.

Stworzenie zintegrowanego internetowego centrum prasowego Grupy BRE Banku

dodano: 
12.08.2005

Rodzaj:

case'y firm

Firma:

BRE Bank

Stworzenie zintegrowanego internetowego centrum prasowego Grupy BRE Banku

Geneza projektu
Pod względem posiadanego kapitału, rozmiarów działalności, tempa rozwoju oraz wysokiego poziomu technologii BRE Bank zaliczany jest do grona czołowych polskich instytucji finansowych. Jednym z elementów strategii firmy jest zbudowanie zintegrowanego systemu komunikacji, w tym zintensyfikowanie efektów synergii w ramach współpracy spółek Grupy BRE Banku. Dotychczas każda ze spółek strategicznych (m.in. Dom Inwestycyjny BRE Banku, BRE Leasing, Polfactor) oraz części detaliczne: mBank i MultiBank stosowały własne, niezależne kanały dystrybucji informacji dla mediów. Choć w każdej ze spółek komunikacja przebiegała sprawnie i efektywnie, w ramach Grupy była rozproszona. Zainteresowani dziennikarze zmuszeni byli do poszukiwania danych w wielu miejscach, informacje ukazywały się w kilku biurach prasowych i były wysyłane odrębnymi kanałami. Specjaliści ds. PR BRE Banku spostrzegli, ze zainteresowania dziennikarzy nie ograniczają się do oferty jednej ze spółek, ale często sięgają również całej Grupy. Ponadto zauważono, że choć marki tj. mBank, MultiBank czy Polfactor są cenione przez Klientów i doskonale rozpoznawalne na rynku, nie zawsze kojarzone są ze spółką macierzystą. Świadomość, że największym problemem dziennikarzy jest, z jednej strony, brak czasu na poszukiwanie informacji, z drugiej zaś, natłok niepotrzebnych, niedostosowanych do ich zainteresowań materiałów, skłoniła BRE Bank do podjęcia decyzji o stworzeniu zintegrowanego systemu komunikacji, obejmującego spółki Grupy. Jednym z elementów tego systemu jest internetowe Centrum Prasowe, dostępne pod wspólnym adresem media.grupabrebanku.pl

Cel projektu
Celem projektu jest zbudowanie platformy komunikacji, która zapewni sprawny i efektywny przepływ informacji między Grupą BRE Banku a przedstawicielami mediów, a także będzie dla osób z otoczenia zewnętrznego bogatym źródłem informacji o spółkach, ich produktach oraz osiągnięciach.

Grupa docelowa 
Media. 
Inwestorzy.
Pozostałe osoby poszukujące informacji o BRE Banku i spółkach Grupy

Opis projektu
Pod adresem http://media.grupabrebanku.pl dostępne jest Centrum Prasowe Grupy BRE Banku. Jest to platforma internetowa umożliwiająca efektywne zarządzanie informacją, w tym w szczególności:

I. Sprawną i szybką komunikację z dziennikarzami.
Specjalny program do dystrybucji informacji prasowych ułatwia przygotowanie i wysyłkę korespondencji seryjnej do dziennikarzy oraz zapewnia: 
- Personalizację wysyłanych materiałów. 
- Dostosowanie tematyki przesyłanych komunikatów do zakresu zainteresowania dziennikarza. Pozwala to uniknąć zasypania użytkownika mnóstwem niepotrzebnych materiałów. Dziennikarz, na życzenie, może otrzymywać jedynie powiadomienie o komunikacie, zawierające datę, nazwę firmy, tytuł komunikatu i lid wraz z odnośnikiem do strony Centrum Prasowego. 
- Przesyłanie komunikatów w różnych formatach oraz załączanie plików graficznych, artykułów, zdjęć i innych materiałów dodatkowych.

II. Publikowanie komunikatu na stronach biura prasowego spółki i automatycznie na stronie biura prasowego Grupy BRE Banku, a także 
- Automatyczne pojawianie się komunikatu w serwisie netpr.pl
- Dostęp zainteresowanych do szerokiej bazy informacji o działalności i ofercie Banku i Grupy. W sekcji „Materiały dla mediów” można pobierać m.in. logotypy, zdjęcia czy raporty finansowe.

III. Rejestrację dziennikarzy w biurze prasowym w tym:
- Wybór i subskrypcję informacji na tematy interesujące dziennikarza.
- Wybór formatu, w którym są przesyłane informacje (html lub txt) 
- Wybór sposobu dystrybucji informacji prasowych (cały komunikat lub samo powiadomienie). 
- Podgląd swoich danych, możliwość ich modyfikacji lub usunięcia.

IV. Ocenę skuteczności akcji informacyjnych, dzięki dostępnym statystykom informującym o liczbie wysłanych i przeczytanych komunikatów, a także zwrotów (wraz z opisem przyczyny niedostarczenia informacji).

Efekty realizacji projektu
Zintegrowane Centrum Prasowe Grupy BRE Banku znacznie usprawniło i podniosło efektywność komunikacji z dziennikarzami. Materiały kilku spółek Grupy dostępne są w pod wspólnym adresem http://media.grupabrebanku.pl. Dziennikarze otrzymują informacje prasowe z jednego miejsca i tylko takie, które są zbieżne z ich zainteresowaniami. Jednocześnie specjaliści ds. PR uzyskali narzędzie do sprawdzania efektywności procesu zarządzania informacją, a samo Centrum Prasowe stało się elementem budowania spójnego wizerunku Grupy BRE Banku.

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin