.

Płodka Polka

dodano: 
05.09.2014

Rodzaj:

case'y agencji

Firma:

Procontent Communication dla fundacji Nadzieja dla Zdrowia

Tytuł
Płodna Polka

Autor
Procontent Communication dla fundacji Nadzieja dla Zdrowia

Sytuacja wyjściowa

W związku ze stale podnoszącym się wiekiem, w którym Polki decydują się na założenie rodziny, rośnie liczba problemów z zajściem w ciążę. Szacuje się, że problem niepłodności dotyka już około 15% par. Jak wynika z badań przeprowadzonych na potrzeby kampanii Płodna Polka aż 82% Polek, które nie posiadają jeszcze dzieci, nigdy nie diagnozowało się pod kątem swojej płodności, przy czym aż ponad  ¼ z nich planuje ciążę po 30. roku życia. Kobiety nie mają świadomości, że z upływem czasu, szanse na poczęcie dziecka maleją, a po przekroczeniu wieku 33. lat zdecydowanie spadają. Na płodność negatywnie wpływają również czynniki związane ze stylem życia, jak stres lub zła dieta.

Cel

Celem kampanii „Płodna Polka” jest edukacja społeczeństwa w zakresie konieczności regularnego wykonywania badań diagnozujących gospodarkę hormonalną kobiety i jej możliwość zajścia w ciążę. Jest to pierwsza tego typu inicjatywa w Polsce, która porusza problem kontroli płodności. Mając na względzie styl życia współczesnych Polek i podnoszenie się wieku, w którym decydują się na pierwsze dziecko, kampania skupia się na propagowaniu świadomego planowania ciąży poprzez regularne sprawdzanie drożności jajników – wykonywanie badań Pakietu kobiecego, czyli AMH, FSH oraz USG połączonych z konsultacją z lekarzem specjalistą w dziedzinie niepłodności.

Kanały komunikacji

Telewizja  – stacje regionalne i ogólnopolskie, radio – rozgłośnie regionalne i ogólnopolskie, prasa – tytuły ogólnopolskie i regionalne, Internet

Strategia

Działania w ramach kampanii zostały podzielone na trzy etapy:

Działania przygotowawcze:

- zorganizowano ogólnopolskie badanie opinii dotyczące wiedzy kobiet na temat kontroli płodności;

- pozyskano patronaty instytucjonalne: Naczelnej Rady Pielęgniarek i Położnych, Polskiego Towarzystwa Medycyny Rozrodu, Polskiego Towarzystwa Położnych, Przewodniczącego Rady Miasta Białystok;

- zaangażowano Katarzynę Burzyńską w roli ambasadorki kampanii;

- opracowano szereg materiałów edukacyjnych dotyczących płodności.

Teaser kampanii:

Miał na celu wywołanie zainteresowania opinii publicznej kampanią poprzez wykreowanie pola do snucia domysłów na temat rzekomej ciąży celebrytki i dziennikarki Katarzyny Burzyńskiej. Jestem bardzo szczęśliwa mogąc przyznać, że będę mamą – ogłosiła gwiazda wywołując tym samym medialną burzę. W rzeczywistości słowa będę mamą odwołują się do wiedzy Katarzyny Burzyńskiej na temat jej zdolności rozrodczych po wykonaniu badań Pakietu kobiecego.

Kampania edukacyjna

Rozpoczęło ją ogłoszenie wyników ogólnopolskiego badania opinii na  konferencji prasowej z udziałem ekspertów kampanii – lekarzy ginekologów – dr Grzegorza Mrugacza, Wiceprezesa Polskiego Towarzystwa Medycyny Rozrodu oraz dr Bartosza Pietrzyckiego. W wydarzeniu uczestniczyli przedstawiciele kluczowych mediów m.in.: Polskiej Agencji Prasowej, Rynku Zdrowia, Super Expressu, wydawnictw Bauer, Marquard Media Polska, Edipresse Polska oraz Burda International Polska. Cyklicznie dystrybuowane do mediów są materiały dydaktyczne dotyczące płodności. Popularyzacja idei kampanii odbywa się również za pośrednictwem dni bezpłatnych badań Pakietu kobiecego w Klinice „Bocian” oraz konkursów w social media oraz prasie.

Rezultaty

Do tej pory wygenerowano 500 publikacji o łącznym zasięgu 7,2 mln oraz AVE 1,5 mln. Dr Grzegorz Mrugacz, ekspert medyczny kampanii, gościł m.in. w Dzień Dobry TVN oraz Pytaniu na Śniadanie. Problem kampanii poruszany był w programach ogólnopolskich (m.in. TVP Info), prasie opiniotwórczej (m.in. w Gazecie Wyborczej), pismach kobiecych (m.in. Przyjaciółce, Poradniku Domowym, Życiu na Gorąco), tytułach branżowych (m.in. Pulsie Medycyny), portalach informacyjnych (m.in. Onet.pl, Wp.pl, Gazeta.pl), w radiu oraz prasie regionalnej.

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin