.

Toalety publiczne wizytówką kraju

dodano: 
29.11.2012

Rodzaj:

case'y firm

Firma:

Toolbox Creative Communications dla Sanitec Koło

Tytuł:
Toalety publiczne wizytówką kraju – Konkurs KOŁO na Projekt Łazienki w Przestrzeni Publicznej

Autor:
Toolbox Creative Communications dla Sanitec Koło

Opis celu kampanii:
1. Stworzenie szansy zaistnienia w świecie architektury i designu młodym projektantom.
2. Inspirowanie do zmiany wizerunku i rewitalizacji obszarów przestrzeni publicznej, które mają wpływ na postrzeganie wybranego regionu.
3. Podnoszenie standardów łazienek w miejscach użyteczności publicznej.
4. Propagowanie pozytywnych postaw społecznych - wyrabianie nawyku dbałości o higienę oraz wspólną własność i mienie publiczne.
5. Poszerzenie zasięgu działań edukacyjnych dotyczących estetyki i funkcji

Grupa docelowa:
Konkurs ma charakter otwarty, jednak jego głównymi adresatami są projektanci i architekci – zwłaszcza młodzi, którzy stawiają pierwsze kroki w zawodzie lub jeszcze studiują.

Strategia:
Celem kampanii jest zwrócenie uwagi opinii publicznej na standard i wyposażenie toalet dostępnych w miejscach przestrzeni publicznej, w ostatnich latach również w kontekście przygotowań Polski do mistrzostw Europy w piłce nożnej EURO 2012. Zagraniczni goście, którzy odwiedzą nasz kraj, powinni wyjechać z niego z pozytywnymi wrażeniami nie tylko na poziomie międzyludzkim czy organizacyjnym, ale także na poziomie wrażeń estetycznych, związanych z miejską architekturą i udogodnieniami dla zwiedzających.

Konkurs kierowany jest do architektów, projektantów oraz studentów uczelni i wydziałów o kierunku architektonicznym i powiązanym. Jego celem jest nie tylko pobudzenie publicznej dyskusji na temat wspólnej odpowiedzialności za przestrzeń, która nas otacza, ale także pokazanie, że projektanci muszą często mierzyć się z tematami stanowiącymi duże wyzwanie pod wieloma względami.

Dla laureatów konkursu przewidziano nagrody o łącznej wartości 45 000 zł.
- Grand Prix „Łazienka KOŁO 2011” 20 000 zł
- 1 wyróżnienie I stopnia 9 000 zł
- 2 wyróżniania II stopnia po 4 000 zł
- 3 wyróżnienia III stopnia po 2 000 zł
W konkursie internetowym zostanie przyznane jedno wyróżnienie w wysokości 2000 zł.

Opis przebiegu kampanii:
Zadanie konkursowe było kierowane głównie do architektów i projektantów. Intensywna promocja na wyższych uczelniach spowodowała, że konkurs cieszył się ogromnym zainteresowaniem ze strony uczestników. Laureaci otrzymali nagrody finansowe, lecz istotą konkursu jest fakt, że zwycięski projekt ma szansę realizacji. Stanowi to ogromne wyzwanie dla młodych projektantów i powoduje zainteresowanie, przekładające się bezpośrednio na liczbę uczestników konkursu.

Przy ocenie projektów pod uwagę brano m.in.: funkcjonalność i nowatorstwo, walory estetyczne oraz proekologiczne, energooszczędne rozwiązania. Za istotne uznano także, by projekt wpisywał się w otoczenie urbanistyczne wybranej lokalizacji i nawiązywał do zastanej architektury. Do jury zapraszano czołowych polskich reprezentantów świata architektury i aranżacji wnętrz. Co ważne, swojego laureata wyłonili również – w oddzielnym głosowaniu – internauci.

Wykorzystanie narzędzi komunikacji:
- Współpraca z autorytetami w dziedzinie architektury oraz z władzami miasta – wzmocnienie prestiżu konkursu
- Media Relations (media lokalne, media ogólnopolskie – lifestyle’owe, wnętrzarskie, branżowe - skierowane do projektantów oraz architektów), pozyskanie patronatów mediowych; wzmocnienie nagłośnienia konkursu
- Konferencja prasowa inaugurująca oraz zamykająca konkurs
- Social Media (profil konkursu na portalu społecznościowym Facebook: Konkurs KOŁO na Projekt Łazienki) – bezpośrednie dotarcie do młodych projektantów, nawiązanie dialogu, klarowanie ewentualnych niejasności i odpowiadanie na pytania związane z regulaminem
- Stworzenie strony www konkursu, prezentującej historię projektu, jego wcześniejsze odsłony oraz umożliwiającej głosowanie na faworytów
- Komunikacja bezpośrednia i wirusowa – spotkania ze studentami i wykładowcami, wysyłka materiałów promujących konkurs
- Wystawa prac konkursowych – cyklicznie pokazywana w wybranych ośrodkach akademickich

Działania PR:
Prowadzenie działań komunikacyjnych (głównie poprzez relacje z mediami) kierowanych do szeroko pojętej opinii publicznej, mających na celu informowanie nie tylko o przebiegu samego konkursu, ale także o szerokim kontekście problemu społecznego, jakim jest zaniedbanie wspólnej przestrzeni publicznej oraz stanu polskich toalet publicznych w ogóle.

Efektywność:
Z punktu widzenia firmy najbardziej wartościowym elementem konkursu jest jego cykliczność oraz wypracowany przez lata, ugruntowany wizerunek projektu, który buduje świadomość i wiarygodność marki. Za najcenniejsze firma uznaje efekty niemierzalne marketingowo – te, które faktycznie przyczyniają się do zmiany zastanych sytuacji na lepsze i pomagają budować estetyczną i funkcjonalną przestrzeń publiczną.
Działania związane z realizacją konkursu spotkały się z pozytywnym odbiorem zarówno wśród uczestników, jak i przedstawicieli mediów. Pozyskano 24 patronów mediowych, czyli o ponad 20 więcej niż w poprzednich odsłonach.

Do konkursu głównego zgłoszono 352 projekty, czyli aż o 130 więcej niż w poprzedniej edycji.
Konkurs wygenerował ponad 250 publikacji w mediach lokalnych i branżowych informujących, w tym niemal 50 przekazów w mediach radiowo-telewizyjnych. Największe natężenie publikacji odnotowano na przełomie maja i czerwca.

W XIII edycji konkursu internetowego na najlepszy projekt toalety publicznej w Łodzi oddano łącznie 41 295 głosów, było to o 15 805 głosów więcej, niż w poprzedniej edycji.

Inicjatywa zgromadziła ponad 800 fanów na profilu Facebook, bez wsparcia reklamowego. Byli to w większości fani rzeczywiście zainteresowani udziałem w konkursie, chętnie angażujący się w dialog.

Kampanijność:
Realizowany od kilkunastu lat przez Sanitec KOŁO konkurs na projekt koncepcyjny toalety publicznej jest istotnym stymulatorem rozwoju firmy i jedną z bardziej rozpoznawalnych inicjatyw CSR w Polsce. Każda edycja to konkurs na projekt toalety w innej przestrzeni miejskiej. Konkurs odbył się już m.in.

Opis dodatkowych działań, w tym działania niekonwencjonalne:
- Komunikacja bezpośrednia i wirusowa – spotkania ze studentami i wykładowcami, wysyłka materiałów promujących konkurs
- Wystawa prac konkursowych – cyklicznie pokazywana w wybranych ośrodkach akademickich

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin