.

Polska kreatywnym zagłębiem Europy: strategia PR dla programu kulturalnego polskiej Prezydencji

dodano: 
05.08.2011

Rodzaj:

case'y agencji

Tytuł projektu:
Polska kreatywnym zagłębiem Europy (praca zgłoszona w konkursie Young Creatives)

Autor:
Izabela Ozaist, Magdalena Szulc (Hill and Knowlton)

Analiza SWOT:
Przeprowadzanie analizy aktualnej percepcji polskiej kultury Polaków
Mocne strony:
- Oryginalność podejścia, nowatorstwo programu
- Filary projektu oparte o twórczość wybitnych artystów o światowej sławie
Słabe strony:
- Brak spójnego wizerunku polskiej kultury na świecie
- Prezentowani artyści znani są wąskiej grupie odbiorców (niszowość)
- Filary są ze sobą słabo powiązane, trudno znaleźć wspólny mianownik
Szanse:
- Uwaga mediów skupiona na Polsce (‘5 minut Polski na arenie międzynarodowej’)
- Możliwość zmiany stereotypowego wizerunku Polski
Zagrożenia:
- Uwaga opinii publicznej skupiona na kwestiach politycznych i gospodarczych
Wielość niepowiązanych ze sobą projektów może powodować rozmycie głównej idei

CEL: Zwiększenie świadomości odbiorców: “Polska kreatywnym zagłębiem Europy”

KULTURALNY ROZKŁAD JAZDY – I’CULTURE Information Point

1-3 lipca 2011: eventy w przestrzeni publicznej
- Dworce, lotniska i stacje metra są centralnymi punktami wszystkich miast. To tam przecinają się ścieżki mieszkańców i podróżnych. A rozkład jazdy porządkuje tę przestrzeń.
- Pierwszy weekend lipca; dworzec lub lotnisko lub stacja metra w każdej stolicy: przygotowanie punktów informacyjnych (“Tourist information/I’CULTURE Information”) udzielających informacji na temat programu kulturalnego. Harmonogram w graficznej postaci rozkładu jazdy na najbliższe 6 miesięcy, drobne gadżety (kartki pocztowe, plany miast, piny etc); obecność statystów w kostiumach ze spektaklu Planeta Lem

W tym czasie swoją premierę ma Kulturalny Rozkład Jazdy - program kulturalny polskiej Prezydencji jest swoistym rozkładem jazdy w przestrzeni publicznej danej stolicy

Na telebimach wyświetlane są fragmenty filmów stworzonych w ramach projektu Przewodnik do Polaków, fragmenty spektaklu Planeta Lem, filmy I’CULTURE

Z głośników płynie muzyka K. Szymanowskiego oraz czytane w językach lokalnych fragmenty poezji C. Miłosza

Vlepki z fragmentami poezji C. Miłosza, logo AIM etc

1-31 lipca: działania w przestrzeni wirtualnej
Platforma I’CULTURE – centrum informacji o wydarzeniach kulturalnych w ramach programu:
- Zakładki dla wszystkich 10 stolic:
- Kalendarz wydarzeń w danym mieście
- Prezentacja i opis wszystkich projektów w ramach programu
- Opis sylwetek twórców
- Materiały do pobrania (audiobooki z poezją na różne platformy, filmy bądź fragmenty filmów np. I’CULTURE, Przewodnik do Polaków)

Media relations:
Biuro Prasowe – stworzenie listy kontaktów mediowych (media ogólnoinformacyjne, kulturalne, miejskie, lifestylowe) i stałe utrzymywanie kontaktów z dziennikarzami

Działania proaktywne:
- wysyłka targetowanych informacji prasowych przed każdym wydarzeniem kulturalnym (forma informacji dostosowana do konkretnych mediów)
- wysyłki kreatywne przykuwające uwagę dziennikarzy i pozwalające wyróżnić komunikat na tle innych (dodatek związany z programem kulturalnym Prezydencji, np tematyką filmów dokumentalnych; audiobooki z poezją C. Miłosza etc)
- zaproszenia na poszczególne wydarzenia dla kluczowych przedstawicieli mediów (w formie np biletu lotniczego/kolejowego spójnego z kreacją Kulturalnego Rozkładu Jazdy)
- aranżowanie publikacji i wywiadów z twórcami i kuratorami projektów. W publikacjach podkreślanie nowatorskości programu i kreowanie pozytywnej percepcji Polski za granicą

Działania reaktywne:
- Odpowiadanie na pytania dziennikarzy
- Dostarczanie dodatkowych materiałów

Pozyskanie patronatów medialnych
- Kulturalny Rozkład Jazdy jako insert do wybranych tytułów (rekomendowane działanie BTL)

Social media relations:
Profil na FB: aktywnie prowadzony profil I’CULTURE powiązany ze stroną internetową. Publikowanie treści o charakterze informacyjnym, zdjęć, filmów dostarczanych zarówno przez administratora, jak i uczestników portalu. Aktywizacja fanów poprzez konkursy, w których można wygrać zaproszenia na wydarzenia kulturalne. Przykład konkursu: konkurs fotograficzny – kreatywne wykorzystanie fragmentu puzzla umieszczonego w przestrzeni miasta

Profil na Twitterze: aktywnie prowadzony profil na Twitterze powiązany ze stroną internetową. Profil o charakterze informacyjnym; zaproszenie do śledzenia tweetów wysłane do najwazniejszych instytucji kulturalnych danej stolicy oraz KOL

Soundcloud.com (nowy, zyskujący na całym świecie niezwykłą popularność portal społecznościowy przeznaczony dla twórców i miłośników muzyki; pozwala publikować muzykę i słuchać jej w streamingu) – stworzenie profilu I’CULTURE

Kanał Youtube- publikacja materiałów filmowych

Współpraca z wybranymi bloggerami i liderami opinii w Internecie piszącymi o kulturze, sztuce, modzie, muzyce, literaturze, teatrze: zaproszenia na wydarzenia kulturalne – zaproszenia na wybrane wydarzenia, dostarczanie materiałów multimedialnych

Działania dodatkowe:
Public affairs:
Środowisko parlamentarne i instytucjonalne za granicą
- umieszczenie fragmentów twórczości C. Miłosza i S. Lema w przestrzeni wybranych budynków użyteczności publicznej (budynki parlamentów, urzędy, Instytutach Polskich, narodowych instytucjach kulturalnych w 10 stolicach) w celu zwrócenia uwagi decydentów politycznych na program kulturalny Prezydencji. Fragmenty umieszczone na tablicach z logotypem IAM
- Imienne, listowne zaproszenie wybranych przedstawicieli świata polityki na poszczególne wydarzenia w ramach programu

Współpraca ze środowiskiem artystycznym:
- Zaproszenie znanych, lokalnych artystów do udziału w działaniach promujących  program kulturalny polskiej Prezydencji (stworzenie nowych wersji filmu I’CULTURE do publikacji w Internecie, mediach)
- Rekomendowane działanie BTL i ATL: street art z logo I’CULTURE w ‘dzielnicach artystycznych’, plakaty i ulotki w kawiarniach, klubach, galeriach

 

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin