Naciśnij przycisk odtwarzania, aby odsłuchać tę zawartość
1x
Szybkość odtwarzania- 0.5
- 0.6
- 0.7
- 0.8
- 0.9
- 1
- 1.1
- 1.2
- 1.3
- 1.5
- 2
Samsung Art Master. podmiot realizujący. samsung electronics polska, dział corporate marketing. geneza projektu. organizowany co roku (od 2004 r.) samsung art master był początkowo konkursem malarskim. aktualnie w jego formule mieszczą się wszystkie media wykorzystywane we współczesnych dyscyplinach wizualnych: od malarstwa i rzeźby, przez wideo i fotografię, po performance, realizacje intermedialne, instalacje i projekty w przestrzeni publicznej. cel projektu. celem projektu jest wyróżnianie ciekawych, nowych indywidualności sceny artystycznej oraz promocja nieszablonowych postaw twórczych, jak również stworzenie młodym artystom możliwości zrealizowania pomysłów i ich profesjonalnej prezentacji. konkurs powstał, aby ułatwić nowym twórcom wejście na scenę artystyczną i pomóc w ich pierwszych konfrontacjach z publicznością, kuratorami i krytykami. grupa docelowa. studenci oraz absolwenci kierunków artystycznych (zawsze dwóch ostatnich lat) na uczelniach wyższych w polsce. co roku organizator aranżuje również aukcję internetową i młotkową wyróżnionych prac, z której dochód jest przeznaczany na cel charytatywny. z takiej dotacji, będącej efektem konkursu samsung art master, skorzystało już kilka domów dziecka, podopieczni fundacji anny dymnej „mimo wszystko”, fundacja ewy błaszczyk akogo? dochód z tegorocznej aukcji zostanie przeznaczony na konto fundacji spełnionych marzeń. opis projektu. samsung art master to przedsięwzięcie ogólnopolskie powołane z myślą o debiutujących artystach. konkurs jest corocznie ogłaszany na akademiach sztuk pięknych i innych uczelniach prowadzących kierunki plastyczne. informacja ukazuje się również w krajowych mediach ogólnoinformacyjnych i poświęconych zagadnieniom kultury i sztuki. systematycznie jest aktualizowana strona internetowa konkursu w celu dotarcia do jak najszerszego grona odbiorców konkurs jest również obecny na serwisach społecznościowych np. facebook. na uczelniach artystycznych powołano specjalnych koordynatorów, którzy mają za zadanie pomagać młodym artystom w wyborze prac oraz dostarczać je do siedziby organizatora konkursu. tegoroczna, siódma edycja konkursu samsung art master jest zarazem piątą realizowaną we współpracy z centrum sztuki współczesnej – zamek ujazdowski w warszawie, gdzie odbywa się wernisaż i wystawa zwycięskich prac z udziałem laureatów konkursu, reprezentantów sztuki i środowiska kulturalnego oraz przedstawicieli firmy samsung electronics polska. laureaci otrzymują także nagrody pieniężne. w projekt zaangażowali się również wybitni przedstawiciele polskiej kultury i sztuki, m.in. prof. maria poprzęcka (profesor historii sztuki na uniwersytecie warszawskim), anda rottenberg (krytyczka i kuratorka), jarosław suchan (kurator, dyrektor muzeum sztuki w łodzi), andrzej chyra (aktor), stach szabłowski (krytyk i kurator w centrum sztuki współczesnej zamek ujazdowski), karol radziszewski (malarz, performer, wydawca, laureat iii edycji samsung art master), którzy zasiadają w jury konkursu. tegoroczna edycja samsung art master została objęta patronatem tygodnika polityka, tok fm, ams, artinfo.pl, sztuka.pl, artluk, arteon, artbiznes.pl. konkurs wpisuje się w filozofię firmy samsung oraz wartości uznawane we wszystkich jej działaniach w oddziałach na całym świecie: „firma samsung pragnie być społecznie odpowiedzialnym, dbającym o środowisko obywatelem korporacyjnym każdej społeczności, w której prowadzi działalność.”. efekty realizacji projektu. w 2009 r. do samsung art master zgłosiło się prawie 500 uczestników. od pierwszej edycji konkursu wzięło w nim udział niemal 2800 osób z całej polski i liczba ta co roku się powiększa. laureatami konkursu byli w ubiegłych latach, uznani już w kraju i na arenie międzynarodowej artyści tacy jak: karol radziszewski, anna molska i piotr wysocki. podczas aukcji po każdej z edycji zgromadzono niemałe fundusze na wsparcie społecznych partnerów konkursu – w sumie ponad 200 000 zł. projekt umocnił wizerunek firmy samsung jako promotora młodej sztuki i odpowiedzialnego społecznie przedsiębiorstwa.
