaniu świadomości i wizerunku marki,
- zwiększenie liczby konsumentów poprzez zmniejszenie obaw w stosowaniu tamponów oraz deklaracja wypróbowania (na podstawie ankiet przeprowadzanych podczas zajęć).
Dla adresatów programu:
- z programu od momentu jego wdrożenia skorzystało ponad 1,5 mln nastolatek, taka liczba dziewcząt zyskała szansę na zdobycie i pogłębienie wiedzy o zachowaniach prozdrowotnych, kształtowanie zdrowego i aktywnego stylu życia, kształtowanie aktywnej i odpowiedzialnej postawy wobec własnego zdrowia

Wyzwania
Największym wyzwaniem we wdrażaniu programu było zdobycie zaufania, co do przedstawianego materiału ze strony personelu szkół.

Nagrody:

Projekt „Od dziewczynki do kobiety” firmy Johnson&Johnson Poland został wyłoniony w konkursie na najlepszą praktykę z zakresu współpracy z biznesem na rzecz społeczeństwa przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu oraz zaprezentowany podczas Targów Dobrych Praktyk w październiku 2008. Materiały pochodzą z Targów Dobrych Praktyk CSR organizowanych przez FOB.

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin