.

Strategia PR dla programu kulturalnego polskiej prezydencji w Unii Europejskiej (praca przygotowana na konkurs Young Creatives)

dodano: 
06.10.2011

Rodzaj:

case'y agencji

Firma:

Lighthouse Consultants

Tytuł:
Strategia PR dla programu kulturalnego polskiej prezydencji w Unii Europejskiej (praca przygotowana na konkurs Young Creatives)

Autor:
Irmina Jakubiak, Anna Górecka (Lighthouse Consultants)

Sytuacja wyjściowa:
Wizerunek Polski na świecie nie jest promowany poprzez kulturę. Brak spójnej wizji i polityki w tym zakresie oraz ograniczenia budżetowe sprawiają, że świadomość polskiej kultury współczesnej za granicą jest niewielka.

Wyzwanie:
Jak zwiększyć świadomość polskiej kultury na świecie i zbudować pozytywny wizerunek Polski jako kreatywnego zagłębia Europy?

POLSKA SZTUKA:
- niebanalna
- wyjątkowa
- nowoczesna
- oryginalna
- oferująca nowe, świeże spojrzenie
- kreująca nowe trendy

To wszystko już mamy... ale nie wszyscy o tym wiedzą. Dajmy się poznać!

Strategia komunikacji:
- Komunikacja oparta na prostym przesłaniu „Poznajmy się!”, zachęcającym do bliższego przyjrzenia się polskiej kulturze i zaangażowania w wydarzenia związane z polską Prezydencją w Europie
- Uniwersalny przekaz narzędziem do budowania wizerunku Polski jako kraju otwartego, aktywnego na polu kultury, nowoczesnego, dynamicznego i inspirującego do działania
- Proaktywna komunikacja wykorzystująca różnorodne narzędzia i kanały dotarcia do grup docelowych
- Wprowadzenie elementu zabawy i zaangażowana do realizowanych działań

Kluczowe elementy:
- Media Relations
- Działania w przestrzeni miejskiej
- Środowisko artystyczne
- Społeczność internetowa

We wszystkich działaniach realizowanych w poszczególnych obszarach wykorzystana zostanie kreatywna zabawka, jako symbol wartości polskiej kultury i programu polskiej Prezydencji w UE.

Symbol kampanii: kostka Rubika
Kostka z wizerunkami polskich artystów lub ich dzieł jako element wprowadzający do projektu. Nawiązanie do motywu puzzli I,CULTURE w przestrzeni miejskiej.

Media relations:
- Wysyłka zaproszeń na inaugurację polskiej prezydencji w UE
- Organizacja cyklu spotkań z polskimi artystami sztuki nowoczesnej wprowadzających w tematykę 5 filarów
- Cykl artykułów przybliżających sylwetki polskich twórców
- Warsztaty interaktywne dla dziennikarzy organizowane we współpracy z polskim środowiskiem artystycznym
- Insert do mediów z kalendarzem wydarzeń realizowanych w ramach programu kulturalnego polskiej Prezydencji

Kostka rubika – zaproszenie do kreatywnej zabawy:
- Kreatywna wysyłka kostki z wizerunkami artystów związanych z 5 filarami programu kulturalnego
- Dodatek do gazet pozwalający stworzyć własną kulturalną kostkę rubika

Działania w przestrzeni miejskiej:
- Stworzenie kreatywnego zagłębia miasta - miejsca spotkań z artystami i twórcami sztuki
- Raz w miesiącu organizacja otwartego, interaktywnego wydarzenia – prezentacji wybranych twórców kultury polskiej, związanego z jednym z 5 filarów, np.: kino plenerowe, interaktywne przedstawienie teatralne, koncert, wystawa, wieczór poetycki

Organizowane wydarzenia zachęcają do zapoznania się z kulturalnym programem polskiej Prezydencji

Działania w przestrzeni miejskiej:
Kostka rubika – zaproszenie do kreatywnej zabawy:
- Punkt centralny zagłębia kreatwności - multimedialna kostka rubika
- Organizacja konkursu pod hasłem „Ozdabiamy kostkę polską sztuką”
- Najczęściej typowane dzieła polskich artystów zagregowane jako elementy kostki rubika: obraz, audio, video
- Projekt realizowany we współpracy z partnerem i patronem medialny

Podsumowaniem polskiej prezydencji będzie seria unikalnych kostek z 10 miast, w których realizowany był projekt I,CULTURE

Środowiska artystyczne:
Re-KREACJA polskiej sztuki:
- Zaproszenie artystów młodego pokolenia z każdej z 10 stolic do nowego odczytania i własnej interpretacji znanych polskich - dzieł wybranych przez internautów
- Prezentacja prac w zagłębiu kreatywności oraz na stronie internetowej oraz Facebooku
- Głosowanie wśród internautów na najlepszych re-KREATORÓW polskiej sztuki
- Publikacja albumu ze zwycięskimi pracami - „Made in UE. Powered by Poland”
- Dystrybucja albumu do liderów opinii

Społeczność internetowa:
- Budowanie społeczności wokół wydarzeń programu kulturalnego polskiej Prezydencji
- Stworzenie międzynarodowego profilu w serwisie społecznościowym Facebook
- Angażowanie użytkowników poprzez specjalne aplikacje, konkursy, zabawy:
o Gift Creator – prześlij znajomym dzieło ulubionego polskiego artysty
o Quizy -  jak dobrze znasz polską sztukę?
o Testy – np. „którym bohaterem utworów Lema jesteś?”
- Nagrody związane z polską sztuką i wydarzeniami programu I,CULTURE
- Aplikacja umożliwiająca stworzenie własnego kalendarza wydarzeń

Kostka rubika – zaproszenie do kreatywnej zabawy:
- Aplikacja umożliwiająca stworzenie własnej, internetowej wersji kostki rubika z ulubionymi artystami i ich dziełami


 

 

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin