.

Portrety, które zmieniają los bezdomnych zwierząt, czyli jak zebrano 42 tys. zł dla psów ze schroniska

dodano: 
22.10.2021

Rodzaj:

case'y CSR

Firma:

Daftcode

TŁO

Daftcode, polska grupa budująca i rozwijająca własne startupy technologiczne, od lat angażuje się w akcje charytatywne. Jedną z nich jest Win:Win – wystawa obrazów Michała Torzeckiego, której celem jest pomoc psom ze schronisk.

Torzecki – artysta specjalizujący się w portretach zwierząt, a także właściciel adoptowanego psa – postanowił pomagać schroniskom, które jako placówki non-profit borykają się z problemami finansowymi. W 2017 roku zorganizował pierwszą edycję Win:Win, czyli wernisażu, podczas którego można kupić obrazy przedstawiające psy ze schronisk i gadżety z ich podobiznami, a także poznać czworonogi osobiście i rozpocząć proces adopcyjny. Inicjatywa chwyciła właścicieli Daftcode za serca (nie bez powodu w logo Grupy znajduje się pies!), dlatego już od kolejnej edycji firma została głównym partnerem i współorganizatorem wydarzenia.

We wrześniu 2021 roku w Centrum Praskim Koneser w Warszawie odbyła się piąta edycja Win:Win, a Grupa Daftcode odpowiadała za organizację i promocję wydarzenia.

CELE

Nadrzędnym celem piątej odsłony Win:Win było zebranie jak największej ilości pieniędzy dla podwarszawskiego Schroniska w Korabiewicach, co przekładało się na cel promocji: przyciągnięcie jak największej liczby uczestników. Ważne było również to, aby znalazły się wśród nich osoby o otwartych sercach i portfelach oraz te szczególnie zaangażowane w poprawę losu zwierząt.

DZIAŁANIA

W ramach działań medialnych organizatorzy pozyskali 13 patronów wydarzenia, wśród których znajdowały się m.in. portale informacyjne (naTemat.pl), lifestyle’owe (K MAG) czy designowe (Label Magazine), a także popularne radiostacje (Newonce, Kampus). Dodatkowo, wydarzenie zostało objęte patronatem honorowym Prezydenta Miasta Stołecznego Warszawy.

W ramach promocji zespół przygotował komunikat prasowy opowiadający historię Michała Torzeckiego i jego wystawy oraz szczegóły tegorocznej edycji. Materiały na ten temat (w tym wywiady z artystą) opublikowało 28 redakcji (m.in. Gazeta.pl, Radio Czwórka, Radio Nowy Świat czy Nowy Marketing).

Artykuły prasowe odsyłały czytelników do Facebooka, który był głównym kanałem promocji eventu. Warszawiacy mogli się dowiedzieć o Win:Win z wydarzenia, na którym regularnie publikowano materiały o wystawie, a także z profili Daftcode, Michała Torzeckiego, Schroniska w Korabiewicach i Centrum Praskiego Koneser oraz partnerów i patronów medialnych wydarzenia. Analogiczne działania promocyjne prowadzono na Instagramie ze szczególnym naciskiem na format Stories. Jednym z materiałów promujących wystawę w social mediach był wzruszający film z udziałem Zyzia – adoptowanego psa Michała Torzeckiego.

Ponadto, organizatorzy wystawy skontaktowali się z wybranymi influencerami (popularnymi w skali kraju lub prowadzącymi psie profile), wysyłając im specjalne grafiki z zaproszeniem na event do opublikowania na instagramowych Stories. Wśród kilkunastu udostępniających znaleźli się m.in. Agnieszka Woźniak-Starak, Zofia Zborowska, Ciocia Liestyle, Gabi Drzewiecka czy Wojtek „Łozo” Łozowski.

W ramach działań płatnych zespół Daftcode uruchomił kilka kampanii reklamowych na Facebooku. Reklamy były zoptymalizowane pod kątem reakcji na wydarzenie oraz wyświetleń filmu promocyjnego.

Poza działaniami online’owymi zespół rozesłał drukowane zaproszenia do wybranych influencerów, a także przekazał naklejki reklamowe jednej z warszawskich sieci kawiarni, która naklejała je na sprzedawane na wynos kubki z kawą i herbatą.

EFEKTY

Podczas wydarzenia zebrano ponad 42 tys. zł dla Schroniska w Korabiewicach, a szacunkowa liczba uczestników wyniosła kilkaset osób. Na wydarzenie na Facebooku odpowiedziało blisko 1,5 tys. osób, a film promocyjny obejrzało ponad 22,7 tys. osób, z czego ponad 200 go udostępniło.

Tekst: Arleta Więch, Iga Majewska (Daftcode)

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin