Jak nie należy komunikować się z kobietami

dodano: 
30.01.2009
komentarzy: 
0

Coraz częściej specjaliści z dziedziny marketingu starają się przyciągnąć uwagę konsumenta niestandardowym przekazem. Jednak walcząc o nowych klientów, powinni się czasem zastanowić, czy nie zrażają tych dotychczasowych lub nie obrażają potencjalnych. Zwłaszcza jeśli którąś z tych dwóch grup stanowią odbiorcy skupiający dziś 80% siły nabywczej rynku – czyli kobiety!

Chcąc uniknąć takich błędów, powinniśmy pamiętać o tym, czego nie wolno robić, komunikując do kobiet:

1. Nie oszukuj – kobiety odbierają przekaz wielokanałowo – szybko wyczuwają fałsz. Jak sądzisz, ile kobiet obejrzawszy najnowszy spot PiS-u, uwierzy, że partia ta przypisuje kobietom szczególne miejsce w życiu publicznym? Jeśli kobieta choć przez moment poczuje się manipulowana lub zdradzana, nigdy nie odzyskasz jej zaufania.

2. Nie śmiej się z kobiet i nie bądź seksistą – czy twoim zdaniem internetowa reklama pokazująca scenkę, w której przejeżdżający samochód obnaża stojące na przystanku kobiety, pozostawiając je na ulicy w samej bieliźnie, przysporzy producentowi tych aut nowych konsumentek? Pamiętaj, że każdy chce być traktowany z szacunkiem i po partnersku.

3. Nie każ swojej konsumentce konkurować z innymi – kobiety są stworzone do gry zespołowej, lepiej czują się, kiedy nie muszą sobie nawzajem niczego udowadniać – lubią dzielić się ze sobą swoimi doświadczeniami i problemami. Kobiety nie mają potrzeby dominacji – choć często mężczyznom wydaje się inaczej…

4. Nie mów do kobiet językiem tabel i abstrakcyjnych schematów – mów językiem konkretnych rozwiązań i efektów odpowiadających indywidualnym potrzebom twojej klientki. Zapewnij swojej marce najlepiej szkolonych sprzedawców. Komunikacja marketingowa skierowana do kobiet to proces holistyczny, perfekcyjna obsługa sprzedaży jest jej bardzo ważnym ogniwem. Pamiętaj, że kobiety przywiązują bardzo dużą wagę do szczegółów i biorą pod uwagę każdy z nich zanim podejmą decyzję.

5. Nie sądź, że do kobiet trzeba komunikować osobno. To wielki błąd – kobiety chcą tego samego, czego pragną mężczyźni… ale chcą mieć to lepiej podane. Jeśli Twoja komunikacja będzie odpowiadała potrzebom kobiet, trafi także do mężczyzn.

Sukces Twojej marki może zależeć od tego, jak odbierają ją kobiety. To one podejmują większość decyzji zakupowych dotyczących funkcjonowania domu – dotyczy to żywności, produktów dla dzieci, środków czystości, lecz także sfer, które do niedawna stanowiły domenę mężczyzn – takich jak: usługi bankowe, elektronika, alkohole. Co więcej, aż w czterdziestu procentach polskich małżeństw to kobieta stanowi głowę rodziny i zarabia więcej, a 21% gospodarstw domowych prowadzonych jest przez kobiety żyjące w pojedynkę lub tylko z dzieckiem.

Więcej na temat tego, jak komunikować do kobiet i dlaczego ich zachowania konsumenckie różnią się od męskich będzie można dowiedzieć się od ekspertów podczas sympozjum komunikacji marketingowej skierowanej do kobiet Dokobiet.pl, które odbędzie się 23 lutego w Warszawie. Więcej informacji na stronie: www.dokobiet.pl.

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin