Naciśnij przycisk odtwarzania, aby odsłuchać tę zawartość
1x
Szybkość odtwarzania- 0.5
- 0.6
- 0.7
- 0.8
- 0.9
- 1
- 1.1
- 1.2
- 1.3
- 1.5
- 2
Strategia PR dla programu kulturalnego polskiej prezydencji w Unii Europejskiej w 10 miastach (praca przygotowana na konkurs Young Creatives). tytuł projektu:strategia pr dla programu kulturalnego polskiej prezydencji w unii europejskiej w 10 miastach (praca przygotowana na konkurs young creatives). autorzy:krzysztof bukowski, klaudia rakowska (weber shandwick). polska kreatywnym zagłębiem europy:– polacy jako twórczy i kreatywni ludzie– polska krajem pełnym potencjału i inspiracji– program kulturalny polski podczas prezydencji w ue, oparty na 5 filarach, jest świeży, nowy, trendy, bezprecedensowy i wpływający na dobrą percepcję polski za granicą. odkryj kreatywne zagłębie w swoim mieście…trójwymiarowe rysunki przed siedzibą parlamentu, ministerstwa kultury oraz najbardziej uczęszczanym przez mieszkańców, charakterystycznym punktem w danym mieście. rysunki przedstawiają „wyrwę” w ziemi, w której widoczny jest kształt danego miasta, z zaznaczonymi flagą polską miejscami, w których będzie można „zgłębiać” polską kulturę. przy każdym rysunku znajdzie się napis w narodowym języku: „odkryj kreatywne zagłębie w swoim mieście”. filar 1 – twórczość czesława miłoszaw najpopularniejszych parkach w danym mieście instalujemy ławki z siedzącą figurą czesława miłosza. w rękach poety znajduje się książka, w której zainstalowane są gniazda słuchawkowe. każdy przechodzący może się przysiąść, podłączyć swoje słuchawki i posłuchać polskiej poezji w swoim narodowym języku. dodatkowo wykorzystamy znajdujące się w centrum danego miasta budki telefoniczne do wzbudzania ciekawości przechodniów. telefony będą dzwonić, a gdy spacerowicz podniesie słuchawkę, usłyszy poezję miłosza, czytaną w narodowym języku przez znanego artystę z danego kraju. filar 2 – twórczość stanisława lemado każdej ze stolic na kilka dni zawitają istoty humanoidalne rodem z twórczości lema. chodzą po ulicach danego miasta, zapraszając mieszkańców do swojej bazy…którą są specjalnie przygotowane namioty sferyczne, ustawione na placach lub w parkach. w namiotach zaprezentowany zostanie multimedialny pokaz sztuki teatru biuro podróży „planeta lem”. w jednym z namiotów sferycznych istoty z twórczości lema prowadzą biuro prasowe, w którym można się dowiedzieć ciekawostek z życia pisarza oraz poznać jego dzieła. filar 3 – twórczość karola szymanowskiegotwórczość karola szymanowskiego – zanim w miastach pojawi się rsq ze swoją trasą koncertową – dajemy szansę mieszkańcom na zapoznanie się z twórczością szymanowskiego. zapraszamy lokalnych artystów / uczniów / studentów szkół muzycznych do wzięcia udziału w spontanicznych koncertach ulicznych = flashmobach. koncerty odbywają się w najmniej spodziewanych miejscach miasta (ale skupiających dużą liczbę osób) np. dworce kolejowe, centra handlowe, place i skwery. filar 4 – przewodnik do polakówprzewodnik do polaków, czyli 5 dokumentów prezentujących drogę polski do wolności. prezentacje mają miejsce w podziemiach – piwnicach, metrze, przejściach podziemnych, ponieważ większość sztuki „z tamtych czasów” powstawała w ukryciu lub była zmuszana do ukrywania się (cenzura). wokół dokumentów organizowane są akcje, podczas których społeczność lokalna może lepiej „zgłębić” polską kulturę. np. przed filmem o polskiej modzie, lokalni studenci szkół artystycznych/ plastycznych mogą zaprezentować swoje kolekcje wzorowane na kolekcjach barbary hoff. kolekcje zostaną przedstawione i wystawione na sprzedaż przed wyświetleniem dokumentu o modzie. przed wyświetleniem dokumentu o zabawkach, lokalni młodzi artyści mogą przygotować kolekcję zabawek „z innej epoki”. filar 5 – i, culturei, culture – seria warsztatów interdyscyplinarnych, podczas których uczestnicy szyją jeden wielki element będący częścią ogromnej układanki składającej się w logotyp „i, culture”. projekt ma swój międzynarodowy fan page na fb. fani z 10 stolic mogą wziąć udział w konkursie – znajdź elementy polskiej kultury w swoim mieście, prześlij zdjęcie lub film i wygraj wycieczkę do polski. biuro prasowekażdy z filarów prowadzonych działań wspierany będzie zarówno przez wysyłkę kreatywnych, niestandardowych informacji prasowych do kluczowych mediów i agencji prasowych, eleganckich, oryginalnych zaproszeń na premierowe wydarzenia do przedstawicieli władz lokalnych, środowiska lokalnych artystów oraz instytucji wspierających kulturę, jak i przez intensywne działania w sieci, szczególnie w mediach społecznościowych (facebook, twitter).dla każdego z projektów stworzymy osobne strony i konta w portalach społecznościowych, które oprócz promocji działań poprzez informowanie i zachęcanie do udziału w wydarzeniach będą odnosiły użytkowników do głównej strony internetowej projektu. ważnym elementem będzie stworzenie aplikacji dla urządzeń mobilnych (android, ios, symbian), które maksymalnie uproszczą użytkownikom odnajodwanie informacji o wydarzeniach kulturalnych wykorzystując np. geotagging i rozszerzoną rzeczywistość. ogólny harmonogram działań.
Tytuł projektu:
Strategia PR dla programu kulturalnego polskiej prezydencji w Unii Europejskiej w 10 miastach (praca przygotowana na konkurs Young Creatives)
Autorzy:
Krzysztof Bukowski, Klaudia Rakowska (Weber Shandwick)
Polska kreatywnym zagłębiem Europy:
– Polacy jako twórczy i kreatywni ludzie
– Polska krajem pełnym potencjału i inspiracji
– Program kulturalny Polski podczas Prezydencji w UE, oparty na 5 filarach, jest świeży, nowy, trendy, bezprecedensowy i wpływający na dobrą percepcję Polski za granicą
Odkryj kreatywne zagłębie w swoim mieście…
Trójwymiarowe rysunki przed siedzibą Parlamentu, Ministerstwa Kultury oraz najbardziej uczęszczanym przez mieszkańców, charakterystycznym punktem w danym mieście. Rysunki przedstawiają „wyrwę” w ziemi, w której widoczny jest kształt danego miasta, z zaznaczonymi flagą polską miejscami, w których będzie można „zgłębiać” polską kulturę. Przy każdym rysunku znajdzie się napis w narodowym języku: „Odkryj kreatywne zagłębie w swoim mieście”.
Filar 1 – Twórczość Czesława Miłosza
W najpopularniejszych parkach w danym mieście instalujemy ławki z siedzącą figurą Czesława Miłosza. W rękach poety znajduje się książka, w której zainstalowane są gniazda słuchawkowe. Każdy przechodzący może się przysiąść, podłączyć swoje słuchawki i posłuchać polskiej poezji w swoim narodowym języku.
Dodatkowo wykorzystamy znajdujące się w centrum danego miasta budki telefoniczne do wzbudzania ciekawości przechodniów. Telefony będą dzwonić, a gdy spacerowicz podniesie słuchawkę, usłyszy poezję Miłosza, czytaną w narodowym języku przez znanego artystę z danego kraju.
Filar 2 – Twórczość Stanisława Lema
Do każdej ze stolic na kilka dni zawitają istoty humanoidalne rodem z twórczości Lema. Chodzą po ulicach danego miasta, zapraszając mieszkańców do swojej bazy…którą są specjalnie przygotowane namioty sferyczne, ustawione na placach lub w parkach. W namiotach zaprezentowany zostanie multimedialny pokaz sztuki Teatru Biuro Podróży „Planeta Lem”. W jednym z namiotów sferycznych istoty z twórczości Lema prowadzą biuro prasowe, w którym można się dowiedzieć ciekawostek z życia pisarza oraz poznać jego dzieła.
Filar 3 – Twórczość Karola Szymanowskiego
Twórczość Karola Szymanowskiego – zanim w miastach pojawi się RSQ ze swoją trasą koncertową – dajemy szansę mieszkańcom na zapoznanie się z twórczością Szymanowskiego. Zapraszamy lokalnych artystów / uczniów / studentów szkół muzycznych do wzięcia udziału w spontanicznych koncertach ulicznych = flashmobach. Koncerty odbywają się w najmniej spodziewanych miejscach miasta (ale skupiających dużą liczbę osób) np. dworce kolejowe, centra handlowe, place i skwery.
Filar 4 – Przewodnik do Polaków
Przewodnik do Polaków, czyli 5 dokumentów prezentujących drogę Polski do wolności. Prezentacje mają miejsce w podziemiach – piwnicach, metrze, przejściach podziemnych, ponieważ większość sztuki „z tamtych czasów” powstawała w ukryciu lub była zmuszana do ukrywania się (cenzura). Wokół dokumentów organizowane są akcje, podczas których społeczność lokalna może lepiej „zgłębić” polską kulturę.
Np. przed filmem o polskiej modzie, lokalni studenci szkół artystycznych/ plastycznych mogą zaprezentować swoje kolekcje wzorowane na kolekcjach Barbary Hoff. Kolekcje zostaną przedstawione i wystawione na sprzedaż przed wyświetleniem dokumentu o modzie. Przed wyświetleniem dokumentu o zabawkach, lokalni młodzi artyści mogą przygotować kolekcję zabawek „z innej epoki”.
Filar 5 – I, Culture
I, culture – seria warsztatów interdyscyplinarnych, podczas których uczestnicy szyją jeden wielki element będący częścią ogromnej układanki składającej się w logotyp „I, culture”.
Projekt ma swój międzynarodowy fan page na FB. Fani z 10 stolic mogą wziąć udział w konkursie – znajdź elementy polskiej kultury w swoim mieście, prześlij zdjęcie lub film i wygraj wycieczkę do Polski.
Biuro Prasowe
Każdy z filarów prowadzonych działań wspierany będzie zarówno przez wysyłkę kreatywnych, niestandardowych informacji prasowych do kluczowych mediów i agencji prasowych, eleganckich, oryginalnych zaproszeń na premierowe wydarzenia do przedstawicieli władz lokalnych, środowiska lokalnych artystów oraz instytucji wspierających kulturę, jak i przez intensywne działania w sieci, szczególnie w mediach społecznościowych (facebook, twitter).
Dla każdego z projektów stworzymy osobne strony i konta w portalach społecznościowych, które oprócz promocji działań poprzez informowanie i zachęcanie do udziału w wydarzeniach będą odnosiły użytkowników do głównej strony internetowej projektu.
Ważnym elementem będzie stworzenie aplikacji dla urządzeń mobilnych (Android, iOS, Symbian), które maksymalnie uproszczą użytkownikom odnajodwanie informacji o wydarzeniach kulturalnych wykorzystując np.. geotagging i rozszerzoną rzeczywistość.
Ogólny harmonogram działań