Podmiot realizujący
Samsung Electronics Polska, dział Corporate Marketing.
Geneza projektu
Organizowany co roku (od 2004 r.) Samsung Art Master był początkowo konkursem malarskim. Aktualnie w jego formule mieszczą się wszystkie media wykorzystywane we współczesnych dyscyplinach wizualnych: od malarstwa i rzeźby, przez wideo i fotografię, po performance, realizacje intermedialne, instalacje i projekty w przestrzeni publicznej.
Cel projektu
Celem projektu jest wyróżnianie ciekawych, nowych indywidualności sceny artystycznej oraz promocja nieszablonowych postaw twórczych, jak również stworzenie młodym artystom możliwości zrealizowania pomysłów i ich profesjonalnej prezentacji. Konkurs powstał, aby ułatwić nowym twórcom wejście na scenę artystyczną i pomóc w ich pierwszych konfrontacjach z publicznością, kuratorami
i krytykami.
Grupa docelowa
Studenci oraz absolwenci kierunków artystycznych (zawsze dwóch ostatnich lat) na uczelniach wyższych w Polsce.
Co roku organizator aranżuje również aukcję internetową i młotkową wyróżnionych prac, z której dochód jest przeznaczany na cel charytatywny. Z takiej dotacji, będącej efektem konkursu Samsung Art Master, skorzystało już kilka domów dziecka, podopieczni fundacji Anny Dymnej „Mimo wszystko”, fundacja Ewy Błaszczyk AKOGO?. Dochód z tegorocznej aukcji zostanie przeznaczony na konto Fundacji Spełnionych Marzeń.
Opis projektu
Samsung Art Master to przedsięwzięcie ogólnopolskie powołane z myślą o debiutujących artystach.
Konkurs jest corocznie ogłaszany na Akademiach Sztuk Pięknych i innych uczelniach prowadzących kierunki plastyczne. Informacja ukazuje się również w krajowych mediach ogólnoinformacyjnych i poświęconych zagadnieniom kultury i sztuki. Systematycznie jest aktualizowana strona internetowa konkursu www.samsungartmaster.pl. W celu dotarcia do jak najszerszego grona odbiorców konkurs jest również obecny na serwisach społecznościowych np. Facebook.
Na uczelniach artystycznych powołano specjalnych koordynatorów, którzy mają za zadanie pomagać młodym artystom w wyborze prac oraz dostarczać je do siedziby organizatora konkursu.
Tegoroczna, siódma edycja konkursu Samsung Art Master jest zarazem piątą realizowaną we współpracy z Centrum Sztuki Współczesnej – Zamek Ujazdowski w Warszawie, gdzie odbywa się wernisaż i wystawa zwycięskich prac z udziałem laureatów konkursu, reprezentantów sztuki
i środowiska kulturalnego oraz przedstawicieli firmy Samsung Electronics Polska. Laureaci otrzymują także nagrody pieniężne.
W projekt zaangażowali się również wybitni przedstawiciele polskiej kultury i sztuki, m.in. prof. Maria Poprzęcka (profesor historii sztuki na Uniwersytecie Warszawskim), Anda Rottenberg (krytyczka i kuratorka), Jarosław Suchan (kurator, dyrektor Muzeum Sztuki w Łodzi), Andrzej Chyra (aktor), Stach Szabłowski (krytyk i kurator w Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski), Karol Radziszewski (malarz, performer, wydawca, laureat III edycji Samsung Art Master), którzy zasiadają w jury konkursu. Tegoroczna edycja Samsung Art Master została objęta patronatem tygodnika Polityka, TOK FM, AMS, Artinfo.pl, sztuka.pl, Artluk, Arteon, artbiznes.pl.
Konkurs wpisuje się w filozofię firmy Samsung oraz wartości uznawane we wszystkich jej działaniach w oddziałach na całym świecie: „Firma Samsung pragnie być społecznie odpowiedzialnym, dbającym o środowisko obywatelem korporacyjnym każdej społeczności, w której prowadzi działalność.”
Efekty realizacji projektu
W 2009 r. do Samsung Art Master zgłosiło się prawie 500 uczestników. Od pierwszej edycji konkursu wzięło w nim udział niemal 2800 osób z całej Polski i liczba ta co roku się powiększa. Laureatami konkursu byli w ubiegłych latach, uznani już w kraju i na arenie międzynarodowej artyści tacy jak: Karol Radziszewski, Anna Molska i Piotr Wysocki.
Podczas aukcji po każdej z edycji zgromadzono niemałe fundusze na wsparcie społecznych partnerów konkursu – w sumie ponad 200 000 zł.
Projekt umocnił wizerunek firmy Samsung jako promotora młodej sztuki i odpowiedzialnego społecznie przedsiębiorstwa.