.

Tarcza Antykryzysowa dla Rynku Optycznego – jak komunikacja wspierała rynek?

dodano: 
28.05.2021

Rodzaj:

case'y firm

Firma:

Grupa Essilor (JZO, Essilor Polonia, Jai Kudo), Made in PR

TŁO: COVID-19 zamknął salony optyczne

Chaos informacyjny, wielka niewiadoma w kontekście wprowadzanych przez rząd obostrzeń, zagrożone biznesy, stracone szanse na odbudowanie się po pandemii, bezsilność właścicieli – to ówczesna rzeczywistość. Z dnia na dzień dwie grupy interesariuszy, kluczowe dla Grupy Essilor, zostały pozbawione możliwości normalnego funkcjonowania. Zagrożonych było cztery tysiące niezależnych salonów optycznych zazwyczaj prowadzonych lokalnie przez rodziny oraz tysiące pacjentów w potrzebie pozbawionych dostępu do specjalistów.

Grupa Essilor, której misją jest poprawa jakości życia przez poprawę widzenia, zareagowała realnym wsparciem i skuteczną pomocą dla partnerów biznesowych i ich pacjentów, błyskawicznie tworząc Optyczną Tarczę Antykryzysową, ogólnopolską kampanię w ochronie wzroku i zdrowia. Za działania PR odpowiadała agencja Made in PR.

CELE: WSPARCIE DLA OPTYKÓW I PACJENTÓW

Możliwość i poprawa widzenia były kluczowym celem programu, umożliwiającym dostęp do wsparcia w najbliższej okolicy. Badania dowiodły, że okulary zmniejszają ryzyko wniknięcia wirusa do organizmu i edukacja w tym zakresie stała się priorytetem. Z myślą o potrzebujących uruchomiliśmy ogólnopolską akcję skierowaną do niezależnych optyków, którzy zdecydowali się nieść pomoc pacjentom, mimo utrudnionych warunków pracy. Dla salonów, które przystąpiły do akcji, przygotowaliśmy zestaw procedur i narzędzi, których celem było zapewnienie maksymalnych warunków bezpieczeństwa.

DZIAŁANIA: BEZPIECZEŃSTWO, KOMUNIKACJA, KNOW-HOW, EDUKACJA

Tarcza Antykryzysowa dla Rynku Optycznego to program, który polegał na wsparciu firm optycznych, partnerów Grupy Essilor, w funkcjonowaniu w utrudnionych warunkach. Strategia była 4-poziomowa:

1. Pomoc optykom w realizacji ich misji

2. Umożliwienie wizyt pacjentom

3. Dostarczenie wiedzy, know-how, narzędzi

4. Zarządzenie emocjami i zmianą.

Pokazaliśmy znaczenie i kluczową rolę, jaką optycy odgrywali w tych trudnych czasach pandemii. Objęliśmy opieką blisko trzy tysiące współpracujących z Grupą Essilor niezależnych salonów optycznych. Już w pierwszym tygodniu pandemii wypracowaliśmy model działania, którego założenia przedstawiliśmy optykom w mailingu. Powstały procedury bezpieczeństwa zgodne z ówczesnymi wytycznymi rządu, służb sanitarnych i organizacji branżowych, a także specjalny landing page i założenie nowej procedury obsługi klientów. Udostępniliśmy i promowaliśmy lokalizator bezpiecznych salonów optycznych z nawigacją, w których za pomocą e-konsultacji pacjenci mogą się umówić z optykiem. Zostały także zorganizowane e-konferencje, webinary i szkolenia wspierające optyków w dopasowaniu modelu biznesowego do nowych wyzwań. Powstała niestandardowa ogólnopolska akcja #Polskawokularach, w ramach której edukowaliśmy konsumentów o roznoszeniu się wirusa SARS-CoV-2 drogą kropelkową. Każde dotknięcie oczu, ust czy nosa naraża na istotne ryzyko wniknięcia wirusa do organizmu. Edukowaliśmy, że okulary mogą pomóc zmniejszyć ryzyko zarażenia, bo stanowią mechaniczną barierę pomiędzy naszym ciałem a wirusami.   

EFEKTY: IM BARDZIEJ POLSKA ZAMYKAŁA SIĘ W RAMACH LOCKDOWNU, TYM WIĘCEJ OPTYKÓW OTWIERAŁO SIĘ NA POMOC PACJENTOM

Już w pierwszym tygodniu pandemii znaleźliśmy i wdrożyliśmy bezprecedensowe rozwiązanie, które ochroniło rynek optyczny. Pierwszych 300 salonów zgłosiło się do programu w ciągu dwóch dni akcji. Prawie 900 partnerskich salonów podjęło wyzwanie powrotu do prowadzenia normalnej działalności biznesowej. Platformę komunikacji mojbezpiecznysalonoptyczny.pl w ciągu pierwszych 72 godzin od uruchomienia odwiedziło 2000 osób – działa do dzisiaj. Działania wsparło ponad 1000 publikacji (łączny zasięg: ponad milion).

Nagrody:

Złote Spinacze 2020: Srebrny Spinacz w kategorii Business-to-Business PR

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin